Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 293 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
F fiskbuggaren skrev:
Det är nästan som att döma ut musik pga lägereldstrubadurer. Välspelad såg är magiskt.

Jag vet inte om Martin här är bästa exemplet, men det var det första jag hittade nu [media]
Edit: [media] Ternheim backad av såg har jag faktiskt sett live. Jag minns det som en närmast religiös upplevelse men det kräver väl att man gillar grundmaterialet också.
De du nämner är ju musikaliska genier och var inte med på mina släktkalas som liten. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
fiskbuggaren och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 5/10 rätt, vilket är bättre än 19 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 395 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 360 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
Alltid lärorikt
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Märks att du inte är uppvuxen med meningen "Nu ska --- spela såg!" på släktkalasen, som en annan är. :crysmile: Vissa kanske säger att det är en förlorad konstform, jag skulle säga att isåfall är det är ok för min del. :rofl:
Vad pratar du om?

Vem har inte sett "på rymmen med Pippi"?

Självklart vet jag att man kan spela på en såg.. Men att man skulle tillverka en såg specifikt för att spela på kändes bara så dumt så jag gissade på når annat..
Även om första instinkten givetvis var att välja det svaret.. Men som sagt.. kändes bara för dumt..
 
Violina Violina skrev:
Vad pratar du om?

Vem har inte sett "på rymmen med Pippi"?

Självklart vet jag att man kan spela på en såg.. Men att man skulle tillverka en såg specifikt för att spela på kändes bara så dumt så jag gissade på når annat..
Även om första instinkten givetvis var att välja det svaret.. Men som sagt.. kändes bara för dumt..
Ibland är det inte för dumt för att vara sant. :crysmile:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ibland är det inte för dumt för att vara sant. :crysmile:
Nä.. Men så dumt så man kan bara inte tro det :seenoevil:
 
  • Haha
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 839 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 527 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 619 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
Första 10:an på quizen. Bra frågor.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 993 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 005 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.