P
U Uffe A skrev:
När kommer systembolaget att införa natt öppet ellr varu automater? :cool:;)
Det är kanske inte så orealistiskt som man skulle kunna tro. Systembolaget känner av konkurrensen och anpassar sig. (Källa: till synes insatt anställd hos Systembolaget).
 
U Uffe A skrev:
När kommer systembolaget att införa natt öppet ellr varu automater? :cool:;)
Varför inte glassbilskonceptet med lämplig trudelutt?:)
 
  • Gilla
  • Älska
New_options och 4 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det är kanske inte så orealistiskt som man skulle kunna tro. Systembolaget känner av konkurrensen och anpassar sig. (Källa: till synes insatt anställd hos Systembolaget).
Nåja, det sitter i alla fall en gammal folkpartist i bolagets styrelse så vi lär nog få dras med frihet medelst förmynderi en tid till.
 
P
Ja, och en miljöpartist, men alla är inte nykterister. :)
(Tror jag åtminstone … ;))

Jag gillar Systembolaget, f.ö.
 
  • Gilla
kortis och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Varför inte glassbilskonceptet med lämplig trudelutt?:)
Vad sägs om Helan går? :cool:
 
  • Gilla
Pin och 2 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Varför inte glassbilskonceptet med lämplig trudelutt?:)
Nånting sånt här, menar du?

Oy7SliHvT3U
 
  • Gilla
  • Haha
Tule54 och 4 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Nyaste vw polo samt Suzuki Swift har det t.ex. Näst nyaste av båda hade skivor så dom gick alltså tillbaka till trummor.
den jag själv har (från 2001) där var det skivbromsar på fram och skivbromsar enbart på 1.4s stora motor, 1.6 och GTI
 
ylven ylven skrev:
Centraldatorer, begränsat utrymme, fasta telefoner och förstås Bastard Operator From Hell

[länk]
Åhja, det finns kommunikationsavdelningar som vill ha begäran om hjälp i 4 exemplar på tisdagen för att de vid frukostmötet på måndag morgon ska bestämma vilken som tar jobbet under veckan för att sedan leverera den efterföljande onsdagen. Två veckor att hjälpbegäran ska vara inne....

IT:avdelningar : det där har vi lagt ut på serviceleverantör. Serviceleverantören kommer att fakturera för en veckas arbete och licenskostnaderna för det där tillägget.

VAD FAAN - det där tog er 3 timmar för ett halvår sedan!
 
  • Gilla
kortis och 1 till
  • Laddar…
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Och vem kommer ihåg Digital Equipments LSI 11 och hårddiskar på 5 Mb fast och 5Mb löstagbar 8" hårda diskar, där man måste in och tvätta läs/skriv-huvudena på, minst 1 gång i veckan ? Microvax 2 ?
That (the disk) almost sounds like a HP2780A disk
 
useless useless skrev:
Transmeta var ju Linus Torvalds moderna påfund med en programmerbar co-processor. Innan Intel uppgraderade mikrokoden och släppte pentium-generationen var det ingen som hade tänkt på att mönsterskydda prylarna, så då fanns det flera tillverkare av intelkompatibla kloner av 386- och 486-cpu'erna (eller snarare piratkopior i vissa fall). De största var AMD och Cyrix.

Det sägs att Intel valde namnet Pentium på den nya generationen istället för 586 eftersom man inte kunde patentera/skydda ett nummer.
Transmeta var inte Linus Ts påhitt - han började där 1997, 2 år efter att företaget hade startats upp med tanken att konstruera en mikroprocessor (en sk VLIW-arkitektur i det fallet) som genom interpretering av maskinkod skulle exekvera en maskinkod och dessutom igenom en betydligt enklare design använda betydligt mindre energi.

Den första processorns vars arkitektur den skulle implementera var Intels x86.

Intel och AMD konkurrerade ut dem efter dotcom-knaket igenom att de sänkte sina priser och fick ner sin energiförbrukning - sen var det bara smådator/jätteliten energiåtgång (tänk riktigt energisnåll bärbar) kvar för Transmeta.
 
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Minns orden jokertecken och vagnretur, råtta förekom också. Eller när svenska tidningar talade om nätnav och växel istället för hub/switch.
Jag säger nav/växel men router för de burkarna.
 
J JohanLun skrev:
Jag har faktiskt en gammal IBM5170 8MHz men med ett lite snabbare grafikkort (VGA isf EGA och ett av de snabbare varianterna från den tiden) samt soundblasterkort som jag vevat igång för nåt år sen och till min glädje fungerade spelet vi portade till PC på denna dator på full frame rate, det är dock nog den absolut sämsta HW det funkar på, 1994 när det släpptes var en 286 redan gammal dock var otroligt många PC spel på den tiden rent utsagt usla på att köra hackigt utan flyt. Jag tror faktiskt vi inte hade en så gammal dator att testa på, men målet då var nog en 12 eller 16MHz 286, så detta var en ren bonus... Jag vågar nog påstå att i princip inget annat spel just då flöt så bra på en äldre HW. Lämnar dock onämnt vad det var för spel i denna tråd då jag ogillar att koppla ihop byggahuslogin med annat googlingsbart på nätet...

Just jag har ju inte glömt bort dessa gamla datorer... Jag har en hög i källaren. Dock tyvärr inte tiden att pyssla om dem...
Något roligt till övers ?
 
T twoody skrev:
Här är en sak jag glömt bort, folk som tycker det är svårt att använda en så kallad smartphone :rofl:
Skulle hjälpa en närstående med bankID - JÄVLA app.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.