När man gör en Factory Reset, tar den då bort Garden Map också? Eller är Garden Map sparad separat i Connect-cloud-servern, så den bibehålls vid Factory Reset? Någon som vet?
 
Eriksgatan
Kartan raderas vid en fabriksåterställning i Connect precis som för de övriga Indegosarna. Ny kartering längs tråden måste då göras och tomten byggas upp på nytt.
Det kan faktiskt vara en fördel att göra det, beroende på vad som har uppdaterats, och knappast någon nackdel.
 
Jag körde dubbla factory resets efter mjukvaruuppdateringen :) & sedan så var det ju en OOB konfigurering med ny mappning av gräsmattan. Verkar som den är lite distinktare i sitt uppförande med 837. Men det tar ju några omgångar innan den har lärt upp sig.



För er som inte känner till detta "Indego Web Interface" från Alexander Grau. Så ta en koll & logga in.
http://grauonline.de/wordpress/?page_id=219
http://grauonline.de/alexwww/indego/indego.html
 
Det började förra året sporadiskt med att den backade ur laddningsstationen och stannar efter 2-3 dm !
Nu i år återkommer det ofta !
Två olika larm 63 och 115.
63 : avlägsna hinder !?
115 : en bestående signal från hindersensorn !?
Slingans motstånd c:a 7,5 ohm
Har gjort fabriksåterställning (enl. Bosch) utan resultat !
 
Efter noggrann rengöring under skalet bl.a. vid givarkorten så går den helt perfekt nu !
Var mycket stoft på de oskyddade kretskorten !
 
Jag har problem med att den inte hittar hem när man använder kalenderfunktionen. Den har inga (större) svårigheter att hitta till dockningsstationen om man avslutar klippningen manuellt eller när den ska ladda. Men när man använder kalendern och den har jobbat klart för dagen så åker den bara längs kanttråden tills batteriet tar slut. Då kan den tidigare under dagen ha åkt och laddat 5-6 gånger utan problem.

Det känns som att detta kom efter uppdateringen till den senaste mjukvaran (837).
Någon mer med liknande problem?
 
Förmodligen missar den när den ska in i laddstationen. Se till att tråden är rak och sträckt 1 meter före och efter laddstationen. Var noga med att laddstationen står plant och är fixerad så att den inte rör sig när maskinen går in.
Jag har lagt plattor som laddatationen är fastskruvad i. Ett spår i plattorna håller tråden perfekt i läge. Har inte missat en gång de senaste 4 åren
 
Jag har laddat hem nya uppdateringen, men får den inte att vilja starta uppdateringen..
Jag tar ut roboten och stoppar in usb minnet och så kommer de upp "måste va i dockstation för att uppdateras" stoppar den i station men sen händer inget mer =(

Nån som har råd?
 
Eriksgatan
F Fredrikkarlsson1992 skrev:
Jag har laddat hem nya uppdateringen, men får den inte att vilja starta uppdateringen..
Jag tar ut roboten och stoppar in usb minnet och så kommer de upp "måste va i dockstation för att uppdateras" stoppar den i station men sen händer inget mer =(

Nån som har råd?
Var ju 4 år sedan jag hade behov av göra detta men för säkerhets skull: Har du ett nyformaterat USB-minne (alltså inget annat skräp på det)? Har du provat med att först sätta Indegon i dockan och starta om den med USB-minnet i?
 
Dom hade lagt ut fel fil på bosch hemsida - _-
Nu funkar det! :)
 
Någon som vet vilka dom fyra olika frekvenser är som 400 connect har?
 
Hej!

Jag är på väg att köpa en begagnad indego connect i helgen. Tänkte läsa på lite och snubblade på denna tråd. Så nu är jag inte lika säker längre... :)

Är det NÅGON av er som rekommenderar indego connect? Har saker löst sig eller är de hopplöst dåliga?

Jag har nördat in mig på "logicut" men det kanske bara är bra i teorin?

Alla svar är bra input! (Typ)
 
Eriksgatan
M martin_skold skrev:
Hej!

Jag är på väg att köpa en begagnad indego connect i helgen. Tänkte läsa på lite och snubblade på denna tråd. Så nu är jag inte lika säker längre... :)

Är det NÅGON av er som rekommenderar indego connect? Har saker löst sig eller är de hopplöst dåliga?

Jag har nördat in mig på "logicut" men det kanske bara är bra i teorin?

Alla svar är bra input! (Typ)
OMG. Efter 8 återlämnade Indegosar hamnade denne "1st responder" äntligen rätt med en robot som man kan lämna att sköta gräsmattan medan man åker bort en stund. Eller veckor. Och det blev ingen Bosch tyvärr.
 
Eriksgatan
Vilken årsmodell och vilken Indego är det du funderar på att köpa? Den första Connect avsedd för lite större gräsmattor?
 
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Vilken årsmodell och vilken Indego är det du funderar på att köpa? Den första Connect avsedd för lite större gräsmattor?
Det är en 1200 från 2015.
Jag läste även någonstans att man kunde läsa ut "livslängd" i displayen eller i appen, stämmer det?

Har har nu en landroid för 1500m², men det är generation 1.0 och den är verkligen dum. Väldigt driftsäker men dum. Den klipper inte ens när den går hem, så den lämnar väldigt mycket gräs..

Anser du att det är en bättre maskin?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.