Inser att jag villhöver en svamptork.

Vad rekommenderar ni?

PS. Det viktigare att den är bra och håller hög kvalité än att den är billig DS.
 
S
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Inser att jag villhöver en svamptork.

Vad rekommenderar ni?

PS. Det viktigare att den är bra och håller hög kvalité än att den är billig DS.
De som blåser underifrån måste man rotera hyllorna på. De som blåser från sidan torkar jämnare.
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Karlia
Darling McFluff Darling McFluff skrev:
Inser att jag villhöver en svamptork.

Vad rekommenderar ni?

PS. Det viktigare att den är bra och håller hög kvalité än att den är billig DS.
Jag har stöckli, en dyrare tork som är riktigt bra. Dyr dock. Men jag hade en billig från jula i åtta år så jag visste att jag skulle använda den. (den dyrare är tystare, tar mycket mer svamp, mindre hål i ollorna så inget ramlar ut, snabbare)

Råd och rön har i senaste numret test av billigare torkar, de rekommenderar den dyraste av dem.
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Jag har stöckli, en dyrare tork som är riktigt bra. Dyr dock. Men jag hade en billig från jula i åtta år så jag visste att jag skulle använda den. (den dyrare är tystare, tar mycket mer svamp, mindre hål i ollorna så inget ramlar ut, snabbare)

Råd och rön har i senaste numret test av billigare torkar, de rekommenderar den dyraste av dem.
Vilken är den dyraste/bästa av de billiga de testar?
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
Karlia
Testvinnaren måste vara ok att dela, om inte annat kommer ju producenten göra det. Tork jag inte känner till :

WMF KITCHENminis köksapparat som är bäst i test enligt Råd & Rön, med prisinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Darling McFluff
  • Laddar…
Karlia
Med stöckli vet jag att det går att fylla fem ollor så här och svampen är torr i morgon. Det ska fungera med tio ollor också men så mycket svamp tar jag inte med mig hem :)

Färsk svamp upplagd i en torkapparat för att torkas över natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Ibland måste man ta det säkra före det osäkra... men snygg var den!
Det finns en anledning till att nästan alla foton bara är på blommorna och inte på hela busken. Den blir snabbt risig och lägger sig ned. Det i sin tur är en av anledningarna att den sprider sig snabbt, för den behöver bara nudda jorden för att skapa nya rötter och vips så är busken ett par meter bredare.
 
  • Wow
Snigla
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Det finns en anledning till att nästan alla foton bara är på blommorna och inte på hela busken. Den blir snabbt risig och lägger sig ned. Det i sin tur är en av anledningarna att den sprider sig snabbt, för den behöver bara nudda jorden för att skapa nya rötter och vips så är busken ett par meter bredare.
Låter som schersminbuske! (också)
 
Dragit upp en bjässe till.
1345 gram och 31cm lång.
Och jag som bara får ta två potatisar till maten nu för tiden :sweat:

Stor potatis jämförd med en hand i rosa trädgårdshandske på gräs.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stor potatis på våg visar 1345 gram, ovanlig form som liknar en figur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Älska
Fox Lane och 9 till
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Dragit upp en bjässe till.
1345 gram och 31cm lång.
Och jag som bara får ta två potatisar till maten nu för tiden :sweat:

[bild] [bild]
Om man slår av blasten så slutar potatisen att växa även fast den är kvar i jorden. Om man vill ha mindre storlek på knölarna. :D
 
S sinuslinus skrev:
Om man slår av blasten så slutar potatisen att växa även fast den är kvar i jorden. Om man vill ha mindre storlek på knölarna. :D
Om man glömmer vattna dem och säljer huset så blir de tydligen så här stora.
De är faktiskt väldigt goda trots att de är så stora :p
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
S
Ramnemark Ramnemark skrev:
Om man glömmer vattna dem och säljer huset så blir de tydligen så här stora.
De är faktiskt väldigt goda trots att de är så stora :p
Tur att du inte odlat zucchini. :crysmile:
Då hade ni hittat monster nu.
 
  • Haha
Jiji
  • Laddar…
Gjort sticklingar av liguster. Tre krukor med ligustersticklingar på ett svart brickbord framför en vit vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har aldrig gjort höststicklingar av liguster förr, så det blir spännande att se om det går.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Jag har aldrig gjort höststicklingar av liguster förr
Visst går det men jordslår du dem ute behöver de inget pyssel ;)
 
  • Gilla
Jiji
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Visst går det men jordslår du dem ute behöver de inget pyssel ;)
Du menar, bara sticka ner dem direkt i jorden? Jag har ingen plats för det just nu, eftersom jag håller på att göra om trädgården. Så jag testar så här.

Vårsticklingar har jag gjort så, direkt ner i jorden. Liguster rotar sig ju generellt lätt.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.