1. Jag ska använda skaftdammsugaren primärt i "början av vårt hus", dvs hallen och köket, där behovet att snabbstäda uppstår mycket ofta.
  2. Jag tror att vi/jag kan ge skaftdammsugaren en rejäl utmaning, med imponerande volymer sand, löv och barr i hallmattan. Tillsammans med frukostflingor, makaroner och ris på köksgolvet lär det vara det ultimata testet för en skaftdammsugare. Idag har vi framme borste+skyffel flera gånger om dagen, men hur väl man än borstar är det ändå nån liten makaron som smiter. Men ungar måste få leka och skita ner sig. Vi i vuxenvärlden får helt enkelt anpassa oss.
 
Jag skulle testa den överallt här i huset. Ett hus som består av 1,5 plan.

Jag tycker mig vara den ultimata testaren eftersom vårt hushåll består av en brokig samling. Det är fem katter, två hundar, en liten rullstolsbunden tjej som är hos oss med jämna mellanrum (då är det bra att slippa sladdar på golvet) och oss vuxna. Vi bor på landet och ibland har vi mer skräp inne i huset än vad som finns utanför. En sladdlös dammsugare skulle vara den perfekta medhjälparen till att hålla allt på en acceptabel nivå
 
richardtenggren
Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner;

För oss är användningen given, kombinera en hyperaktiv 2-åring med en minst lika aktiv katt, sen toppar vi det hela med en hårande hund som drar in massor av sand och grus. Så denna skulle göra så att vi slipper ha ordinarie dammsugare framme(snubbelrisk?!) och vi kunde förenkla de dagliga dammsugningarna här hemma.
Vi får inte glömma att vi också renoverar vilket gör att jag själv också är med och bidrar till ökad dammsugning…

Har hört mycket gott från vänner om Dyson, men inte tyckt att priset varit försvarbart, men hade gärna testat en!


Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.

Jag är ju ingen professionell framförare av dammsugare, men vi gillar att ha det rent, antar det är anledningen att frun minst dammsuger 2 ggr per dag.
Jag gillar att testa saker, gärna teknik, göra jämförelser och som ingenjör vill man ju alltid optimera allt. Det finns alltid utrymme för förbättringar, men någon av dessa dammsugare är kanske bäst i skrivande stund!
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st bra skaftdammsugare och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er så att ni får testa vidare dem där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en skaftdammsugare att rapportera in till oss senast 2022-03-31 hur skaftdammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här skaftdammsugarna:

Samsung Jet 75
Dyson V8 Absolute +
Bosch BSS81POW
Philips XC8349
Xiaomi G10
Ryobi R18SV7-0

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på måndag den 29 november.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Hej

Jag skulle använda den i mitt hus på över 200m2 där det på ett smidigt sätt kan dammsugas både uppe och i trappen utan att kånka på en tung dammsugare. Tänker även flytta med den till min lilla stuga på Öland på 23 m2. Tror verkligen på att dammsugarna ni lottar ut passar både till det stora och lilla huset
 
1. Vi bor f.n. I två små hus om ca 30kvm vardera, ca 10m från varandra.
2. Två hus med lite plats och utan farstu + två vuxna, två barn och katt. Det blir snabbt skräpigt och det är jobbigt att släpa runt den vanliga dammsugaren som det heller inte finns plats för. En smidig skaftdammsugare skulle underlätta städningen betydligt.
 
1. Jag behöver en för jag ska städa trappan till källaren och en vanlig dammsugare funkar inte i en trappa.
2. Hur funkar den mot andra sätt att städa undrar jag.
 
  1. Jag kommer att använda den i hela huset men främst i kök och matplats samt hall då det samlas en hel del smuts/smulor där. Skulle vara toppen med en maskin man kan ”snabbstäda” med då en vanlig sladdammsugares sladd aldrig räcker runt och dammsugningen alltid blir ett projekt.
  2. För att vi är en helt vanlig familj i villa med två småbarn och därmed goda representanter för den vanliga Svenssonfamiljen med stök och tidsbrist. en recension från oss är en recension från verklighetens vardag. :)
 
I kök och hall under testperioden.

Efter den tiden får den flytta ut till landet där den verkligen behövs! Allt spring in och ut drar in en hel del smuts. Dagligen används sopborste och skyffel för att det är så jobbigt att dra fram den stora dammsugaren. En sladdlös vore hur smidigt som helst!

Mest sugen på Ryobi då jag redan har några batterier.
 
1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.

Vi har centraldammsugare vilket har sina fördelar och nackdelar, en nackdel är att inte slangen räcker till alla ytor i huset, skulle vara perfekt att komplettera med en skaftdammsugare! Vi bor i ett 1 1/2-plans hus på 230m2.

2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.

