Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Läkemedelsverket är en bordell, styrd av den internationella "läke"medelsmaffian
Koppleri, alltså. Har du polisanmält?
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Jodå. Värst var det när jag och en kompis kapsejsade med min Trissjolle en mycket blåsig dag. Vi satt och försökte hålla oss fast i ingenting och det gick sådär. Båten drev länge och längre ut till havs, men när vi nästan givit upp hoppet om att överleva, kom från ingenstans två fiskargubbar i en snipa.
Bla. därför är jag mycket mån om mitt liv och väl medveten om min förgänglighet.
Därför avvaktar jag lite med vaccinet.
Så din maxim är ungefär: på'n igen?
I så fall skulle det kanske förklara din ovilja att vaccinera dig.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det räcker nog inte alls. Faktiskt.
Det har du kanske rätt i, men det är en god bit på väg.
 
P
timmelstad timmelstad skrev:
Har du någonsin hört uttrycket ”korrelation betyder inte kausalitet”?
Hm, ja kanske.

correlation.png
 
  • Gilla
skogaliten och 2 till
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Du missade nog den dubbla negationen.
Ja, det gjorde jag. Jag ber härmed Växelventil om ursäkt för att ha missförstått.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
V växelventil skrev:
rätt intressant artikel [länk]
Artikelförfattarna jämför att inte vaccinera sig med att klättra upp på ett högt berg i dåligt väder, eller att inte ha brytt sig om att ha på sig flytväst eller säkerhetsbälte, men de glömmer att bergsklättring, båtåkande utan flytväst eller bilåkande utan säkerhetsbälte mycket sällan utsätter andra människor för fara.

F.ö. så passar vägran av vård till vaccinmotståndare ganska bra in på punkt 10 av Umberto Ecos 14-punktersdefinition av fascism.
 
Redigerat:
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det beror nog på att läkemedel överlag både benämns och stavas på alla möjliga sätt, liksom "medicinska" termer i allmänhet. Se. MediCin. Redan där kom ett C. Sedan har vi Kardiolog. Eller är det en Cardiolog:thinking::D. Du ser!
Sjukvården formligen dryper av möjliga C:n. Så, hade du inte varit en vän av konspirationsteorier, skulle du säkert sett det jag ser:D.
Nej, jag tror snarare att det beror på viss okunskap om ärans och hjältarnas språk.
 
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Intressant artikel om barnvaccinering:
[länk]

Artikeln är från TT, så den finns kanske också i andra tidningar ifall den är bakom betallösning

edit:
Här t ex
[länk]
Redan i ingressen blir det fel.

"Barn bör vaccineras mot covid-19. För deras egen skull, anser Folkhälsomyndigheten. Men bevisen för att barn som grupp har så stor medicinsk nytta av vaccinerna att det motiverar en massvaccination är svaga".

Om någon bör vaccineras för sig egen skull så handlar det inte om att vaccineras för att man är del av en grupp.
 
P
Roger G Olsson Roger G Olsson skrev:
Det är bättre för barnen att själva gå igenom corona-flunsan för den känns bara som en vanlig förkylniung för dem.
Risken för att ett barn som har fått covid-19 att drabbas av komplikationer (t.ex. postcovid) är inte noll.
Tar de sprutan kan de dö eller få men för livet och som eventuellt bara visar sej längre fram.
Hur stor är den risken?
 
  • Gilla
Sägdude och 3 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Men att tvinga eller ens försöka övertala barn eller deras vårdnadshavare att ta vaccinet är inte bra i nuläget.
Jag tror inte att det finns speciellt många som förespråkar det.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
davveno1 davveno1 skrev:
Att vaccinera barn mot något som inte är farligt för dom med ett framstressat vaccin, ja alla gör som dom vill...
De godkända vaccinen mot covid-19 är inte "framstressade".
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
P
davveno1 davveno1 skrev:
Och vaccinet kan också vara farligt.
Gör en ordentlig riskanalys baserad på all data som har samlats in under de nästan tjugo månader som pandemin har pågått. Återkom sedan och berätta vilket som är farligast: att bli vaccinerad eller att bli infekterad av SARS-CoV-2.
 
  • Gilla
Jotsat och 6 till
  • Laddar…
P
davveno1 davveno1 skrev:
Lätt att säga nu att vaccinet är guld och gröna skogar när man inte har EN ANING om vad som händer efter 2år eller 4e sprutan.
Kan du berätta hur ofta det har förekommit allvarliga biverkningar av vaccin efter 2 eller 4 år?
Vaccin är inte något som uppfanns igår.
 
  • Gilla
skogaliten och 6 till
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Vet du med hundraprocentig säkerhet att dessa inte hade några som helst riskfaktorer?
Det är ganska oväsentligt. Även människor med riskfaktorer skyddas mot covid-19 av vaccin.
 
  • Gilla
vanpire och 4 till
  • Laddar…
harry73
P pmd skrev:
Jag tror inte att det finns speciellt många som förespråkar det.
Fhm, barnläkarföreningen gör att nämna några
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.