B b8q skrev:
Eller GDPR...
"Nej, du kan inte få ut denna information pga GDPR"
Är det inte tvärtom? Att jag inte får lägga in info pga GDPR. Jag kan få ut min egen info (men inte andras om jag inte behöver den).
 
P Pin skrev:
Är det inte tvärtom? Att jag inte får lägga in info pga GDPR. Jag kan få ut min egen info (men inte andras om jag inte behöver den).
Finns nog båda exemplen. Där jag jobbar kan vi t.ex. inte själva skicka ett felkommet ärende vidare till rätt grupp, pga GDPR. Så allt tar längre tid för både oss och kunden.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Stefan H Stefan H skrev:
Oavsett denna feud så minns jag reklamen för WAP som löd "Wapratar du om?" och sen nåt om en mobil eller leverantör som stödde Wap.
Jag sålde ett tag mobiler som extraknäck. Det var under wap-eran och man skulle alltid dema operatörens wap-portal för alla kunder. Jäkla skitsida. Slött var det också.
 
  • Gilla
Stefan H
  • Laddar…
useless useless skrev:
FAT stödde vist större diskar, men inte större partitioner än 32MB. De datoranvändare som inte kunde partitionera disken fanns inte.
Ja, ok, om man inte kunde partitionera disken stöddes inte diskar större n 32 MB.

Och datoranvändare som inte kunde partitionera sina diskar fanns det gott om, jag lovar.
 
A andersmc skrev:
Ja, ok, om man inte kunde partitionera disken stöddes inte diskar större n 32 MB.

Och datoranvändare som inte kunde partitionera sina diskar fanns det gott om, jag lovar.
Dagens motsvarighet är väll gen4 nVME diskar, speciellt om man har mer än en m.2 disk. Nog många som inte kör sin gen4 nVME på full hastighet
 
ScanDisk brukade man sitta ofta med.

hqdefault.jpg

Nån som kommer ihåd ATDT kommandot, Telix?
 
  • Gilla
  • Älska
New_options och 6 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Var det enklare med fullmakten på den tiden? SEB hade sjuka problem få igång fullmakt för mina barns ISK.
Fullmakter var ifyllda blanketter, som var insorterade i bokstavsordning i en pärm, på kontoförande bankkontor...

Så det var både mycket enklare, och mycket svårare.

Ville någon ta ut pengar, via en fullmakt, på ett annat kontor än kontoförande, så fick personalen ringa till kontoförande kontor, och "någon" gå och titta i pärmen, om det stämde att en fullmakt fanns.
 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Nån som kommer ihåd ATDT kommandot, Telix?
Tonval?! Så moderna är vi inte i denna tråd! :crysmile:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
MrJay
DennisCA DennisCA skrev:
ScanDisk brukade man sitta ofta med.

[bild]

Nån som kommer ihåd ATDT kommandot, Telix?
AT-kommandon sitter man fortfarande med ibland, dock i SIM-svängar. :geek:
Scandisk är ju bara ett häftigt UI för chkdsk som fortfarande är välanvänt.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Började tänka på alla BBSar som man ringde in till, TradeWars 2002 var en favorit...

iss-ship-details.png
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
En rostig tvåmansstocksåg ligger på en sliten, vitmålad träveranda vid sidan av ett räcke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2-mans stocksågen har nog de flesta här inne glömt
 
  • Gilla
mugatu och 4 till
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
På sextiotalet hade våran koppartransmack en handpump för oljeblandat till mopeden, en krona gav en liter.
Den fanns hos oss med, fast i början på 90-talet!
 
skoge skoge skrev:
2-mans stocksågen har nog de flesta här inne glömt
Ett exempel på att allt inte var bättre förr. :)
 
skoge skoge skrev:
[bild]

2-mans stocksågen har nog de flesta här inne glömt
Det är väl nästan så att fogsvansen tom är bortglömd för många. Har den inte sladd är det inte ett verktyg :p
 
  • Gilla
  • Haha
Fario och 4 till
  • Laddar…
P
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Kanske behövs en separat datorminnestråd.
Elektronrör, Kärnminne, Transistorminne, MOS-minne, SRAM, DRAM.
Nån annan får ta lagringsminnen.
 
  • Haha
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.