Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
BirgitS BirgitS skrev:
Men vaccinering av ytterligare några årskullar barn gör att risken för mindre barn att insjukna minskar eftersom risken att äldre barn smittar yngre syskon minskar. Även om man tydligen inte har vägt in det i beslutet så är det ju bra ändå.
Jag tror (spekulation!) att de har vägt in det, men det går inte att säga det offentligt eftersom det strider mot svensk massvaccineringspolicy.
 
Det är klart att det inte botade många eftersom det gjordes på fel sätt. Drar man ut en tand utan att se till att hålet läker ut och fylls med friskt ben, så kommer det finnas anaeroba bakterier i den oläkta hålan.

Det första som händer är att tandköttet läker ihop. Därefter bildas ben över hålet där tanden suttit. Då tror patienten att allt är grönt. Men det är bara ett relativt tunnt lager ben, och därunder återfinns ofta (anaeroba) bakterier som fortsätter bidra till ohälsa genom produktion av toxiner som går ut i blodbanan.

Det finns bilder på det här förloppet, och utomlands hyllmeter med läkarböcker och patientfall.

Men som sagt, använder man kärlsammandragande bedövningsmedel, jod-tamponader och vaselin i hålet där den ruttna tanden satt, då är inte chansen till förbättring stor. Och det är ju bra på ett sätt, för då kan man ju sluta hjälpa tandvårdsskadade patienter. Tandläkaren kan nöja sej med att titta enbart på tandens krona och helt nonchalera roten och käken. Det finns mycket pengar att tjäna på rotfyllningar, och sen kommer en eller flera rotspets resektioner. Därefter smaskiga dyra kronor. Som faller av med tiden och får göras om. Nä, dra ut tänder vill vi inte. Vad ska tandläkaren göra då? Och alla sköterskorna och hygienisterna?



blackarrow blackarrow skrev:
Är det dags att dra ut tänderna på folk igen som man gjorde med reumatiker på 50-talet?
Reumatiker kräver ersättning för utdragna tänder, [länk]
”Det finns ett samband mellan infektioner och reumatism, enligt reumatologer. Men att dra ut alla tänder var ett misstag som inte botade någon. Orsakade skam och lidande I stället har det orsakat skam, lidande och stora kostnader för tandproteser.”
 
Redigerat:
  • Haha
Tubes
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men hur gör man när det dyker upp en välutbildad bilmekaniker eller "tekniker" som de nu heter:D och kommer med råd, du som amatör, vet är fel?
Det har hänt mig flera gånger innom olika områden.
Ja, då säger man förstås tack, men nej tack, och går till en annan bilmekaniker och givetvis kan/ska man göra likadant när man träffar på en vaccinexpert som man vet har fel.
Hur vet man det utan att ha studerat medicin och speciellt vaccinteknik i en herrans massa år?
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det där hade jag vilja förstå. För det lät flott!
Tegnér!
 
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men vad hjälper det, när ingen tog det på allvar? Om endast en procent av alla biverkningar registreras kan det finnas hur många "narkolepsibarn" som hest, som i bästa fall upptäcks någon gång framöver.
Och hur stor del av alla biverkningar rapporteras?
 
P
snuttjulle snuttjulle skrev:
Handlar inte om Covid Vaccin men intressant om hur någon med till synes goda meriter förstör för så många liv och fortsätter med detta för att kunna tjäna egna pengar.
[länk]
Andrew Wakefield är en av historiens största skurkar. Han har ställt till med mycket elände och har förmodligen orsakat åtskilliga dödsfall pga sitt agerande angående MPR-vaccin.
 
  • Gilla
linneac och 4 till
  • Laddar…
P
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Hade det inte funnits vanligt folk som går utanför sjukvårdens dogmer så hade läkarna fortfarande förbjudit C-vitamin som behandling mot skörbjugg.
Vem var det som kom på att man behöver ett intag av c-vitamin för att undvika att drabbas av skörbjugg?
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
DMen som sagt, använder man kärlsammandragande bedövningsmedel, jod-tamponader och vaselin i hålet där den ruttna tanden satt, då är inte chansen till förbättring stor.
Man ska nog göra en tarmsköljning istället.
 
  • Haha
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
Skurkar brukar göra saker för att tjäna pengar på det. Jag kan se miljarder i förtjänst på vacciner och deras följdskador på immunsystemet. Men vad tjänade Wakefield? Ingenting, för han gjorde bara en god gärning.

Och en god gärning får aldrig gå ostraffad, eller hur?


