K knipo skrev:
Auktion i Kristianstad på Klaravik. Diverse maskiner såsom slipmaskiner, bla Tormek, Arboga, mm, limknektar,
Om det är ett bra pris återstår att se.

[länk]

Limknektar:
[länk]

Långhålsborrmaskin:
[länk]

Bordsfräs Felder:
[länk]

Tormek Supergrind 1200:
[länk]

Kantputs Griggio:
[länk]
Det blir ju sällan bra priser när man annonserar auktioner i forum. Hur tänkte du där?
 
  • Gilla
Joonazz och 1 till
  • Laddar…
K knipo skrev:
Auktion i Kristianstad på Klaravik. Diverse maskiner såsom slipmaskiner, bla Tormek, Arboga, mm, limknektar,
Om det är ett bra pris återstår att se.

[länk]

Limknektar:
[länk]

Långhålsborrmaskin:
[länk]

Bordsfräs Felder:
[länk]

Tormek Supergrind 1200:
[länk]

Kantputs Griggio:
[länk]
Klaravik ska man akta sig för

https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=21&t=40740
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Hikoki C6BU3 cirkelsåg för 1789 kr hos Bauhaus. Prismatcha hos Hornbach och få en vettig såg med klyvkniv (!) för 1617 kr.

[länk]

[länk]
Utan möjlighet att använda med skena om jag förstått rätt?
 
N nevinator skrev:
Utan möjlighet att använda med skena om jag förstått rätt?
Ja, jag tror tyvärr det.

Åas verkar det ovanligt med båda funktionerna, det är antingen en eller ingen.
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
N nevinator skrev:
Utan möjlighet att använda med skena om jag förstått rätt?
Nja, möjligheten finns, men man får köpa till en adapter för ett antal hundralappar.
https://www.velltra.se/product/adapter-for-styrskena-hitachi-66317848
Vill man ha möjlighet till skena kan man ju satsa på C6BUM som har möjlighet att köras på skena från fabrik. Men då får man lägga mer pengar, även inräknat om man köper en adapter till c6bu3.
 
  • Gilla
nevinator
  • Laddar…
Hmm, det finns tydligen två olika C6BU3: med och utan HSC-låda. Den utan låda kostar 1789 hos Bauhaus och 1796 hos Hornbach. Den med låda kostar 1796 hos BH och 2395 hos HB...
 
I
J JFrisk skrev:
Detta har jag haft länge och är mycket nöjd med!
[länk]

Är det trångt går det sätta en kort bit i handtaget, är det riktigt trångt har jag weras lilla spärrskaft med bitfäste, haft mycket nytta av det!

Visst är det lite "glapp" med bit, men funkar bra att dra någon skruv nu och då. Biten som är med räcker väldigt långt, väldigt sällan jag får leta på annat ställe. Lätt att ta med hela fodralet, när man väl släppt första skruven kan man väl vara säker att nästa är av annan typ. Skönt med spärrskaftet.
Ser inte helt dum ut men man ser även i detta set att Wera inte riktigt gillar spår, här medföljer endast 1. Är det kanske så att spår är minst känslig för olika storlekar. Men även om så är fallet kan man tycka att 2 borde vara minimium.
 
I Ironside skrev:
Ser inte helt dum ut men man ser även i detta set att Wera inte riktigt gillar spår, här medföljer endast 1. Är det kanske så att spår är minst känslig för olika storlekar. Men även om så är fallet kan man tycka att 2 borde vara minimium.
Jag tycker att 1 är 1 för mycket. Spårhuvud på skallar borde förbjudas. Gillar du spår tycker jag deras paket har alldeles för många.. Se bara på https://products.wera.de/se/screwdrivers_kraftform_plus__series_300_334_6.html
 
  • Gilla
nevinator och 4 till
  • Laddar…
I
S sjoelund skrev:
Jag tycker att 1 är 1 för mycket. Spårhuvud på skallar borde förbjudas. Gillar du spår tycker jag deras paket har alldeles för många.. Se bara på [länk]
Du får tycka vad du vill men faktum är att det tyvärr fortfarande används. För min del hade man gärna fått nöja sig med 1 typ av fattning men det finns väll någon fördel att ha en drös olika. Igår behövde en ny radiator luftas och vad tror du krävdes? Jo precis, en liten spårskruvmejsel. Det brukar dessutom vara enklare att bräcka upp vissa prylar med spårmejsel.
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
Återigen kampanj på PBD40, fås hos Amazon för 2019:- vilket bör omvandlas till 1817:- hos Hornbach.
 
  • Gilla
Qjanto och 2 till
  • Laddar…
Jag köpte två Firemill brandsläckare för 149 kr styck på Rusta mot Rustas angivna ord pris 1399. Dock finns den inte längre på hemsidan, men det finns kanske 10 kvar i Vetlanda. De ersätter inte en 6kg pulversläckare men som första insats i kök och husvagn tror jag de kan vara bra
 
  • Gilla
Lilllen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.