Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Jag måste erkänna att jag hade fel.
Jag var helt säker på att 90% skulle vaccinera sig. Men än så länge är det 'bara" ,81%
 
  • Ledsen
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Så anledningen till att vissa inte vill vaccinera sig är enligt dig att typ 5-10% av dessa sedan går och känner sig odödliga? Och att de som jobbar i vården inte kan vara 100% säkra?
Många skydd vi använder dagligen är inte 100% säkra utan vi gör saker trotts att det finns en risk i det.
Det där med skydd förstod jag och det är beklagligt, men i övrigt får Jocke Best förklara vad du menar.
 
P
tusenett skrev:
Det är väl bättre att fråga om man är osäker på anledningen att någon postar något innan man börjar veva?
Jag gjorde det nu senaste, men jag vevade inte heller sen.
 
P
snuttjulle snuttjulle skrev:
Så anledningen till att vissa inte vill vaccinera sig är enligt dig att typ 5-10% av dessa sedan går och känner sig odödliga? Och att de som jobbar i vården inte kan vara 100% säkra?
Många skydd vi använder dagligen är inte 100% säkra utan vi gör saker trotts att det finns en risk i det.
Något som inte ger 100% skydd är förstås bättre än inget skydd alls. Att avstå från den aktivitet där skyddet skyddar kan förstås vara det effektivaste …
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
Håller med dig pmd till fullo. Men vissa både här i tråden och ute i verkligheten verkar undvika vaccin för att det inte kan visas att det skyddar till 100%. Då undrar jag om dessa undviker bilbälte oxå då inte heller detta skyddar till 100%. Eller låter bli kondom av samma anledning. För inte ens dessa skyddar mot allt till 100%.
 
  • Gilla
linneac och 7 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Jag gjorde det nu senaste, men jag vevade inte heller sen.
Det var en fråga.
 
P
Och jag gav ett svar. Jag hade kunnat förenkla svaret till "ja", men ville ge en liten förklaring också.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Det där med skydd förstod jag och det är beklagligt, men i övrigt får Jocke Best förklara vad du menar.
Icke
 
snuttjulle snuttjulle skrev:
Håller med dig pmd till fullo. Men vissa både här i tråden och ute i verkligheten verkar undvika vaccin för att det inte kan visas att det skyddar till 100%. Då undrar jag om dessa undviker bilbälte oxå då inte heller detta skyddar till 100%. Eller låter bli kondom av samma anledning. För inte ens dessa skyddar mot allt till 100%.
Och vissa här argumenterar för sina fantasifoster.
 
  • Haha
  • Gilla
växelventil och 1 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Icke
Jag förstår dig, jag förstod inte heller. Kanske Fairlane kan förklara.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Det är alltså lite av ryskroulette att förlita sig på att vaccinerade kan vårda dessa?
Tycker du inte att det är bäst att försöka hålla nere risken för de på äldreboendena så mycket man kan?
Man kan ju inte gärna lämna dem utan personal på plats.

M mickef skrev:
Om det inte går att testa vårdpersonal friska så borde det väl finnas tillförlitlig skyddsutrustning.
Uppenbarligen räcker ju inte skyddsutrustningen till när det kommer till extremt nära situationer som varar ett längre tag eftersom personal smittar de boende trots att de har skyddsutrustning.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Det är alltså lite av ryskroulette att förlita sig på att vaccinerade kan vårda dessa?
Vilka annars då?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Tycker du inte att det är bäst att försöka hålla nere risken för de på äldreboendena så mycket man kan?
Man kan ju inte gärna lämna dem utan personal på plats.


Uppenbarligen räcker ju inte skyddsutrustningen till när det kommer till extremt nära situationer som varar ett längre tag eftersom personal smittar de boende trots att de har skyddsutrustning.
Om det inte går att vaccinera mot smittan,testa för smitta eller ens kunna skydda mot spridning kan vi lägga ned den här charaden.
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Om det inte går att vaccinera mot smittan,testa för smitta eller ens kunna skydda mot spridning kan vi lägga ned den här charaden.
Det testas mycket på äldreboenden.
Slutet förstår jag inte.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Vilka annars då?
Friska vårdare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.