1. Vi skulle använda den runt om i huset

2. Med småbarn som har lite svårt att hålla maten på bordet och katter som skvätter ut sand ur lådan så hade det varit perfekt med en handdammsugare.
 
1. I vårat 85kvm stora hus med 30kvm källare.

2. Jag har funderat på det till och från en bra tid. Det dammsugs alldeles för sällan här hemma, vilket jag tror är för att våran nätdrivna dammsugare inte är lättillgänglig.
Den står i ett städskåp med barnsäkring som sambon har anpassat efter sina fingrar, jag behöver ett bestick för att få upp den. Vidare måste vi koppla loss slang och munstycke för att få plats med den i städskåpet vilket gör att vi drar oss för att dammsuga för att det inte är lätt och smidigt.
 
1. Jag skulle använda skaftdammsugaren både i mitt egna hem och i föräldrarnas stuga, perfekt att enkelt kunna flytta med sig den! Sen kanske den får prova på att få bort skräp ifrån bilsäten, men främst kommer den användas i ovan nämnda hem!

2. Det är svårt att finna en tillräckligt bra motivering för detta, då jag inte ser mig själv som mer lämplig än någon annan. Räcker det med att säga att det lätt dras in grus i huset som bara blir liggande på golvet? Kanske inte, för vårt grus och skräp hamnar verkligen överallt, det följer med våra strumpor vart vi än går, att slippa ta fram centraldammsugaren skulle hjälpa mig att dölja dessa spår!
 
Dannnnnnne
1. I min nybyggda enplansvilla!

2. Jag behöver ett komplement till min robotdamsugare för hörn och lister :D
 
F
1. I hela huset men speciellt i (och förhoppningsvis av) de två små tonåringarnas del av huset.

2. Jag är relativt kritiskt lagd. Jag är van från jobbet att både testa konkurrentprodukter och utvärdera kunders och användares åsikter och kravbilder på våra produkter.Jag testar gärna Xiaomi G10, att testa och utvärdera Kinesiska kopior är nåt jag verkligen brinner för.
 
1 - Hemma, 1 1/2-plansvilla på runt 120 kvm, samt i bilarna.

2 - Vi har en långhårig vit herdehund härhemma, och barnen som ofta kommer på besök har också hundar. Hundhår som letar sej in och fastnar i mattor m.m. borde vara ett bra testuppdrag för en skaftdammsugare med borstmunstycke.
 
1 kommer användas i Groventren där vi har kattlådorna och kommer in med bös från skorna, samt runt matplatsen där våran bebis äter och slänger hälften på golvet.

2. Hade varit kul att göra ett test på en skaftis då jag har svårt att tänka mig att den fungerar i längden men kan ha fel
 
1. Denna maskin ska få slita med både hus, bil o servicebuss. Med tanke på hur smidig den är så ska den är så ska den få bekänna färg i trapp/källare mellan bilstolar ja överallt den får plats.

2. jag har gått ed mot bättre vetande att jag ska utmana min rädsla för dammsugaren till min sambo. Hon har utmanat mig med att jag inte törs skicka in till denna tävling och sedan stå för mitt ord att använda den minst 1gång i veckan. Så nu är det upp till Er och sedan upp till Mig att stå för vad jag lovat
 
Svar:
1. Dammsuga vårt hem.
2. När jag dammsugar så dammsugar min älskade hustru efteråt med inställningen att jag inte dammsugat bra nog. Med denna dammsugare hoppas jag innerligt att käresta godkänner min insats, så att vi kan ägna oss åt andra trevligare aktiviteter.
 
Det här testet kom väldigt lämpligt för mig då jag länge sneglat på en skaftdammsugare och då särskilt Samsung jet 75.

Jag skulle använda damsugaren i vårt nya hus som vi flyttar in i snart och då framförallt för att dammsuga kök och hall efter mina två barn och min hund som drar in en hel del smuts.

