Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Har du hört talas om MIS-C och postcovid?
Angående MIS-C och påstådd koppling till covid-19 kan jag svara med ett citat från läkartidningen:
"Sambandet mellan MIS-C och covid-19 anses »väl belagt«. Som stöd för detta påstående refereras till en text från WHO. Där står ordagrant »Initial hypotheses are that this syndrome may be related to COVID-19« [2]. Det kan vara relaterat till covid-19. Man vet inte. Det är inte belagt över huvud taget."
Se https://lakartidningen.se/opinion/d...an-12-ar-nar-det-obegripliga-blir-begripligt/
 
  • Gilla
Aspartam
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Det stämmer inte. Endast vid fullutvecklad myokardit får 25% av patienterna bestående men.
Och vad säger att dessa barn inte får fullutvecklad myokardit eller potentiellt även blodproppar?
 
T Tommynorskens skrev:
Är du villig att betala notan för det? Givetvis får vi alla vara med och betala, men det skulle bli MYCKET dyrare än vad vaccineringen och de restriktioner vi haft hittils kostat. Hur många företag hade ytterligare kursat?
Jag har inte räknat och inte påstått att det är den bästa lösningen men förmodligen den enda som kan stoppa en epidemi av det här slaget.
 
Fairlane
S SnickareHobb skrev:
Intressant från två forskare som inte håller med om att massvaccination är det bästa. Att vaccinera endast riskgrupperna hade varit bättre. Dom pratar om vaccin, immunsystem, strategier, etc. Lång, men intressant diskussion:
[media]
Geert Vanden Bossche - Expert vaccine developer (Belgium)
Robert Malone MD - Inventor of mRNA vaccines (USA)
Båda de herrarna är kända för att minst sagt ha slirat på sanningen mer än en gång. Som exempel så är ju påståenden att Malone skulle vara uppfinnare av mRNA-vacciner inte sant, det borde räcka långt.

En intressant sak jag uppmärksammade när jag använde duckduckgo (ungefär som google för de som inte känner till det) och sökte på Geert Vanden Bossche är vilka relaterade sökningar som föreslogs (vilket hänger ihop med vad andra sökt på i samband med det namnet):
  • bill gates död
  • bill gates
  • bill gates vaccin
  • bill gates wikipedia
Någon mer än jag som tror att det är konspirationsteoretiker som gillar Vanden Bossche? :D
 
  • Gilla
Klacken och 3 till
  • Laddar…
S SnickareHobb skrev:
Angående MIS-C och påstådd koppling till covid-19 kan jag svara med ett citat från läkartidningen:
"Sambandet mellan MIS-C och covid-19 anses »väl belagt«. Som stöd för detta påstående refereras till en text från WHO. Där står ordagrant »Initial hypotheses are that this syndrome may be related to COVID-19« [2]. Det kan vara relaterat till covid-19. Man vet inte. Det är inte belagt över huvud taget."
Se [länk]
Lite som elallergi då. Man vet inte. Det "känns" bara så. Det är oavsett ett ickeproblem och verkligen ingen anledning att massvaccinera barn för.
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, det är Gupta som är källan, samma Gupta som var med i podcasten. Menar du att en deltagare inte vet vad som har sagts?
Rätta sättet att bemöta mitt inlägg är inte att hoppa över till ett helt annat diskussionsämne utan att du berättar exakt var i podscasten som Rogan har blivit felciterad.

Sen ska du låta bli att använda personangrepp om du inte vill bli avstängd, det har hänt flera andra som inte kan hålla sig till en saklig diskussion. Dessutom blir det ju bara löjligt när du försöker hålla på och gissa vad jag är.
Jag säger att det råder masshysteri och att pandemin är totalt överdriven. Att massvaccinera barn, som i princip löper noll risk att dö eller ens bli svårt sjuka, är galenskap. Särskilt som de genom vaccinering utsätts för andra risken. Jag säger att Joe Rogan belyser detta väldigt väl och att läkaren Gupta från lögnmedia CNN inte har några bra motargument förutom en massa stammande och känsloargument om varför man ska vaccineras. Han som vaccinerad tillåts känna sig trygg, men vi som inte vaccinerar oss tillåts inte känna oss trygga. Det är idioti anser jag. Vad är problemet, om du känner dig trygg som vaccinerad och jag känner mig trygg som icke-vaccinerad, gå vidare i livet!

