Hela cirkusen börja när Trump starta handelskrig mot Kina, Xi surna till och blev stressad, Xi blev kontakt av herrarna runt världens mäktigaste bord som huserar i Davos och dessa herrar erbjöd honom ett upplägg som han inte kunde tacka nej till.

Eliten får kontroll av befolkningen och Kina får kontroll av handeln enkelt. Tror ni att båten som sattes på tvären i Suez kanalen var en slump? Tror ni att halvledarebristen är en slump? Tror ni att energipriserna är en slump? Tror ni att inflationen är en slump?

Kriget börja i Wuhan och resten vet ni hur allt har gått till.

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Kan du inte visa oss blinda, lättledda sammanhanget då?
 
  • Haha
Fairlane och 6 till
  • Laddar…
P
D Rågvägen skrev:
allt ihopa är ett stort skämt och bygger enbart på att ta kontrollen över våra liv och i slut ändan göra oss svaga som individer både ekonomiskt och själsligt. VAKNA!
Varför ska jag vakna när jag redan är woke?
 
  • Gilla
  • Haha
Pin och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
P Psykoppout skrev:
Ekologerna biologerna har beskrivit virusfunktionen på Tellus som främsta drivande påverkan för evolutionen.
Det beror nog på vilket skede av evolutionen du menar. Numera tror jag inte att virus påverkar särskilt mycket.

P Psykoppout skrev:
Går det att definiera virus i Tellus som en sorts intelligens?
Nej, det är inte vad man brukar mena med intelligens.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
K
D Rågvägen skrev:
Djupt sovande är vad 75 % av Sveriges befolkning är. Öppna ögonen och se dig om kring hur alla beter sig. Om du har någon kunskap av hur pengar växer,flyttas, tas etc så skulle du se ett sammanhang som enbart bygger på makt,kontroll och pengar.
Gömmer dem pengarna på samma ställen som dem gömmer dem gröna gubbarna från mars?
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Det beror nog på vilket skede av evolutionen du menar. Numera tror jag inte att virus påverkar särskilt mycket.


Nej, det är inte vad man brukar mena med intelligens.
Skedet av evolution från livet livsformerna överhuvudtaget existerade på Tellus. Och ifall det livet redan hade utvecklats i en annan galax och färdats genom kosmos tills att de rätta betingelserna medgav evolution. Intelligensen borde varit inbyggd från början.

Och vad är det då som verkar vara inbyggt i DNA materialet om inte virus?
 
P
P Psykoppout skrev:
Intelligensen borde varit inbyggd från början.
Hur skulle det ha gått till?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Hur skulle det ha gått till?
Jo tack för den brillianta frågan… :) Big Bada Boom teorin. Le big bang anses som en start från ickefysiskt energifylld potens. Till en urladdning som heter duga, bra nock till dom som ska bo i den?
 
P
Men hur skulle intelligens ha varit inbyggd från början? Går den saken överhuvudtaget att ta reda på?

De flesta evolutionära teorier brukar säga att intelligens uppstod ganska sent.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
P pmd skrev:
Men hur skulle intelligens ha varit inbyggd från början? Går den saken överhuvudtaget att ta reda på?

De flesta evolutionära teorier brukar säga att intelligens uppstod ganska sent.
Beroende på hur vi anser intelligens vara. Jag sällar mig den skaran av oss som tror livsintelligensen vara integrerad med livet. Och ifall vi alla kunde utgå med det antagandet i just detta xperimentet.

Här är en artikel som antyder virus vara en femte bokstav i livets byggstens fabrik.

https://www.quantamagazine.org/dna-has-four-bases-some-viruses-swap-in-a-fifth-20210712/
 
P
P Psykoppout skrev:
Beroende på hur vi anser intelligens vara. Jag sällar mig den skaran av oss som tror livsintelligensen vara integrerad med livet. Och ifall vi alla kunde utgå med det antagandet i just detta xperimentet.
Där blev det kanske lite väl religiöst.
Här är en artikel som antyder virus vara en femte bokstav i livets byggstens fabrik.

