A
A Alexn72 skrev:
Nu syftade iförsig mitt inlägg till att fossilbilen är lättare per bil men inte totalt eftersom bränslet måste transporteras.
Samma som med batteri.. ;):cool:
 
Maskintok skrev:
Jaså minsann..
Det gör det, och detta är ännu ett av de hinder och argument som man tar som personangrepp istället för att välja insikten om dess hinder i frågan..

Sedan bör man nog kolla mer på vad politiska partier och politiker gör och propagerar för... än att säga att ingen driver landet till botten eller ruinens brant... För det är en ytterst klar bild som finns att det kan dröja länge innan detta landet reser sig om detta vansinne fortskrider...
Upplever du att jag kommer med personangrepp så ber jag om ursäkt det var inte min mening.

Det var inte jag som började diskutera politik.
Jag är mycket väl medveten hur svårroddat det är i politiken därför ger jag mig inte in i sådana diskutioner för många har förutfattade meningar och "ska ha rätt".

Jag menade i början att elbilarna är en utveckling som kommer ske, oavsett vad man tycker om saken.
 
  • Gilla
jcoboy
  • Laddar…
A
T TheGame skrev:
Upplever du att jag kommer med personangrepp så ber jag om ursäkt det var inte min mening.

Det var inte jag som började diskutera politik.
Jag är mycket väl medveten hur svårroddat det är i politiken därför ger jag mig inte in i sådana diskutioner för många har förutfattade meningar och "ska ha rätt".

Jag menade i början att elbilarna är en utveckling som kommer ske, oavsett vad man tycker om saken.

Nej nej inte alls..
Det som var min skrift och vad jag avsåg var att vissa reagerar som om någon (jag) skrivit just personangrepp... Inte att jag fått tagit emot såna..

Jag har inte heller avsett att utveckling inte bör ske, utan hur den framställs och får fäste..

att undergräva en fungerande verklighet för att sjösätta en oviss framtid med en utveckling kantad av hinder och problem är inte som våra såkallade folkvalda vill få folk att tro.. dvs att det är enda vägen framåt... tvärtom.. Då är vi inne på samma linje som med fossil drift... dvs ett en sidospår med vägsände i slutet...
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Marike
Maskintok skrev:
även om siffrorna reduceras, så stiger de lika fort som de minskade.. Vilket ger att befolkningsmängden ökar inte minskar..
Så klart den ökar. Hade fel tidigare då jag skrev 50 år, 40 är det tydligen. man kan se en massa annat också på den sidan. Avverkning, öken utbredning och co2, det ser illa ut för oss.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Marike Marike skrev:
Så klart den ökar. Hade fel tidigare då jag skrev 50 år, 40 är det tydligen. man kan se en massa annat också på den sidan. Avverkning, öken utbredning och co2, det ser illa ut för oss.
med avverkning menar du?
skövling?

öknar har ju mer vatten och grönska än vad forskare tidigare trott..
Så jag är lite osäker på den biten.. :thinking:
 
Maskintok skrev:
öknar har ju mer vatten och grönska än vad forskare tidigare trott..
Så jag är lite osäker på den biten.. :thinking:
Vad vill du säga med det rent konkret?
 
Marike
Maskintok skrev:
med avverkning menar du?
skövling?

öknar har ju mer vatten och grönska än vad forskare tidigare trott..
Så jag är lite osäker på den biten.. :thinking:
Man kan kalla det skövling. Saken är den att co2-ätare försvinner samtidigt som co2 ökar. Betyder ju då att mängden syre minskar vilket påverkar hjärnfunktionen. Vi är kanske zombies allihop om 40 år. Fast inte jag förstås, det är efter min tid.
 
  • Gilla
  • Haha
jcoboy och 1 till
  • Laddar…
Sittställning
Varför drar många bakåtsträvare det till att det MÅSTE va el ELLER fossil.. man kan vill lägga pussel bit för bit.. funkar det inte med en el traktor/lastbil för tillfället så gör det inte det och så får vi jobba runt det. Men det är väl inte lika roligt att diskutera på internet om man håller sig till vettiga argument, det måste dras till det extrema, plus eller minus. Ja eller nej 0 eller 1.
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
A
A atomlab skrev:
Vad vill du säga med det rent konkret?
att man genom tiderna förr ansett öknar vara döda, medans de har innehållit växter och fukt som inte forskare vetat om..

öknarna avger co2 medans växterna tar upp den.. Så det är sitt egna lilla kretslopp..

Sedan kan man med statistik bevisa precis vad som helst allt är bara hur man väljer att tyda siffrorna..
 
A
Sittställning Forlowt skrev:
Varför drar många bakåtsträvare det till att det MÅSTE va el ELLER fossil.. man kan vill lägga pussel bit för bit.. funkar det inte med en el traktor/lastbil för tillfället så gör det inte det och så får vi jobba runt det. Men det är väl inte lika roligt att diskutera på internet om man håller sig till vettiga argument, det måste dras till det extrema, plus eller minus. Ja eller nej 0 eller 1.
Dessa är på båda sidor..
Vi har fossil älskare och batteri fanatiker..
Sedan har vi de som vill ha allt så att man får välja och att samhället kan fungera åt alla...
problemet?
Jo att politiker och partier vill bedriva hetsjakt på dessa och på de som vill ha den fossila delen kvar... i sin hets och hunger på sin övertygelse...
 
A
Marike Marike skrev:
Man kan kalla det skövling. Saken är den att co2-ätare försvinner samtidigt som co2 ökar. Betyder ju då att mängden syre minskar vilket påverkar hjärnfunktionen. Vi är kanske zombies allihop om 40 år. Fast inte jag förstås, det är efter min tid.
okej... skövling för min del är helt annat än avverkning..
 
MultiMan
oshu oshu skrev:
Skatt på fordon går till fordon lika lite som matmomsen går till mat Alla skattepengar hamnar i en stor hink och putsas ut efter politiska beslut.
Om vägarna inte håller den kvalitét du önskar beror det på att majoriteten av svenskarna inte tycker det behövs.
Demokratin har inte fungerat i Sverige på rätt många år nu. JÖKen är typexemplet på det och nuvarande politik saknar en majoritet av befolkningen bakom sig. Man gick till val och röstade på ett visst parti, men de sålde ut sig för makten och man fick en helt annan politik än den man valde i röstbåsen. När inte partierna går att lita på, utan säljer sig till högstbjudande efter ett val, då fungerar inte demokratin längre.
 
  • Gilla
PNI och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Sittställning Forlowt skrev:
Jag är för kilometerskatt.
För den som kör ganska lite är km-skatt ett bra alternativ, bättre än en fast vägtrafikskatt på bilen. Det blir lite mer rättvist helt enkelt.
 
  • Gilla
Rasputitsa och 3 till
  • Laddar…
A
Mikael_L Mikael_L skrev:
För den som kör ganska lite är km-skatt ett bra alternativ, bättre än en fast vägtrafikskatt på bilen. Det blir lite mer rättvist helt enkelt.
Och då ska vi ha olika skatteupplägg beroende på landsbygd eller stad?
eller hur tänker ni?
 
Mikael_L
Den som kör mer sliter väl mer på vägarna?
 
  • Gilla
Rasputitsa och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.