Svaret är 1, 15-20%
Som nyinflyttade i hus som ska renoveras vore en grovdanmsugare toppen! Använder en gammal askdammsugare för tillfället och en uppgradering skulle underlätta allt städjobb som en omfattande renovering medför.
 
Svar: 1, 15 -20%

motivering:
Min gamla grov dammsugare har helt tappat sugen :)
 
Svar: 1 ) 15-20%

Min motivering:
Till våren ska alla källarens väggar skrapas på 70-tals tapet och diverse porös betong knackas och slipas bort innan ny puts ska upp. En grovdamsugare skulle vara helt underbart att få till detta kommande slit och den skulle göra arbetsmiljön så mycket roligare och bättre.
 
Svaret är 1, 15-20%

har länge funderat på att skaffa en som ersättare för min gamle garagedammsugare som dog förra sommaren. RIP
 
Rätt svar: 1, 15-20%

Vore toppen att få en riktig grovis, min gamla e-lux har sett sina bästa dagar.
En bonus är ju att man kan ansluta såg och fräs så man slipper allt spån som fyller rummen när man jobbar.
 
Svar
1 ) 15-20%
Jag vill vinna denna grovdammsugare för att jag har en man som verkligen suger på att dammsuga.
Och när han för en gångs skull ska använda dammsugaren så är det inte till hemmet nä den ska kopplas ihop med kapsågen så den är dammig och proppfull nästa gång jag ska ha den, eller full med gipsdamm i filter så den knappt går att använda eller massa färgfläckar på den.
Och tillbehören till slangen ja dom ligger troligtvis i någon hörna i förrådet.
Så för husfridens skull låt mig vinna denna grovdammsugare.
Ps det är ju ändo jag som får städa efter allt hemmasnickrade.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
15-20% är väl rimligt på priset som hantverkaren gav. De flesta grossister har generösa rabatter till sina kunder med upp trill 50% rabatt. Man skall alltså inte jämföra grossistens listpris utan det rabatterade priset på varan.
Grovdammsugaren som tål lite vatten är perfekt vid höststädning av båten.
 
Hej,
Rätt svar är påslag på materialet med 15-20%.
Beror på om hantverkaren lägger på ca 10-20% på sitt grossistpris, vilket jag varit van vid. Beor också på om hantverkaren debiterar tid för sina inköpsrundor.

En grovdammsugare skulle passa mig utmärkt. Kommer under vintern att ordna upp i källaren, som är mer än 60 kvm. Mera väggbeklädnad samt fixa golv, ett par fönster med mera. Just idag lämnade jag min gamla 'vanliga' dammsugare till återvinningen.:cool: Har använt den till bilen.
Så en grovdammsugare skulle vara alldeles utmärkt både för källarrenoveringen och bilen ibland.
Jockelman. :cool:
 
Svar: 15-20%

Perfekt att kunna dammsuga bilar, garage, husvagn mm.
 
Svaret är 1, 15-20%.
En vinst skulle stärka och uppmuntra humöret och förhållandet i vårt gamla hus. För att göra en lång historia kort, en badrumsrenovering påbörjad i mitten av augusti har hittills resulterat i: många telefonsamtal, upprivet vardagsrumsgolv, svampodling (källarsvamp mm mm), sågspån som fastnar i kattpälsar, avfuktare som brummar konstant och toa/duschvagn på gården. Glad om det blir klart före jul... och då är det bara resten av huset kvar.
Röjer samtidigt gammal ladugård och uthus (fullt med grejer som många tidigare generationer samlat på sig). Gamla "vanliga" dammsugaren fick astma av det fina dammet i hönshuset, en nilfisk skulle göra underverk både inne och ute! En person som håller en ung höna med en tofs inne i ett hönshus.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
Svaret är nr 1.15-20 %.
Jag behöver verkligen en grovdammsugare då vi bygger ut 110kvm vid fritidshuset och vi har gett oss in på en megauppgift av att jämna ut bergsytan genom bergborrning och snigeldynamit på egen hand. Mellan borrning och snigeldynamit behöver jag suga rent hålen. utöver detta tillkommer hela byggnaden som det vore väldigt bra med grovdammsugare till :)
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
I den här veckans tävling gäller det att ha koll på hantverkarnas påslag på material.
Vinsten är den testvinnande grovdammsugaren Nilfisk Multi II från vårt test av grovdammsugare.
TEST: Grovdammsugare

Värde: 1 600 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan och motivera
varför just du ska vinna grovdammsugaren. Scrolla längst ner i tråden tills du hittar blocket "Klicka här för att svara" och skriv in ditt svar och motivering där.

Fråga: Vilket av följande är ett rimligt påslag på material när hantverkaren tillhandahåller material?

1 ) 15-20%
x ) 200%
2 ) 500%

Rätt svar hittar du i den här artikeln: Rimliga och oskäliga påslag

Vinnaren utses fredagen den 1 oktober.

OBS: Kontrollera gärna att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Lycka till!
Rätt svar är 15-20% påslag. Trodde inte att jag behövde en grovdammsugare så gav bort min. Men efter tid så inser jag mitt misstag, hoppas att jag återigen kan bli med en grovdammsugare :)
 
1. 15-20 %

Grovdammsugaren är en av dom viktigaste prylarna i mitt hem!
Det märkte jag nyligen när min gamla gick sönder. Den använde jag till ALLT.
När jag rengör systemet i spabadet likväl som när byggdamm ska städas bort.
Jag står precis i startgroparna för att bygga om sonens bostadsrätt... Det ska byggas
en sovalkov och en smart köksö efter hans egen design. Då skulle en väl fungerande
Nilfisk passa perfekt så vi kan hålla rent medan vi skapar hans nya hem!
 
Svar: 1) 15-20%

Motivering: Jag och sambon har precis köpt ett torp som vi håller på att helrenovera utifrån äldre principer. Men även om material och tekniker utförs på gammalt sätt så behöver ju faktiskt inte städningen göra det. En grovdamsugare skulle snabba på jobbet i det här projektet vi tagit oss an.
 
Svar:
1 ) 15-20%

Blir konstant massa damm, sot och bös i hela källaren med pelletspanna och barn som vill springa genom istället för att gå vanliga vägen. Det sprider smutsen i hela källaren, så klart. Inte populärt för husfriden att använda vanliga dammsugaren i pannrummet.
En riktig grovdammsugare skulle lösa problemet och bibehålla friden
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.