A
D djac skrev:
D

Det är en otypisk familj, det är nog bla därför de har ett TV-program.
Nja det är mer attityden jag tänkte på..
;)
att de är i övrigt lite fria och galna är varför de mest troligt visas i rutan...

Men det verkar inte vara sämre på andra håll heller...
 
Sittställning
Maskintok skrev:
Nu blir det inte samma jämförelse..
Men det är som vanligt..
Den ene lever dyrt den andre billigt men sköter sig ändå.. :crysmile:;)ska bara till jobbet.. behöver inget flashigt att åka i då... De håller inte på skogens vägar;):crysmile:
Skogensvägar men då snackar vi inte vanliga bilar igen utan special fordon för ett särskillt ändamål.

Kan vi hålla oss till att prata generellt i Sverige eller dina egna special behov?
 
A
Sittställning Forlowt skrev:
Skogensvägar men då snackar vi inte vanliga bilar igen utan special fordon för ett särskillt ändamål.

Kan vi hålla oss till att prata generellt i Sverige eller dina egna special behov?
När blev en vanlig personbil ett specialfordon?
:crysmile:
att inte elbilarna klarar detta är självklart..
plast högar.. ;)
 
Jag kör ofta på skogsvägar och behövs inga specialbilar bara lite högre markfrigång.
Och räknas det som specialbil så är alla SUVar i städerna specialare.;)

Är nog mera att vi har olika synsätt och behov. Även statistik kan visa på att "själve hinhåle" är religiös och ibland visar/tolkas subjektivt utifrån vad man vill få se och bekräftat.;):D
Då kan det vara bra att fråga sig själv "men tänk om det är tvärt om?"
 
  • Gilla
fribygg
  • Laddar…
Sittställning
Maskintok skrev:
När blev en vanlig personbil ett specialfordon?
:crysmile:
att inte elbilarna klarar detta är självklart..
plast högar.. ;)
Dom är likvärdiga vanliga bilar på alla sätt i det avseendet, faktiskt till och med bättre då man inte är bunden till en dum drivlina.

Elbilen är en smartphone medans fossilbilen är lite en Doro, en dummare variant för som som inte kan eller vill :crysmile::rofl:
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
A
Sittställning Forlowt skrev:
Dom är likvärdiga vanliga bilar på alla sätt i det avseendet, faktiskt till och med bättre då man inte är bunden till en dum drivlina.

Elbilen är en smartphone medans fossilbilen är lite en Doro, en dummare variant för som som inte kan eller vill :crysmile::rofl:
näpp det är mer sattyg ner till..
bland annat plastbitar undertill..
 
Sittställning
A AndersS skrev:
Jag kör ofta på skogsvägar och behövs inga specialbilar bara lite högre markfrigång.
Och räknas det som specialbil så är alla SUVar i städerna specialare.;)

Är nog mera att vi har olika synsätt och behov. Även statistik kan visa på att "själve hinhåle" är religiös och ibland visar/tolkas subjektivt utifrån vad man vill få se och bekräftat.;):D
Då kan det vara bra att fråga sig själv "men tänk om det är tvärt om?"

Nä men så är det ju, men påpekandet var att det inte gick så min antagande var att skogsvägen maskintok åker på är väldigt speciell
 
Sittställning Forlowt skrev:
Dom är likvärdiga vanliga bilar på alla sätt i det avseendet, faktiskt till och med bättre då man inte är bunden till en dum drivlina.

Elbilen är en smartphone medans fossilbilen är lite en Doro, en dummare variant för som som inte kan eller vill :crysmile::rofl:
Sa den som inte behöver dra hästsläpet längre sträckor och till "rätt" kostnad:cool:
Åter igen, är inte emot andra drivmedel så vi får se den dagen det ska bytas vad som passar.
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
A
Sittställning Forlowt skrev:
Nä men så är det ju, men påpekandet var att det inte gick så min antagande var att skogsvägen maskintok åker på är väldigt speciell
Nä det var och är ditt antagande som var speciellt ;)
frågan rörde dessutom inte mig.. Utan mer den som körde runt många mil om året..
Och som jag uppfattat det kör på otrevliga vägar för låga bilar... :crysmile:vilket en elbil oftast är... ;)
 
Sittställning
Precis behovet och vad vill vill betala för är helt olika. Jag kan bara ge min bild av ägandet och min använding vilket faktiskt gör att jag ger upp bekvämlighet med att ha fossilt med drag.

Plast är många ggr ett bra alternativ till hårda mtrl om det är tålighet man vill ha, det kan flexa flera 100 gånger mer än metal utan att gå sönder, relativt billigt att byta ut, lätt att hantera, håller vikten nere bl.a
 
A
Sittställning Forlowt skrev:
Dom är likvärdiga vanliga bilar på alla sätt i det avseendet, faktiskt till och med bättre då man inte är bunden till en dum drivlina.

Elbilen är en smartphone medans fossilbilen är lite en Doro, en dummare variant för som som inte kan eller vill :crysmile::rofl:
Jo det finns ju idioter som hävdar att en telefon eller dator är smart... Det är den inte... Så den behöver ha någon som styr vad den ska göra eller ge kommando..
Inte som en tränad hund som hämtar en öl när man kommer hem;)

Ska jag ändå tala om för dessa vad de ska göra så duger en äldre modell gott...
 
A
Sittställning Forlowt skrev:
Precis behovet och vad vill vill betala för är helt olika. Jag kan bara ge min bild av ägandet och min använding vilket faktiskt gör att jag ger upp bekvämlighet med att ha fossilt med drag.

Plast är många ggr ett bra alternativ till hårda mtrl om det är tålighet man vill ha, det kan flexa flera 100 gånger mer än metal utan att gå sönder, relativt billigt att byta ut, lätt att hantera, håller vikten nere bl.a
metal får en buckla... plasten sprids i naturen.. skär sönder djur mm.. i väg diket.. Eller så kommer det en fågel som tror detta är mat..

Sedan har jag fått byta tillräckligt med stötdämpare i plast hos kunder så nej tack...
skört när det är kallt... Det är enda likheten..
 
Mikael_L
F FC_Bygg skrev:
Inte helt självklart.
Jag har kört hyrbil i år så billigt som 13,70kr/mil inkl allt i år.
Kia Hybrid weekendhyra: 580kr
Bränsle: 860,28kr (51.38l bensin)
Sträcka:1055km
Har statistik på 60 hyrtillfällen.
Men då har du alltså bara haft den under helger, sen har du kört väldigt långt vid varje tillfälle?
Det är ett ganska smalt körmönster, det är inte många som kan härma dig för sitt bilbehov...
 
R
Sittställning Forlowt skrev:
Nä men så är det ju, men påpekandet var att det inte gick så min antagande var att skogsvägen maskintok åker på är väldigt speciell
Den är bl.a. full av diesel :)
 
  • Gilla
fiskbuggaren
  • Laddar…
D
Mikael_L Mikael_L skrev:
Men då har du alltså bara haft den under helger, sen har du kört väldigt långt vid varje tillfälle?
Det är ett ganska smalt körmönster, det är inte många som kan härma dig för sitt bilbehov...
Jag tror att det blir allt vanligare, det blir bara svårare att hålla bil i städerna och att parkera vid arbetsplatserna både svårt och dyrt. Så att använda olika delningslösningar vid de relativt få tillfällena man behöver bilen, oftast på helgen, ökar väldigt mycket.

En genomsnittlig bil används bara 4% av sin livstid så det finns ganska god marginal där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.