P pnilz1 skrev:
Du får montera hur många slingor du vill, men berätta gärna vad du gör när kunden har vattenburen golvvärme och elslinga, har termostaten inställd på 25 grader och elslingan går inte och man blir utskälld för att golvet inte är varmt när rummet är 25 grader.
Haha du är bra störd du.

Men snälla, dina föräldrar måste ha tappat dig i golvet många gånger när du var liten.

Vem är så jävla bombad så man har både vattenburen golvvärme och el golvvärme i samma rum? Kaka på kaka...Säkerligen har du det när du skriver som du gör.

Och vill du ha ett svar, el golvvärmen har en givare i golvet som känner av tempraturen, och är den en seriös montör så ska givaren vara monterad mitt mellan 2 slingor, frågor på det med?.

Gå ut och läs på.

*SUCKAR*
 
Redigerat:
G Gixxerturbo1000 skrev:
vem är så jävla bombad så man har både vattenburen golvvärme och el golvvärme i samma rum?
Är det inte bra om man vill använda vattenburet på vintern, men el på sommaren när det vattenburna är avstängt?
 
Karlia
Om det gick vore det smart. Min golvvärme i badrummet är toppenbra vintertid (fjärrvärme) en kort period höst och vår är där kallt. Det händer att jag sätter på handukstorken (el) för att få upp värmen och få bort fukten.
 
T
M Mortsken skrev:
Är det inte bra om man vill använda vattenburet på vintern, men el på sommaren när det vattenburna är avstängt?
Jo, det är det som är tanken. Har gjort så i många badrum.
 
A Annanannann skrev:
Oj. Vad överväldigande!
Vi är ju verkligen helt okunniga i ämnet. Därav att vi anlitade firma för hela bygget. 191000 är totalpriset innan rotavdrag. Så nog har det kostat. Inser att vi behöver ta det här ordentligt.

Är tipset att vi kontaktar ägaren och vad? Ber dom komma omgående och besiktiga? Ta in en oberoende besiktningsman innan? Hjälp mig gärna!

Bifogar bilder på de intyg vi fått samt informationsfoldern som skulle klargöra. Vill också förtydliga att det är ett vrede till golvvärmen som alltså inte fastnar utan bara lägger av om man kommer under 3,5 ungefär.

Passar på att slänga in en bild på handdukstorken som jag reagerat på inte är helt snyggt installerat enligt egen uppfattning. Ni får gärna komma med åsikter på det, om det är så det ska se ut så lägger jag mig platt, men vill gärna höra
24/8 på kvalitetsintyget.
Det kan vara för sent att klaga tre månader efter på något som syns så bra

varför sa ni inget direkt?

Fint är det ju inte. Men oftast kollar man ju arbetet inom en vecka och kommer med synpunkter.
 
G Gixxerturbo1000 skrev:
Haha du är bra störd du.

Men snälla, dina föräldrar måste ha tappat dig i golvet många gånger när du var liten.

Vem är så jävla bombad så man har både vattenburen golvvärme och el golvvärme i samma rum? Kaka på kaka...Säkerligen har du det när du skriver som du gör.

Och vill du ha ett svar, el golvvärmen har en givare i golvet som känner av tempraturen, och är den en seriös montör så ska givaren vara monterad mitt mellan 2 slingor, frågor på det med?.

Gå ut och läs på.

*SUCKAR*
Vattenburen golvvärme med komfort elslinga är vanligt i alla våra nya projekt, men gissar att du inte är på såna. Du behöver inte vara orolig för att jag inte kan lägga golvvärme, det kan jag, och har nog hållt på längre än du.
Installation av vattenburen golvvärme i ett rum med synliga rör och isoleringsmaterial på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
P pnilz1 skrev:
Vattenburen golvvärme med komfort elslinga är vanligt i alla våra nya projekt, men gissar att du inte är på såna. Du behöver inte vara orolig för att jag inte kan lägga golvvärme, det kan jag, och har nog hållt på längre än du.
[bild]

Så härligt att du kan allt och ändå beklagar du dig...

Om du har gjort detta längre än mig så är du över 65års åldern.

Men tur att du kan detta och är proffs

Så härligt att det finns en mästare på detta forum
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.