Alfredo Alfredo skrev:
Personligen tror jag samhällsnyttan av två skattekronor från mig som går till hundar/hundägare vida skulle överstiga den nytta mina skattekronor i vissa fall idag ger.
Vad gör hundägare så medellösa att de kräver statligt stöd.

Jag skulle hellre se hundregistrering och hundskatt.

Då får vi lite fler statliga jobb med en tydlig finansiering.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Du ska inte lobba du ska jobba.
Du är helt osammanhängande. Vad pratar du om?
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Du är helt osammanhängande. Vad pratar du om?
Vill du ha hjälp? Om du är hundägare förstår jag att det är svårt att böja sig och plocka upp skiten.
Även att det är svårt att hålla din hund kopplad.

Det borde ju räcka att du lobbar lite för att få någon annan att betala/jobba för dig.

Att själv vara ansvarig/jobba är för svårt och dyrt.

/ATW
 
A ArneTW skrev:
Vill du ha hjälp? Om du är hundägare förstår jag att det är svårt att böja sig och plocka upp skiten.
Även att det är svårt att hålla din hund kopplad.

Det borde ju räcka att du lobbar lite för att få någon annan att betala/jobba för dig.

Att själv vara ansvarig/jobba är för svårt och dyrt.

/ATW
Du fortsätter att vara helt osammanhängande. Först skulle man lobba för att få det man ville ha från samhället, sedan skulle man inte det utan man skulle jobba istället.

Nu undrar du om *jag* vill ha hjälp samtidigt som du säger att jag återigen ska lobba så att någon annan ska jobba. Jag ska alltså inte jobba.

Jag ska inte jobba eller lobba men jag ska jobba och lobba. Fast ändå inte.

Du ser ju själv hur osammanhängande du är. Det är alltid lika intressant att se vad som händer när man ifrågasätter ett påstående som inte verkar genomtänkt. Uppenbarligen är du bara ute efter att tjafsa eftersom det inte finns någon som helst logik, tanke eller kunskap bakom det du säger.
 
  • Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
F FGLIN skrev:
Det brukar finnas gott om folk som inte löper skidor utan ägnar sig åt vanlig löpning. Den resulterande hårda snöytan är dock inte så tokigt att skida på och bättre än alltför smala eller mjuka skidspår.
Det handlar nog om bristande kunskap, skidåkare vet hur man undviker att åka i skidspåret... Själv springer jag i löpspåret om det är dåligt med snö i skidspåret...
 
O orfr skrev:
Det handlar nog om bristande kunskap, skidåkare vet hur man undviker att åka i skidspåret... Själv springer jag i löpspåret om det är dåligt med snö i skidspåret...
Är detta stora förvirringstråden? :thinking:

Du säger alltså att "skidåkare vet hur man undviker att åka i skidspåret". Jag trodde hela syftet med ett skidspår var att skidåkare ska kunna åka i det, eller?

Och du "springer jag i löpspåret om det är dåligt med snö i skidspåret". Men om det är bra med snö i skidspåret, springer du där då?

Fattar absolut ingenting. :surprised:
 
MathiasS MathiasS skrev:
Du fortsätter att vara helt osammanhängande. Först skulle man lobba för att få det man ville ha från samhället, sedan skulle man inte det utan man skulle jobba istället.

Nu undrar du om *jag* vill ha hjälp samtidigt som du säger att jag återigen ska lobba så att någon annan ska jobba. Jag ska alltså inte jobba.

Jag ska inte jobba eller lobba men jag ska jobba och lobba. Fast ändå inte.

Du ser ju själv hur osammanhängande du är. Det är alltid lika intressant att se vad som händer när man ifrågasätter ett påstående som inte verkar genomtänkt. Uppenbarligen är du bara ute efter att tjafsa eftersom det inte finns någon som helst logik, tanke eller kunskap bakom det du säger.
Förstår att det är svårt.

Kanske det finns något socialt kooperativ som arbetstränar som hunddagis.

Då kan du lära dig hur du sköter hundar samtidigt som du får arbetsträning.

Eller vad exakt är det du inte klarar av av själv och behöver hjälp med?

Pengar?
Gräsmattor?
Koppel?
Stängsel?
Bajspåsar?

Du som hundägare vill ju ha hjälp... vad klarar du inte av?

/ATW
 
Alfredo Alfredo skrev:
Är detta stora förvirringstråden? :thinking:

Du säger alltså att "skidåkare vet hur man undviker att åka i skidspåret". Jag trodde hela syftet med ett skidspår var att skidåkare ska kunna åka i det, eller?

Och du "springer jag i löpspåret om det är dåligt med snö i skidspåret". Men om det är bra med snö i skidspåret, springer du där då?

Fattar absolut ingenting. :surprised:
Ooops, ibland åker man ur spår....

Skulle vara "skidåkare vet hur man undviker att springa i skidspåret..."

Alfredo Alfredo skrev:
Är detta stora förvirringstråden? :thinking:

Du säger alltså att "skidåkare vet hur man undviker att åka i skidspåret". Jag trodde hela syftet med ett skidspår var att skidåkare ska kunna åka i det, eller?

Och du "springer jag i löpspåret om det är dåligt med snö i skidspåret". Men om det är bra med snö i skidspåret, springer du där då?

Fattar absolut ingenting. :surprised:
oooops sk
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T
Ha överseende med gamla bittra damer och ta dom inte på för stort allvar. Så gör vi med feminismen och det har funkat bra.
 