[länk]
Det påminner mig om vad Katalin Karikó och Drew Weissman kom på att man kan göra för att smita förbi kroppens immunsystem vid en mRNA-transfektion. Man byter ut uracil i RNAt mot en annan, liknande, molekyl som inte immunsystemet bråkar med. Därmed kan man få in mRNAt i cellen så att cellen kan börja producera antikroppar.
Läsvärt om hur Pfizer/BioNTechs vaccin fungerar:
https://berthub.eu/articles/posts/reverse-engineering-source-code-of-the-biontech-pfizer-vaccine/
 
P pmd skrev:
Det påminner mig om vad Katalin Karikó och Drew Weissman kom på att man kan göra för att smita förbi kroppens immunsystem vid en mRNA-transfektion. Man byter ut uracil i RNAt mot en annan, liknande, molekyl som inte immunsystemet bråkar med. Därmed kan man få in mRNAt i cellen så att cellen kan börja producera antikroppar.
Läsvärt om hur Pfizer/BioNTechs vaccin fungerar:
[länk]
Vilket leder mina tankar till varför tyskarna misslyckades med sitt mer naturliga ”gröna” mRNA vaccin.
Varför skulle just deras vaccin fungera så mycket sämre pga muterade varianter när de andra mRNA vaccinen inte har det problemet? Det är väl snarare ett bevis för att man inte bara hittar på en grön teori hur som helst och bortser från forskning som inte passar de egna idéerna.

What went wrong with CureVac's highly anticipated new mRNA vaccine for COVID-19?
Company says mutant coronavirus strains likely explain its candidate’s weak efficacy, but outside scientists question its “natural” approach.
https://www.science.org/content/art...-highly-anticipated-new-mrna-vaccine-covid-19
 
  • Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
P Psykoppout skrev:
Skedet av evolution från livet livsformerna överhuvudtaget existerade på Tellus. Och ifall det livet redan hade utvecklats i en annan galax och färdats genom kosmos tills att de rätta betingelserna medgav evolution. Intelligensen borde varit inbyggd från början.

Och vad är det då som verkar vara inbyggt i DNA materialet om inte virus?
Med intelligens menar man ofta det som mäts med intelligenstest och även om man inte går så långt så i alla fall någon form av abstrakt tänkande och möjlighet att förstå vad som händer om man gör något visst och vad som i stället händer i om man gör enligt ett annat alternativ.

Något sånt kan du inte hitta i vare sig virus eller DNA och inte heller i livsformer som maskar, fiskar och kräldjur.

Varför skulle virus vara inbyggt i DNA?
Coronavirus består inte ens av DNA utan av RNA.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
BirgitS
P Psykoppout skrev:
Beroende på hur vi anser intelligens vara. Jag sällar mig den skaran av oss som tror livsintelligensen vara integrerad med livet. Och ifall vi alla kunde utgå med det antagandet i just detta xperimentet.

Här är en artikel som antyder virus vara en femte bokstav i livets byggstens fabrik.

[länk]
Det är klart att om man hittar på egna definitioner av vad intelligens är så kan man ju säga vad som helst men det blir vare sig förståeligt för andra eller meningsfullt att diskutera då.

Jag tycker inte alls att den artikeln antyder att virus skulle vara en femte bokstav. En bokstav i DNA och RNA är en bas medan ett virus består av mängder med baser.
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
P Psykoppout skrev:
Skedet av evolution från livet livsformerna överhuvudtaget existerade på Tellus. Och ifall det livet redan hade utvecklats i en annan galax och färdats genom kosmos tills att de rätta betingelserna medgav evolution. Intelligensen borde varit inbyggd från början.

Och vad är det då som verkar vara inbyggt i DNA materialet om inte virus?
Bokstäverna i RNA eller DNA-koden är som enskilda byggstenar som tillsammans kan bilda ett virus, eller något annat.
Lite som att med tegelstenar kan man bygga ett hus, men en enskild tegelsten är inget hus.
Man måste också sätta samman dem på mycket specifikt sätt annars är det bara en hög stenar.

Läs på lite om vad RNA och DNA-virus är för något.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P
blackarrow blackarrow skrev:
Bokstäverna i RNA eller DNA-koden är som enskilda byggstenar som tillsammans kan bilda ett virus, eller något annat.
Lite som att med tegelstenar kan man bygga ett hus, men en enskild tegelsten är inget hus.
Man måste också sätta samman dem på mycket specifikt sätt annars är det bara en hög stenar.

Läs på lite om vad RNA och DNA-virus är för något.
Det var just en publicerad artikel som antydde virus, eller instruktion är det som sätter samman koderna. Och med sig själv kan agera en virtuell byggsten. Skulle vilja kalla det för kreativ intelligens.

Är det inte konstigt hur inom segmentet konspirationsteori, får vi inte lov att poängtera hundratals miljarder dollars funktionen inom vaccinationsaffärer. En dollar blir till tjugo dollar inom vaccin varje år.
Ofta genom försäkringspengar eller skattemedel. Och att det är en del av american bisness efter 9/11. Utan att det tas bort i detta forum?
Även ifall våra teorier om DNA och virus är felaktiga. Så är pengaflöden och finansieringar efter 2001 9/11 precis vad de är.
 
Redigerat:
  • Wow
frasen_36
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.