Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 164 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 171 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 192 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 194 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 201 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
En gissning fick det bli :)
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 119 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"

Bommade Stradivarius-frågan

Men den här:
Skärmdump av en quizfråga om sågningsteknik med 10% markerat som resultat.

Så jävla enkelt är det ju inte riktigt..

Först måste sidorna på stocken fräsas av, sedan brädprofilen fräsas ut, efter det ska dessa brädor sågas av och skiljas från stocken och efter det snurrar man stocken ett kvarts varv så man kan göra om processen en gång till..

Så att prata om "kantsågen".. nä...
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 236 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 260 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
Bajonettsåg var ny för mig. När används det?
 
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 45 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 273 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"

Hoppas man inte blir helt sågad med det resultatet.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 280 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 63 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 541 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
en bågfil är väl en såg? har för mig att denna och även filen skall lyftas när den dras mot kroppen,gissar att det är för att inte "vicka" tänderna, samt kanske det har med spånfyllnaden mellan tänderna.försök också att använda hela verktygets längd för ett jämnt slitage.
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 675 andra personer som har gjort quizet "Vad kan du om sågar?"
Med närmare 50 år i järnhandels branschen kan man sin såg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.