Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, nu har du snurrat iväg dig själv värre än vanligt.

Våld är definitionen på ... tja, våld.

Polisen innehar det civila våldsmonopolet i samhället, det innebär inte att de är fascister.
AFA tycker de är facister
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Nej, nu har du snurrat iväg dig själv värre än vanligt.

Våld är definitionen på ... tja, våld.

Polisen innehar det civila våldsmonopolet i samhället, det innebär inte att de är fascister.
Jag verkligen avskyr metadiskussion för det bidrar med ingenting. Men okej, jag kanske borde skrivit att de sysslar med fascistiska metoder. Istället för att de är fascister, det är sant.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Någon som kommer ihåg Lego 8860? Den representerade verkligen hur långt Lego hade kommit på den tiden

[bild]

Den släpptes samma år som jag föddes. Pappa måste firat att han fick en son genom att köpa den. :D Stackarn fick vänta många år med att bygga den med mig :p
Jag fick 8859 när jag fyllde något i mitten på 80-talet.. Glädjen var total.. Däcken går fortfarande att urskilja ibland i barnens legolåda...
 
  • LEGO Technic modell 8859, en blå och gul skördetröska byggd i mitten av 80-talet, med synliga däck och kugghjul.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Myrstacken och 5 till
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Justja, ni har väl glömt Syquest-diskarna?
Jag körde med zipdisk istället!
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag fick 8859 när jag fyllde något i mitten på 80-talet.. Glädjen var total.. Däcken går fortfarande att urskilja ibland i barnens legolåda...
Mitt barndomslego ligger kvar hemma hos päronen. Borde se om man kan bygga den där. Förutom stötdämparna och hjulen är väl det mesta standard.
 
Dagens kids har ju Lego mindstorm. Men mins ni Lego pneumatic som vi lite äldre fick nöja sig med? :D
Collection_of_LEGO_pneumatic_components.jpg
 
  • Gilla
Alle123 och 8 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Ja det är sant.
vänstern har aldrig varit kända för att ha tänkt särskilt långt.
Men privatiseringen av kommunal/statlig egendom i Sverige tyder på att högern tänker längre???
Pinochets liberalisering av Chile var ju ett lysande exempel på liberalismens fördelar.....?
OBS!!! utan att på nåt sätt försvara Sovjet/Kina/name it
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du menar cashkortet som samlade de sämsta egenskaperna hos kontanter och betalkort på ett ställe?

[bild]
Fanns cashladdare även för hemmabruk, den första hade inbyggt modem som gjorde uppringning via telefonnätet vid laddning, var väl Swedbank/Sparbankerna.
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Någon som kommer ihåg Lego 8860? Den representerade verkligen hur långt Lego hade kommit på den tiden

[bild]

Den släpptes samma år som jag föddes. Pappa måste firat att han fick en son genom att köpa den. :D Stackarn fick vänta många år med att bygga den med mig :p
Ah. Den med boxer motorn. Den hade jag. Tog hem en låda med Lego från föräldrarna. Tyvärr hade plasten brutits ned så det går inte längre att använda. :( Dagens Lego suger.
 
  • Gilla
  • Wow
Myrstacken och 1 till
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Fanns cashladdare även för hemmabruk, den första hade inbyggt modem som gjorde uppringning via telefonnätet vid laddning, var väl Swedbank/Sparbankerna.
Uppsala hade cashkortet. Jag har för mig jag byggde om en cash-korts läsare till programmerare för smartkorten med pic-processorer för teleautometer resp satmottagare då de hade samma "pad" och detta var innan allt fanns att köpa på ebay. Troligen finns den kvar. Har för mig att jag sen uppgraderade till en "riktig" läsare från elfa. Är det förresten nån som minns elfa? Jag blev varse att den sista butiken var borta när jag tänkt handla för inte så länge sen... Elfa finns väl kvar, men jag undrar om nån hobbyist handlar där numera?
 
J JohanLun skrev:
Ah. Den med boxer motorn. Den hade jag. Tog hem en låda med Lego från föräldrarna. Tyvärr hade plasten brutits ned så det går inte längre att använda. :( Dagens Lego suger.
Jag gillar creator serien från dagens lego. Iof inte tekniklego. Men kul bygga. Har byggt dessa med mina barn

https://www.lego.com/sv-se/product/assembly-square-10255
https://www.lego.com/sv-se/product/corner-garage-10264
https://www.lego.com/sv-se/product/downtown-diner-10260
https://www.lego.com/sv-se/product/bookshop-10270
https://www.lego.com/sv-se/product/police-station-10278

Kan rekommendera samtliga.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
A
L lat skrev:
Men privatiseringen av kommunal/statlig egendom i Sverige tyder på att högern tänker längre???
Pinochets liberalisering av Chile var ju ett lysande exempel på liberalismens fördelar.....?
OBS!!! utan att på nåt sätt försvara Sovjet/Kina/name it
knappast.
Jag skrev aldrig att högern var bättre eller bättre på att tänka.. tänkvärt.. helt klart..
läsbart.. ingen sida är bäst på allt...
 
Jonas Persson
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag fick 8859 när jag fyllde något i mitten på 80-talet.. Glädjen var total.. Däcken går fortfarande att urskilja ibland i barnens legolåda...
Jag fick den allra första Technic-modellen 1977
LEGO Technic-modeller 850 från 1977 och 1978 som återskapar industriella fordon med rörliga delar och växlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ochh dessa två -78
Vintage LEGO Technic traktor modell 851 med förpackning och flera vyer av den ihopsatta modellen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vintage LEGO Technic modeller: en motorcykel och en bil med nummer 9, från 1978 katalogen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Dessa två drömde jag om.
Vintage LEGO Technic-set från 1978, visar en bil och en grävmaskin med rörliga delar och instruktionsbok.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vintage LEGO Technic kranmodell 855 med instruktionskollage och möjlighet att bygga flera konstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • LEGO Technic set 850 från 1977 med en gaffeltruck och en mobilkran, förpackning och bygganvisningar i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Myrstacken och 7 till
  • Laddar…
Gaffeltrucken har pappa ståendes i kontorsfönstret men uv-ljuset har gjort bitarna lite spröda med åren
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Nån annan som är så gammal att man minns LEGO medans det var byggbitar som man kunde göra vads som helst med, alltså innan det blev plastbyggsatser?
När man var klar rev man projektet och öste ner bitarna i en väska, tills nästa projekt dök upp
 
  • Gammal röd rutig LEGO System väska för förvaring av byggbitar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Myrstacken och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.