Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
F fsn skrev:
Säg till när du hittar att 15-åringar skall få sin första dos. Det är 16år som gäller.
Det året man fyller 16(f 2005 el tidigare) så det är många 15-åringar som får ta vaccin. Min 16 åring fick dos 2 i tisdags.
 
  • Gilla
Ulltand och 1 till
  • Laddar…
Emma242 skrev:
En av de som skrev artikeln om vaccinet mot Mareks sjukdom hos höns har kommenterat diskussionen gällande studien och dess tillämplighet vid vaccination mot Covid-19. Jag rekommenderar läsningen. Det är alltid väldigt intressant och lärorikt att lyssna på när forskarna bakom en studie själva sätter sina resultat i olika perspektiv.

[länk]
Tack för länk, intressant att få hans kommentarer!
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
Nissens
F fsn skrev:
Det är ett mysterium att det tog dig så lång tid att inse det faktiskt.
Ja, jag kan bara hålla med dig. :)
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Birgit litar nog bara på vad de skriver i studien. Visst har man tagit hänsyn till när deltavarianten tog över.
Men man kanske gjorde det lite väl enkelt för sig när man satte gränsen för att Delta var dominant vid 50% andel.
Deras metod beskriver hur de tar hänsyn till att vacccinationsgraden ökar, men nämner inget om andelen icke-delta i andra perioden där delta är dominant. Min uppskattning är att delta utgör 70% i andra perioden, men var försumbar i första perioden. Hur mycket påverkas resultatet om ”delta-perioden” innehåller 30% icke-delta varianter?
[bild]
[Covid-19 data Explorer]
Och första perioden innehållet 0”% delta.

som jag skrev kommer vi få ett tydligt annat utfall med 100% delta som vi har nu. Med dess betydligt sämre skydd.
 
P Psykoppout skrev:
Jag har råkat observera fenomenet hur vissa konsekvent valt bort all vaccinering från sina spädbarn och genom generationerna. Stor befolkningsgrupp i tysktalande länder verkar ha det så.
Källa på det?
 
F fsn skrev:
Säg till när du hittar att 15-åringar skall få sin första dos. Det är 16år som gäller.
Det kan alla som fyller 16 i år.

ingen som klurat ut när spruta nr 2 kan ges i informationsanhället ? :)
 
A
Redigerat:
F fsn skrev:
Nä men titta, vad hittade dom på nu……?

”Regeringen har lämnat in en promemoria med förslag för att man eventuellt ska kunna använda vaccinationsbevis, skriver regeringen i ett pressmeddelande.

Barn och unga under 16 år och personer som på grund av medicinska skäl inte bör vaccinera sig mot sjukdomen covid-19 ska undantas kravet på vaccinationsbevis, enligt regeringens förslag.”
Vilka man och till vad?
 
F
M mickef skrev:
Vilka man och till vad?
man = Sverige, myndigheter med kravställning men kanske inte omöjligt att företag, arrangörer, organisationer själva får möjlighet att använda det.

till vad = rimligtvis till sånt som man anser att det behövs till.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Emma242 skrev:
En av de som skrev artikeln om vaccinet mot Mareks sjukdom hos höns har kommenterat diskussionen gällande studien och dess tillämplighet vid vaccination mot Covid-19. Jag rekommenderar läsningen. Det är alltid väldigt intressant och lärorikt att lyssna på när forskarna bakom en studie själva sätter sina resultat i olika perspektiv.

[länk]
Jag tyckte att det räckte med att läsa referatet av studien (länkad i inlägg #4196) för att förstå att vaccinet i den studien inte har något tillämplighet på vaccin mot covid-19.

Artikeln i The Conversation som du rekommenderade är icke desto mindre intressant läsning. Den som inte orkar läsa hela kan ta till sig detta ur artikeln:

"Nothing in our paper remotely justifies an anti-vaccine stance. That misinterpretation – if it causes people to choose not to be vaccinated – will lead to avoidable, and tragic, loss of life".
 
  • Gilla
Tommynorskens och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Kan pengar vara drivkraften?

Skärmdump av en nyhetsartikel om ersättning för COVID-19 vaccination till barn i NHS.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nä. Såklart inte!


Staffans
 
P
Bra musik!

Daily Expose är en känd förvillar-site, men det betyder förstås inte att den automatiskt har fel här. En skärmbild(?) ger dock små möjligheter att se vilka källor den använder. Kan du berätta mera om det?
 
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kan pengar vara drivkraften?

[bild]
Staffans
Vad tror du om att länka till källan så man kan få läsa själv istället för en suddig och mörk bild av en fotad skärm där inte all text eller länken framgår?

Visste jag inte bättre skulle jag tro att det är ett försök att dölja något.
 
  • Gilla
linneac och 5 till
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Kan pengar vara drivkraften?

[bild]

Nä. Såklart inte!

[media][media]
Staffans
Det vore bättre om du har en riktig källhänvisning till någon trovärdig källa, gärna med en klickbar länk…

Är pengar drivkraften bakom detta också då?

Att ovaccinerade löper 11 gånger så stor risk att dö av Covid-19 än vaccinerade…Karolinska Institutet bekräftar resultatet av studien.

https://texttv.nu/106/arkiv/2021-9-12/30965492/
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
För den som vill läsa Staffans skärmdump på The Exposé
https://theexpose.uk/2021/09/04/gps...ry-child-they-inject-with-a-covid-19-vaccine/

Extra betalt för att vaccinera barn? Vilka barn och Varför?
COVID-19 vaccination programme
Vaccinating children and young people: frequently asked questions

Version 1, 13 August 2021
https://www.england.nhs.uk/coronavi...d-young-people-frequently-asked-questions.pdf
13. My practice has opted out of vaccinating children aged 12-15 in cohort 13. Why do I need to identify children on my registered list that are in this cohort?
All GP practices are required to identify the eligible children on their registered list to ensure they have access to the COVID-19 vaccination before the start of the school year. It is not currently possible to nationally invite eligible children aged 12-15 to book an appointment.

14. Is there a financial supplement for vaccinating eligible 12-15 year olds?
Yes. In addition to the £12.58 item of service fee, a further supplement of £10 can be claimed per vaccination dose to eligible children and young people aged 12-15 (cohort 13). Only one £10 supplement per vaccination is claimable.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.