Jag skulle gärna vilja vinna stjärnorna som skulle få hänga i vår lägenhet som vi har kämpat med och renoverat varje ledig stund. Vår förhoppning är att flytta in innan jul! Det finns något rofyllt med att vara först vaken i hemmet, kliva upp och mötas av ljuset i fönstret, den bistra kylan utanför och lugnet innan stormen.

En stjärna i mitt fönster gnistra och glimma
Under vår tidiga morgontimma
Innan väckning, frukost, påklädning och stök
En minut av ro i mitt sinne på besök
Ett lugn av stjärnans ljus
Innan vardagens rus och brus.

Karmdjupet är 92 mm :)
 
92 mm

Skulle gärna smycka mitt hem med denna vackert lysande stjärna som en påminnelse om den stjärna som inte längre finns med oss denna jul.
 
Svar på frågan: 92 mm
Motivering: Jag skulle vilja vinna denna julstjärna då hela familjen är tokiga i julen och vi har precis nyligen flyttat till villa så vi har bara en gammal ärvd stjärna sedan tidigare men många fönster som behöver pynt. Mitt i renoveringen av att göra huset mer till vårt så vi har inte pengar till övers att lägga på julpynt så denna skulle lysa upp hela julen. Familjen skulle kunna tända stjärnan för vår älskade kisse som gick bort i somras då julen kommer bli lite mörkare utan henne.
 
Karmdjupet är 92 mm

Jag har målat och renoverat min stuga,
till min hjälp har jag världens bästa fruga.
Från 1:a december byter jag arbetsbyxor mot glögg och mys,
plockar fram lussekatter ur min frys.
Lägger hammare och spik på min hylla,
låter släkt och vänner huset fylla.
Stjärnorna skulle sprida vackert ljus,
ge maximal julstämning i vårt hus.
Byggfabriken gör hösten mindre dyster,
i mitt burspråk skulle stjärnorna ge vacker lyster.
På måndag fyller jag femtiotre,
om jag får den bästa presenten återstår att se!
 
92mm

Min fru och dotter älskar julstjärnor och julpynt. Vars en stjärna till mina stjärnor :)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Orientexpressen
Svar: 92 mm
Mamma har nu flyttat 2 gånger på ganska kort tid och nu vet hon inte var hennes julsaker har tagit vägen.
Att få ge henne en ny vacker julstjärna skulle göra henne jätteglad.
 
Svar: Karmdjup 92mm.
Så fin stjärna som kommer att skänka mig och mina kära en stämningsfull december!
 
Visst längtar vi efter att få hänga upp våra julstjärnor i höstmörkret, och ibland är det även roligt att förnya sina juldekorationer. Den här veckan har vi tre lyckliga vinnare som får hem Herrnhutstjärnor. Två stjärnor var får @Bjoellander och @Rampage2216, en stjärna skickas till @Anja12. Grattis till er tre!
 
  • Gilla
Bjoellander och 2 till
  • Laddar…
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Visst längtar vi efter att få hänga upp våra julstjärnor i höstmörkret, och ibland är det även roligt att förnya sina juldekorationer. Den här veckan har vi tre lyckliga vinnare som får hem Herrnhutstjärnor. Två stjärnor var får @Bjoellander och @Rampage2216, en stjärna skickas till @Anja12. Grattis till er tre!
Tack så mycket! Nu gäller det att gasa på med biblioteket så att det är redo för denna fina vinst!
 
Tusen tack.
Frugan kommer bli så glad för sin i vårt (snart nyrenoverade) sovrum. Och dottern vill säkert ha sin i fönstret ovanför hennes nya säng =D
 
Djup 92mm

Kan inte annat än skylla på min barn. De skulle älska dessa i sitt fönster.
 
Åter igen, stort tack för stjärnorna, de pryder verkligen sin plats.
 
  • Illuminerade stjärnlampor i fönster bredvid mörkgrön bokhylla fylld med böcker.
  • Gilla
Annelie Hultberg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.