Jag tycker att jag kan få vinna eftersom jag har ett stort behov av produkten och ett stort intresse för tekniska apparater. Den skulle komma till god användning och min förhoppning med att skaffa en skaftdammsugare är att den tillsammans med min robotdammsugare ska räcka långt som enda dammsugare. Att recensera den efter några månader vore väldigt kul.
 
Den här gången förbinder sig den som vinner en skaftdammsugare att rapportera in till oss senast 2022-03-31 hur skaftdammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Berätta var du ska använda skaftdammsugaren om du vinner.
  2. Motivera varför just du är lämplig att testa vidare en skaftdammsugare.
  3. Posta dina svar här i tråden.

Vi tävlar alltså ut de här skaftdammsugarna:

Samsung Jet 75
Dyson V8 Absolute +
Bosch BSS81POW
Philips XC8349
Xiaomi G10
Ryobi R18SV7-0

Läs testet här: https://www.byggahus.se/test-skaftdammsugare-basta-skaftdammsugare-bast-i-test

Vinnaren utses på måndag den 29 november.

OBS!!! Vi bortser från ditt tävlingsbidrag om du inte har fyllt i din profil med fullständiga namn- och adressuppgifter inkl. telefonnr för sms-avisering.

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.[/QUOTE]
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Vi har testat 6 st bra skaftdammsugare och nu tänkte jag att vi tävlar ut dem bland er så att ni får testa vidare dem där hemma.

[bild]

Den här gången förbinder sig den som vinner en skaftdammsugare att rapportera in till oss senast 2022-03-31 hur skaftdammsugaren fungerar. Omdömet ska formuleras i 50 ord i ett mail till marlen@byggahus.se. Omdömet kommer att publiceras i artikeln.

Så här tävlar du:
  1. Skaftdammsugaren kommer flitigt användas i vårt hem, bor på två plan och har en gammal sliten dammsugare.
  2. Jag är en heltidsarbetande trebarnsmamma som bor i ett barnvänligt område, här står dörren alltid öppen och barn kommer och går hela dagarna. Mängder av grus/sand och gud vet vad dras in genom vår dörr varje dag. Den här dammsugaren får ett tufft jobb här hemma, och har jag turen att få testa så kanske till och med tonåringen hade dammsugat oftare.
 
1 Jag bor ensam varannan vecka och varannan vecka med barna. Jobbar och kör barn på träningar och matcher så att sen slippa dra den gamla ärvda dammsugaren med sladd runt hela huset och upp för trappan vore skönt.

2. Jag skulle va bra att testa för jag behöver en sladdlös dammsugare. Enklare än så är det inte.
 
jag ska ge den till min son som precis flyttat hemmifrån
han behöver verkligen en då han städar ofta och har bara en sopborste hemma där han ska använda dammsugaren om jag/vi vinner han har både trägolv och mattor av olika slag
så en skaftdammsugare skulle göra honom jublande glad
 
1. Detta skulle vara en fantastisk vinst till min dotter. Hon skulle använda den i sin lägenhet dagligen.
2. I dagsläget äger hon endast en riktigt dålig dammsugare och behöver dammsuga dagligen då hon har två katter som fäller en hel del samt MASSOR av växter, vilket resulterar i en del blad och jord på golven.

Håller tummar och tår för henne då hon skulle bli så otroligt lycklig om hon vinner! =)
 
1. Framförallt i trappan och övervåningen

2. Jag är väldigt nyfiken på om det är tillgängligheten till dammsugare som avgör hur mycket hjälp jag får av övriga familjen att dammsuga :) Just att vi har en ganska otymplig, tung, ”vanlig” dammsugare som dessutom hålls ihop av silvertejp vilket gör att den sällan kommer längre än nedervåningen. Har fram tills i sommar bott i lägenhet men nu med två våningar känns smidighet viktigt och har varit inne på om det just är en skaftdammsugare man ska satsa på - så testar gärna vidare och utvärderar!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.