Covid är ett problem för en liten del av befolkningen, framför allt då mycket gamla och svårt sjuka. För resten är det inte ett stort problem som ursäktar denna masshysteri med nedstängningar runt om i världen, massktvång i all evighet, att folk förlorar jobbet, blir uthängda, hatade och isolerade. Det är sjukt och det får räcka nu! Jag ser vidare att de som fortsätter förlänga denna galenskap bör ställas inför rätta i framtiden. Det har ställt till sådan oerhörd skada.

Vill folk vaccinera sig så är det deras val, fine. Gör vad du vill. Men sluta trycka ner denna propaganda i halsen på folk. Det är dags att gå vidare, men stora grupper vill inte. De vill fortsätta dra ut på detta i all evighet. De kommer räkna smittade i all evighet, trots det meningslösa i det. De ger sig inte förrän de vunnit sitt ställningskrig och tvingat in alla i detta massvaccineringsprojekt. Det har blivit en principsak för sådana som du. Det är fullkomligt meningslöst att massvaccinera barn eller ens populationen överlag. Det är ok att vaccinera riskgrupperna, fine, och det är vad som bör diskuteras istället.
 
  • Gilla
  • Haha
pegr och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Jag har inte räknat och inte påstått att det är den bästa lösningen men förmodligen den enda som kan stoppa en epidemi av det här slaget.
Pandemi... Dvs hela världen måste göra det samtidigt och eftersom det inte är möjligt så är det rätt ointressant. Det finns massor med folk som inte kan klara sig själva i två veckor ens om du ger de mat etc i förväg. Lösningen kan ju inte rimligen vara att de personer som normalt hjälper dessa ska vara hos dem dygnet runt i två veckor. Det orkar de inte, så alltså måste hela den personalstyrkan som används under 2 veckor vara på samma ställe (isolerade) under två veckor. Det i sin tur innebär att de som jobbar med detta och har barn som behöver hjälp inte kan hjälpa dessa. Ja, då måste ju barnet tas omhand under två veckor av andra, som också behöve avbytare. Många väldigt stora "isolerade" grupper av människor blir det. "Tänkte inte på det."
 
  • Gilla
Nyfniken och 4 till
  • Laddar…
A Aspartam skrev:
Och vad säger att dessa barn inte får fullutvecklad myokardit eller potentiellt även blodproppar?
Det vet jag inte. Men jag har lärt mig mycket om myokardit senaste månaden pga att jag själv åkte på en påbörjad hjärtmuskelinflammation efter moderna dos 1. Så jag ville förtydliga ditt inlägg.
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
J
Fairlane Fairlane skrev:
Pandemi... Dvs hela världen måste göra det samtidigt och eftersom det inte är möjligt så är det rätt ointressant. Det finns massor med folk som inte kan klara sig själva i två veckor ens om du ger de mat etc i förväg. Lösningen kan ju inte rimligen vara att de personer som normalt hjälper dessa ska vara hos dem dygnet runt i två veckor. Det orkar de inte, så alltså måste hela den personalstyrkan som används under 2 veckor vara på samma ställe (isolerade) under två veckor. Det i sin tur innebär att de som jobbar med detta och har barn som behöver hjälp inte kan hjälpa dessa. Ja, då måste ju barnet tas omhand under två veckor av andra, som också behöve avbytare. Många väldigt stora "isolerade" grupper av människor blir det. "Tänkte inte på det."
Nån är från Sundbyberg tror jag!
 
