Hej!

Avtalet håller på att löpa ut , har ni några bra tips som köper elen som man producerar ?
 
  • Gilla
Birgitta64
  • Laddar…
Det undrar jag också, är helkund hos Eon, fick 1 krona extra första året, nu spotpris plus en mindre allmosa.
 
Var glad att du får något över spotpris alls. Jag förstår inte riktigt vad som motiverar det.
 
  • Gilla
lat
  • Laddar…
Eriksgatan
Göteborg Energi : spotpris + 15 öre.
 
Skellefteå kraft, spotpris + 16 öre.
 
Sittställning
D dibb skrev:
Skellefteå kraft, spotpris + 16 öre.
Kikade på de idag ser bra ut, inga dolda avgifter och annat ?
 
Sittställning Forlowt skrev:
Kikade på de idag ser bra ut, inga dolda avgifter och annat ?
Månadsavgiften är 45 kr, men man får 12 månader utan månadsavgift. Så efter 12 månader byter du till annat bolag osv.
 
  • Gilla
Hus98 och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
L larsw1 skrev:
Hej!

Avtalet håller på att löpa ut , har ni några bra tips som köper elen som man producerar ?
Hittade du något roligt avtal ?

Ser ut som jag kommer ta Skellefteå kraft :)
 
Eriksgatan
D Daniel 109 skrev:
Var glad att du får något över spotpris alls. Jag förstår inte riktigt vad som motiverar det.
De snor dina elcertifikat och säljer dem.
 
Även om de kan det så är de i princip inte värda något.
 
Sittställning
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
De snor dina elcertifikat och säljer dem.
Köper Skellefteå Kraft elcertifikat för mikroproduktion?

Nej vi köper inte elcertifikat för mikroproduktion då det ofta handlar om små volymer.
 
Sittställning
D Davoda skrev:
Jag är inställd på Jämtkraft Dela Vattnet.
[länk]

Då får man tillbaka som du producerat på sommaren, till det värdet som den är värd på vintern.
Hur tänker ni kring det?

Det får man ju redan, dom skriver det på ett sätt som gör att det låter som nytänkande men..

Kvittas kilowatt mot kilowatt?
Nej, när du eller ditt företag sparar överskott hos oss får du det återbetalt till det rådande spotpriset den aktuella vintermånaden plus påslaget som du har på ditt förbrukningsavtal.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Det får man ju redan, dom skriver det på ett sätt som gör att det låter som nytänkande men..

Kvittas kilowatt mot kilowatt?
Nej, när du eller ditt företag sparar överskott hos oss får du det återbetalt till det rådande spotpriset den aktuella vintermånaden plus påslaget som du har på ditt förbrukningsavtal.
Jag var av uppfattningen att du i ett "vanligt" elavtal får tillbaka värdet av överskottselen till det värde den hade under produktionstiden (sommaren).
I detta så får jag väl tillbaka lika många kilowatt som jag "lånar ut" men nu till värdet som de har under vintermånaderna. Och det är väl oftast, ej i år, högre på vintern.

Du får gärna rätta mig om jag fattar det fel?
 
Det stämmer. De tar ut mellanskillnaden i månadsavgiften i stället. Den är kopplad till din produktion.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.