A ArneTW skrev:
Förstår att det är svårt.

Kanske det finns något socialt kooperativ som arbetstränar som hunddagis.

Då kan du lära dig hur du sköter hundar samtidigt som du får arbetsträning.

Eller vad exakt är det du inte klarar av av själv och behöver hjälp med?

Pengar?
Gräsmattor?
Koppel?
Stängsel?
Bajspåsar?

Du som hundägare vill ju ha hjälp... vad klarar du inte av?

/ATW
Diskussionen grundade sig i DIN fråga om varför hundägare lobbade för hundrastområden och hundgårdar när andra tycker man kan använda vilken gräsmatta som helst.

Verkligheten i tex Stockholm är att ordningslagen förbjuder lösa hundar på allmän plats vilket betyder att man är hänvisad till hundrastområden och hundgårdar för att rasta sin hund.

Om kommunen förbjudit lösa hundar överallt utom på anvisade platser så är det också rimligt att man ser till att det finns sådana platser, och så är inte fallet idag.

I Stockholm finns ett antal väldigt små inhägnade rastgårdar, värdelösa för allt utom hamster-stora hundar. Hundrastområden finns det fåtal av och de är sällan inhägnade. Gärdet, vid drottningholms slott och några till.

Du ville också göra gällande att det är ett särintresse. Det är fel oavsett vad du tycker om hundar. Det finns över 1 miljon hundar i sverige varav 15% i Stockholm. Det betyder att det i var femte hushåll finns en hund.

Det kommunerna som förbjudit lösa hundar via ordningslagen behöver göra är att ta en bit av närmaste skog och hägna in 1000kvm. Det vore konstigt om det inte kan finnas ett par sådana i södra stockholm och ett par i norr osv. Denna typ av infrastruktur ska inte vara privatägd utan tillgänglig för alla och därför är det kommunen som ska fixa det.

.....och jag tror inte du behöver oroa dig för att det belastar dina skattepengar, det låter som att du inte har så mycket kontakt med verkligheten så det är knappast dina pengar som kommer bidra till det.
 
  • Gilla
ClasseClas och 5 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Diskussionen grundade sig i DIN fråga om varför hundägare lobbade för hundrastområden och hundgårdar när andra tycker man kan använda vilken gräsmatta som helst.

Verkligheten i tex Stockholm är att ordningslagen förbjuder lösa hundar på allmän plats vilket betyder att man är hänvisad till hundrastområden och hundgårdar för att rasta sin hund.

Om kommunen förbjudit lösa hundar överallt utom på anvisade platser så är det också rimligt att man ser till att det finns sådana platser, och så är inte fallet idag.

I Stockholm finns ett antal väldigt små inhägnade rastgårdar, värdelösa för allt utom hamster-stora hundar. Hundrastområden finns det fåtal av och de är sällan inhägnade. Gärdet, vid drottningholms slott och några till.

Du ville också göra gällande att det är ett särintresse. Det är fel oavsett vad du tycker om hundar. Det finns över 1 miljon hundar i sverige varav 15% i Stockholm. Det betyder att det i var femte hushåll finns en hund.

Det kommunerna som förbjudit lösa hundar via ordningslagen behöver göra är att ta en bit av närmaste skog och hägna in 1000kvm. Det vore konstigt om det inte kan finnas ett par sådana i södra stockholm och ett par i norr osv. Denna typ av infrastruktur ska inte vara privatägd utan tillgänglig för alla och därför är det kommunen som ska fixa det.

.....och jag tror inte du behöver oroa dig för att det belastar dina skattepengar, det låter som att du inte har så mycket kontakt med verkligheten så det är knappast dina pengar som kommer bidra till det.
Men trots att du hävdar att ni är många och har arbete vill ni absolut att någon annan ska betala för era intressen.

Det är inte jag som suktar efter bidragspengar.

/ATW
 
I ippo skrev:
Du var sannerligen en liten glädjespridare och lyckopiller! Måste va kul på fest!

Du lär iaf inte vara en sån som ska hälsa på alla hundar, som att det vore det mest självklara, utan att fråga om lov.
Folk som kastar sig ner eller sträcker ut en hand för att klapp en okänd hund.
som det vore allmän egendom… ‍♂️
Skaffa en stor och biffig vakthund så slipper du såna ;) De vi har älskar människor men man måste fråga dom om de vill klappa när man ser att de verkligen vill det. Ingen går fram och börjar bara så där.
 
A ArneTW skrev:
Men trots att du hävdar att ni är många och har arbete vill ni absolut att någon annan ska betala för era intressen.

Det är inte jag som suktar efter bidragspengar.

/ATW
Jag hävdar ingenting. Jag talar om för dig hur det är.

Jag betalar själv för det jag vill att kommunen ska göra via skatten jag betalar, det räcker med råge. Denna typ av infrastruktur ska inte ägas privat.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
Patrik440
Jag skulle gärna gå ut på promenad i skidspåren om jag visste att det var just ArneTW som skulle komma åkandes i de spåren strax efter jag gått där. :)
 
  • Gilla
  • Haha
Mats: Gårdsägare och 5 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
Jag skulle gärna gå ut på promenad i skidspåren om jag visste att det var just ArneTW som skulle komma åkandes i de spåren strax efter jag gått där. :)
Bara jag får åka förbi först för jag vill ha hela spår när jag och min hund kommer åkandes.......:)
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.