  • Haha
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
H
A Aspartam skrev:
att folk förlorar jobbet, blir uthängda, hatade och isolerade. Det är sjukt och det får räcka nu! Jag ser vidare att de som fortsätter förlänga denna galenskap bör ställas inför rätta i framtiden. Det har ställt till sådan oerhörd skada.
Men när det inte funkar så ska dom helt enkelt svältas ihjäl tills dom rättar in sig i ledet.

Skärmdump av en tweet från Disclose.tv om Hesse som första tyska delstat att tillåta butiker neka oavaccinerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Fairlane Fairlane skrev:
Pandemi... Dvs hela världen måste göra det samtidigt och eftersom det inte är möjligt så är det rätt ointressant. Det finns massor med folk som inte kan klara sig själva i två veckor ens om du ger de mat etc i förväg. Lösningen kan ju inte rimligen vara att de personer som normalt hjälper dessa ska vara hos dem dygnet runt i två veckor. Det orkar de inte, så alltså måste hela den personalstyrkan som används under 2 veckor vara på samma ställe (isolerade) under två veckor. Det i sin tur innebär att de som jobbar med detta och har barn som behöver hjälp inte kan hjälpa dessa. Ja, då måste ju barnet tas omhand under två veckor av andra, som också behöve avbytare. Många väldigt stora "isolerade" grupper av människor blir det. "Tänkte inte på det."
Fast det var så vi fick bukt på tbc när vi isolerade folk på sanatorium och tyvärr las dom ner.slutet på 1800-talet dog det 10000 om året i Sverige i lungsoten och innan vaccinet kom på 1940talet fans inget botemedel men samtidigt kunde vi inte stoppa tbc i hela världen men nästan och den härjar förfarande i Afrika och i Asien.Problemet är som vaccinet idag mot covid 19 är begränsad i tid och hur starkt/svagt immunförsvaret är hos äldre som kan variera rätt mycket. Vi kommer nog inte få flockinummitet men tror som forskarna att viruset kommer bli försvagad under tiden så blir mer som en förkylning.
 
S SnickareHobb skrev:
Vad är det här för ett klipp-och-klistra-inlägg? Att klippa ihop inlägg om olika saker så det ser ut som det hänger ihop. Vad vill du med detta?
Finns ingen vettig anledning till att inte vaccinera, bara att titta på fakta.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
A Aspartam skrev:
- - - Vill folk vaccinera sig så är det deras val, fine. Gör vad du vill. Men sluta trycka ner denna propaganda i halsen på folk.
Du kan vända på det där också.
Vill folk INTE vaccinera sig så är det deras val, fine. Men sluta trycka ner denna propaganda i halsen på folk för att skrämma dem till att inte vaccinera sig.

För nu är det så här va, att forumägaren har bestämt att inlägg som propagerar för att folk INTE ska vaccinera sig, inte hör hemma här.


https://www.byggahus.se/forum/threa...-er-mot-covid-19.425257/page-411#post-4417751
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Du kan vända på det där också.
Vill folk INTE vaccinera sig så är det deras val, fine. Men sluta trycka ner denna propaganda i halsen på folk för att skrämma dem till att inte vaccinera sig.

För nu är det så här va, att forumägaren har bestämt att inlägg som propagerar för att folk INTE ska vaccinera sig, inte hör hemma här.
Fast nu är det så här, att jag har aldrig propagerat för att man inte ska vaccinera sig. Jag skrev ju precis att den som vill vaccinera sig så klart får göra det! Det ska stå alla helt fritt hur de vill göra.

Det jag säger är att man inte, under inga omständigheter, ska tvinga eller pressa folk till att vaccinera sig så som man gör genom lögner, propaganda, mobbning, hot om att förlora jobb eller bli socialt utskämd osv. Jag ifrågasätter dessutom starkt att massvaccination av populationen överlag och särskilt barn skulle ha några särskilt stora positiva fördelar. Däremot att det är rationellt att vaccinera riskgrupper (om det vill). Eller menar du att man inte får ha åsikter om det?

