A
Isakare Isakare skrev:
Fredagsmyset här är att lägga om och balansera vinterdäck.
Hittade 4 toppfina Continental för 1.600:- på Blocket.
Bilder på den däckmaskinen av okänd tillverkare och årsmodell, och balanseringsgrunkan från Columbus.
Primitiva prylar, men de funkar.
[bild] [bild]
Jag har en sådan balansgrunka galento skriver om.. bra grejer.

Och en manuell däck maskin från biltema..
(y)
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Nu är jag lite tråkig surgubbe men däckjobb gör jag inte själv, är det inte ett jädra bök&bosande med prylar som tar plats?
 
A
Fotografen Fotografen skrev:
Nu är jag lite tråkig surgubbe men däckjobb gör jag inte själv, är det inte ett jädra bök&bosande med prylar som tar plats?
njä.. 50 pack ventiler tar inte mycket plats..
maskiner har man ändå så någon till får alltid plats..

Jag har mina grejer i en egen verkstad..
Inte där jag skruvar...
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Nu är jag lite tråkig surgubbe men däckjobb gör jag inte själv, är det inte ett jädra bök&bosande med prylar som tar plats?
Har 2 mopeder i vardagsrummet, så däckmaskinen får plats i garaget :)
 
  • Gilla
  • Haha
nino och 3 till
  • Laddar…
Var på Biltema och skulle köpa limvikter, men de hade slutat med det ?? Fick rensa beg vikter från tape.
 
  • Wow
1
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Nu är jag lite tråkig surgubbe men däckjobb gör jag inte själv, är det inte ett jädra bök&bosande med prylar som tar plats?
Vi som lägger om våra däck själv är nog en minoritet i dagens samhälle, så du är nog helt normal ;)
 
A
Isakare Isakare skrev:
Vi som lägger om våra däck själv är nog en minoritet i dagens samhälle, så du är nog helt normal ;)
Jo men satan va med däck jag får kränga om åt andra :cool:;)
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
A
Isakare Isakare skrev:
Var på Biltema och skulle köpa limvikter, men de hade slutat med det ?? Fick rensa beg vikter från tape.
Kör med den äldre modellen.. (y)det funkar bra..
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vi som lägger om våra däck själv är nog en minoritet i dagens samhälle, så du är nog helt normal ;)
Många byter ju inte ens mellan sommar och vinterhjul själva trots både garaginnehav och domkraftstillgång
 
  • Ledsen
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vi som lägger om våra däck själv är nog en minoritet i dagens samhälle, så du är nog helt normal ;)
Säg inte det, finns mycket mysko man kan hålls med...:geek:
 
F fribygg skrev:
Många byter ju inte ens mellan sommar och vinterhjul själva trots både garaginnehav och domkraftstillgång
Nä, latmasken har slagit till hårt mot samhället. Man gör inte ens saker även fast man både kan och har grejerna.
Kollega har varit bilmek i många år, nu har han serviceavtal på bilen och däcken på hotell. Hans garage är fullutrustat för att kunna vara bilverkstad.
 
  • Gilla
Tokslut
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
En annan sjuk prisuppgift jag fick ta del av.
Mazda 6 -10, Ballasten sönder på xenonljuset. 1 lykta 14000 kr, det gick inte byta ballasten så man byter hela skiten.
Tips! Man kan byta bara ballasten om man inte vänder sig till en verkstad som är trångsynt.
 
Isakare Isakare skrev:
Nä, latmasken har slagit till hårt mot samhället. Man gör inte ens saker även fast man både kan och har grejerna.
Kollega har varit bilmek i många år, nu har han serviceavtal på bilen och däcken på hotell. Hans garage är fullutrustat för att kunna vara bilverkstad.
Välfärdens och rikedommens baksida, förmodligen är det på liknande sätt i många i-länder
 
galento
Isakare Isakare skrev:
Har 2 mopeder i vardagsrummet, så däckmaskinen får plats i garaget :)
Detta låter ju helt underbart (y) får man fråga vad det är för nåt :D har bytt däck på våra mc/moppar och skotrar i många år själv , tog av ett idag faktiskt.
Har en manuell balancerare , gjorde en kopia av en färdigköpt en kompis hade. Men vore ju
kalas att kunna greja bilhjulen också då vi har 6 bilar.
 
H Holmspel skrev:
Tips! Man kan byta bara ballasten om man inte vänder sig till en verkstad som är trångsynt.
Inte på den lyktan. Jag kollade själv och de rackarna hade byggt in skiten inne i lyktan så du inte kom åt den. Men som jag skrev så fann de en duktig kille som delade på lyktan och mekade om skiten =) De provade med både mazda och mekonomen. Så det blev inget av de.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.