P pmd skrev:
Andrew Wakefield är en av historiens största skurkar. Han har ställt till med mycket elände och har förmodligen orsakat åtskilliga dödsfall pga sitt agerande angående MPR-vaccin.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Hinner du med en tarmsköljning när du har 24-timmars troll-jour?

P pmd skrev:
Man ska nog göra en tarmsköljning istället.
 
  • Haha
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
P
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Skurkar brukar göra saker för att tjäna pengar på det. Jag kan se miljarder i förtjänst på vacciner och deras följdskador på immunsystemet. Men vad tjänade Wakefield? Ingenting, för han gjorde bara en god gärning.
Wakefield stoppades innan han hade hunnit tjäna speciellt mycket pengar på sitt kvacksalveri.
Om du tycker att Wakefields desinformation om vaccin och de oöverskådliga skadeverkningar som det fick är "en god gärning" så är du nog också ett monster. Man kan inte vara en god människa när man berömmer ett agerande som leder till människors ohälsa och död.
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 10 till
  • Laddar…
P
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Hinner du med en tarmsköljning när du har 24-timmars troll-jour?
Antagligen inte, men jag är faktiskt inte intresserad av att göra en tarmsköljning. Jag var ironisk.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Jag var också lite ironisk.

P pmd skrev:
Antagligen inte, men jag är faktiskt inte intresserad av att göra en tarmsköljning. Jag var ironisk.
 
Wakefield varnade för vacciner mot mässlingen, påssjuka och röda hund. Vad är problemet? Dessa barnsjukdomar är en del i det egna immunförsvarets mognad och skydd senare i livet. Jag har haft allihop, så också mina föräldrar och alla mina gamla skolkamrater. Det är så det ska vara.

Illa är däremot de råd som läkare gav, och ger, att inte amma utan istället röra ihop komjölk och gluten som ersättning. Ett spädbarns magsäck producerar NOLL saltsyra fram till en bit efter ett års ålder. Därför åker denna onaturliga sörja osmält ner i tarmen och ger problem senare i livet. I form av matöverkänslighet, immunrubbningar, allergier med mera. Ett riktigt grundskott mot de nyföddas framtida hälsa. Ett barn bör endast ha modersmjölk under de första 6-12 månaderna.

Men det är klart, är immunförsvaret dåligt på folk så blir det kanske lättare kränga vacciner senare. Har du sett filmen Monsters Inc. förresten? Den är ganska häftig.


P pmd skrev:
Wakefield stoppades innan han hade hunnit tjäna speciellt mycket pengar på sitt kvacksalveri.
Om du tycker att Wakefields desinformation om vaccin och de oöverskådliga skadeverkningar som det fick är "en god gärning" så är du nog också ett monster. Man kan inte vara en god människa när man berömmer ett agerande som leder till människors ohälsa och död.
 
  • Arg
  • Haha
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Namnet på mobilindustrins organisation är CTIA vilket numera står för Cellular Telecommunications and Internet Association. CTIA bildades 1984 och som du ser är även Nokia och Eriksson med. Men de tillkom möjligen på senare tid.

https://www.ctia.org/about-ctia/our-members
https://en.wikipedia.org/wiki/CTIA_(organization)

George Carlo var alltså forskningschef där och eftersom han satt med i alla möten finns förstås gott om material över vad som förekom. Den som vill ta del av hela historien bör skaffa hans bok:

https://www.amazon.com/Cell-Phones-Invisible-Wireless-Discoveries/dp/078670960X

Som alltid, när det gäller visselblåsare, startas det en smädelsekampanj mot vederbörande. Det saknas förstås inte mot Dr Carlo heller. Något vi med ett trött leende helt enkelt bortser ifrån.



P Pin skrev:
Den boken är nu tjugo år gammal. Hur har det gått efter det med denna ”nya teknologi”? Några nya rön, eller kanske de också tystats av denna konspiration endast överskuggad av vad judarna skulle kunna ställa till med.

Exakt vilken organisation skulle ”mobilindustrins gemensamma forskningsorganisation” vara? Jag är intresserad eftersom jag själv arbetade med just detta vid just den tiden och helt har missat att mobilindustrin arbetade tillsammans och inte som olika företag med egen forskning och egna utvecklingsprojekt och till och med slogs om helt olika standarder.

Men det är klart, har han fotostat kopierat bevisen är det ju oomkullrunkeligt. Kan du faxa mig en kopia tack.
 
  • Haha
Tubes
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.