Det är ju jäkligt sorgligt att big-tech och andra plattformar som har monopol på det fria ordet numera lagt beslag på sanningen och enbart tillåter en sanning. Det gör att misstron växer ytterligare. Det har ställt till sådan oerhört stor skada anser jag. Dessutom är det fruktansvärt sjukt att se vissa här önska livet hur ovaccinerade eller argumentera för att de inte ska få vård. Ska vi önska detsamma för er som är vaccinerade och blir sjuka i Covid eller drabbas biverkningar? Vad tror du sådana saker leder till? Det börjar dessutom bli riktigt oroligt i vissa delar av världen där folk har fått nog av hela denna masshysteri - de förlorar sina jobb och sin frihet. Är det så vi vill ha det? Att folk tröttnar på vad de upplever som fascism och tyranni och att det ska resultera i total kollaps.
 
Redigerat:
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
Fairlane
V växelventil skrev:
Fast det var så vi fick bukt på tbc när vi isolerade folk på sanatorium och tyvärr las dom ner.slutet på 1800-talet dog det 10000 om året i Sverige i lungsoten och innan vaccinet kom på 1940talet fans inget botemedel men samtidigt kunde vi inte stoppa tbc i hela världen men nästan och den härjar förfarande i Afrika och i Asien.Problemet är som vaccinet idag mot covid 19 är begränsad i tid och hur starkt/svagt immunförsvaret är hos äldre som kan variera rätt mycket. Vi kommer nog inte få flockinummitet men tror som forskarna att viruset kommer bli försvagad under tiden så blir mer som en förkylning.
Jag vågar påstå att det var en enorm skillnad på att lägga in sjuka på sanatorium och att isolera samliga medborgare i landet...
Inte tvingades väl personalen på sanatorium att stanna på platsen i 2 veckor eller mer till exempel?

Även om vi skulle lyckas utrota Covid-19 i Sverige med en total nedstängning i 2 veckor utan att en massa människor dog av nedstängningen i sig, så skulle det inte hjälpa särskilt länge. Så fort resandet kom igång igen så skulle smittan komma in.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
S SnickareHobb skrev:
Angående MIS-C och påstådd koppling till covid-19 kan jag svara med ett citat från läkartidningen:
"Sambandet mellan MIS-C och covid-19 anses »väl belagt«. Som stöd för detta påstående refereras till en text från WHO. Där står ordagrant »Initial hypotheses are that this syndrome may be related to COVID-19« [2]. Det kan vara relaterat till covid-19. Man vet inte. Det är inte belagt över huvud taget."
Se [länk]
Att någon i en debattartikel skriver så betyder inte att det är sant. Då kan ju jag kvittera med det som docenten och universitetslektorn skrev som din länk är en kommentar till.
Enligt data från USA:s folkhälsomyndighet CDC är förekomsten cirka 67 fall/1 000 000 vaccinerade hos pojkar i åldersgruppen 12–17 år [1] . Bland unga i samma åldersgrupp som inte vaccinerat sig, men varit sjuka i covid-19, var prevalensen 6 gånger högre; 450/1 000 000 smittade [2].
https://lakartidningen.se/opinion/d...tt-hot-mot-vetenskap-och-beprovad-erfarenhet/

Eller som det står i en av kommentarerna på din länkade sida:
Ren desinformation
Bland barnläkare finns ingen som helst tvekan på samband mellan MIS-C och Covid, publicerade artiklar som stärker evidensen blir allt fler. Bland annat den här från JAMA: [länk] Inte heller i NEJM tvivlar man på sambandet : [länk] [länk] Det finns ytterligare källor i dessa artiklar som visar på samband:. [länk] [länk] [länk] [länk]
Så gott om evidens för att du har fel.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.