SnällKyckling Kycklingen skrev:
Jag frågade min kollega på vart jag ska bo och då svarade han med "läge, läge, läge". Så självklart lyssnar jag på allt folk säger till mig och därmed mitt val. Men detta är det värsta eländet jag varit med om.

Bodde tidigare vid centralstationen i Uppsala, kändes som på landet lugnt och tyst förutom några knivhuggningar ibland.
Närmaste grannen här är järnvägen, man vänjer sig. Nu var det ett hus till salu men det blev just sålt. Dyker det upp något mer objekt kan jag höra av mig
 
A Avarell_Dalton skrev:
Närmaste grannen här är järnvägen, man vänjer sig. Nu var det ett hus till salu men det blev just sålt. Dyker det upp något mer objekt kan jag höra av mig
Ha ha, får du gärna göra. För nu kör maskinerna runt igen och städar 01:00... Kan spela in för dem som inte tror
 
Å åk-lagarn skrev:
Undrar om det är samma sorts människor som flyttar ut på landet och bråkar när det inte finns gatubelysning
Jag tror att det är dessa som klagar på att fåglarna kvittrar
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Gatorna städas 00 och sopbilen kommer 05:30 då tömmer dem och krossar glas. Jag klarar inte av det här mer får bara 5 timmar sömn kan man göra något åt saken?
Silikonöronproppar!
 
E
Det jag förundras mest över i den här tråden är alla de som har svårt att tänka sig att Stockholms innerstad gatusopas varje natt.

Det sker samma sak i innerstaden i samtliga av landets åtminstone tio största städer.
 
E Emil_K skrev:
Det jag förundras mest över i den här tråden är alla de som har svårt att tänka sig att Stockholms innerstad gatusopas varje natt.

Det sker samma sak i innerstaden i samtliga av landets åtminstone tio största städer.
Konstigt, jag bor i centrala Göteborg och här städas det var 14:e dag
 
E
Även torgen och krogstråken?
 
Det vet jag inte, men nu talar vi om gator, det framgår ju klart genom parkeringsförbuden som förbjuder parkering var 14:e dag
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Det vet jag inte, men nu talar vi om gator, det framgår ju klart genom parkeringsförbuden som förbjuder parkering var 14:e dag
Nej men det är nog trottoarer och gågatorna dem kör hela tiden. För igår verkade det vara grovstädning fram till 03 på natten, hela Drottninggatan tutande bilar fram och tillbaka, helt bedrövligt.

Miljö och hälsoskyddsinspektör hört av sig till mig och utifrån konversationen verkar ta det på allvar vill jag ska rapportera vilka tider jag blir störd, etc. Ska man verkligen göra det?
 
  • Gilla
TorbjörnD
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Miljö och hälsoskyddsinspektör hört av sig till mig och utifrån konversationen verkar ta det på allvar vill jag ska rapportera vilka tider jag blir störd, etc. Ska man verkligen göra det?
Ja, det ska du!

För bok över vilka tider det gäller och vilka störningar det är. Först därefter har inspektörerna något reellt att gå på.
 
Isolera fönster noga. Så det är tätt. Mindre ljud och bättre värme blir det
 
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Miljö och hälsoskyddsinspektör hört av sig till mig och utifrån konversationen verkar ta det på allvar vill jag ska rapportera vilka tider jag blir störd, etc. Ska man verkligen göra det?
I korsningen Drottninggatan/Klarabergsgatan? Nej, gör inte det.
 
Människor är olika. Min dotter har tvärtom svårt att sova om det är för tyst.
Men nu vet du hur DU är, så då är nog det bästa att leta upp en bostad i ett tystare läge. Stockholms huvudgator verkar inte vara din grej.
 
engs
L lordi skrev:
Ja, man vänjer sig. Jag bodde för länge sedan i en lgh med gamla fönster och mycket trafik utanför.
Jag vande mig efter ett tag, och ljudskvalet blev nästan lite lugnande. När de sedan bytte fönster till nya välisolerade så blev det nästan för tyst.
Har samma erfarenhet med en lägenhet de bytte fönster i. Största anledningen till bytet till alufönster var för att slippa underhållet. Men både ljudnivån och temperaturmässigt (sommartid, stort fönster rakt i söder högst upp) var det en enorm komfortförbättring.

Hade ingen glasåtervinning direkt utanför dock, ljudet av en glasiglo som töms slår nog igenom det mesta…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.