Fördrar att ha rent och snyggt omkring mig men med tre grabbar (8, 12, 14) och två katter så skulle vi verkligen behöva dammsuga oftare än vad vi idag gör då man drar sig för att släpa fram centraldammsugaren.
 
M Mizan2be skrev:
Den här gången förbinder sig den som vinner en skaftdammsugare att rapportera in till oss senast 2022-03-31 hur skaftdammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här skaftdammsugarna:

Samsung Jet 75
Dyson V8 Absolute +
Bosch BSS81POW
Philips XC8349
Xiaomi G10
Ryobi R18SV7-0

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på måndag den 29 november.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
[/QUOTE]
Ska använda dammsugaren i vårt hus med flera brädgolv. Så härligt det vore att slippa ta fram och släpa på vårt gamla åbäke som inte ens suger rent. Vi har 2 långhåriga katter och bor ute på landet så dammsugning varje dag är ett måste. Hoppas på tur .

[



Den här gången förbinder sig den som vinner en skaftdammsugare att rapportera in till oss senast 2022-03-31 hur skaftdammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här skaftdammsugarna:

Samsung Jet 75
Dyson V8 Absolute +
Bosch BSS81POW
Philips XC8349
Xiaomi G10
Ryobi R18SV7-0

Läs testet här: https://www.byggahus.se/test-skaftdammsugare-basta-skaftdammsugare-bast-i-test

Vinnaren utses på måndag den 29 november.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.[/QUOTE]
 
1: Överallt i huset där alla familjemedlemmar dragit fram under dagen.
2: Som jag kollat på olika skaftdammsugare sen vi flytta till hus. Men vår ”vanliga” dammsugare verkar alltid vilja ge upp. Det har därför varit svårt att motivera ett köp. Om jag skulle vinna skulle den användas flitigt och testas på alla möjliga sorters smuts varje dag. Enkel städning vore en vardagslyx.
 
Jag avskyr att dammsuga! Mest för att det hänger en stor klump i andra änden av slangen.
Vi köpte en skaftdammsugare för 7 år sen och den var perfekt! Batteritiden var 12 minuter och då visste man att man aldrig behövde dammsuga längre än så.
Nu är den dammsugaren död sen länge och dammråttorna lever loppan här hemma.
Vår bebis har precis börjat åla på golvet, så nu är det dags att dammsuga igen!
Skaftdammsugaren skulle rastas både i köket, hallen och vardagsrummet. Kanske till och med i trappan ibland.
Den skulle välkomnas till familjen med öppna armar och få ett fint och meningsfullt liv hos oss.
 
1. Kommer använda dammsugaren primärt i köket och groventrén.

2. Med två kids som sprider smulor, smuts och annat runt omkring sig så blir det mycket släpandes fram och tillbaka med den nuvarande snabeldraken.
När vi nu flyttar till hus så kommer det behövas två. Därav hade en skaftdammsugare som inte tar lika mycket plats varit toppen.
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st bra skaftdammsugare och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er så att ni får testa vidare dem där hemma.

[bild]
  1. Om jag vinner ska jag använda skaftdammsugaren för att suga upp alla svarta platspluppar som mina 2 pojkar och sambo drar med sig hem i fotbollsskor och strumpor efter träning på konstgräs.
  2. Jag är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare därför att jag har 3 underbara familjemedlemmar och en hund som skräpar ner nåt enormt. Hos oss kommer dammsugaren att utmanas morgon och kväll på stengolv, trägolv, lister samt i trapp… den ska få bevisa att den även tar löven från grannens träd som blåser in i hallen och det ska bli kul att se om den står emot familjens busiga tax som alltid vill vara med och dammsuga! Skicka mig det bästa och snyggaste ni har så lovar jag att ge er all feedback ni önskar!



Den här gången förbinder sig den som vinner en skaftdammsugare att rapportera in till oss senast 2022-03-31 hur skaftdammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här skaftdammsugarna:

Samsung Jet 75
Dyson V8 Absolute +
Bosch BSS81POW
Philips XC8349
Xiaomi G10
Ryobi R18SV7-0

Läs testet här: [länk]

Vinnaren utses på måndag den 29 november.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
 
IdaBo
Åh wow, hade varit så härligt! Nedan kommer en dikt som illustrerar min enorma iver att få testa en skaftdammsugare!

I ett hundra år gammalt hus
Med en hall full av grus
Behöver man städa ofta
Finns ingen tid att softa
Trösklar, trappor, skrymslen och vrår
Och eluttag dit sladden inte når
Hörnen fulla av smulor
Och Lego under mina fotsulor

Att släpa runt på en klump med kabel
Känns galet när det finns en portabel
Att städa trappan med en sladd som är för kort
Är värre än all sorts bollsport
Låt mig testa en trådlös variant
Då går dammsugningen galant
Det sparar både svordomar och tid
Och bidrar till familjefrid


:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.