Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Nissens
P pmd skrev:
Jag måste här få vara dissident.

Jag läser inte bara de publikationer som håller med mig. Om jag skulle göra det så kommer jag så småningom att ramla ner i en håla full med mjuka kuddar som gör mig lycklig genom att de förstärker alla mina åsikter. Jag läser ibland Proletären fastän jag inte är kommunist. Jag läser ibland Fria Tider fastän jag inte är högerpopulist. Jag ser ibland på Fox News fastän jag inte är ett Trump-fan. Jag läser ibland Land fastän jag inte är bonde.

Att inte fastna i en vana att bara läsa sånt som bekräftar ens åsikter är nyttigt.
Absolut, men det lustiga var ju att staffans sade att detta var från hans parti. Samtidigt som att han så ofta sagt att han är mot censur etc…

Just kommunismen är väl inte känd för sin öppenhet direkt. Sovjet under Stalin, Kina, Kuba, Rumänien under Ceaușescu - you name it…

Förhoppningsvis var det ett skämt. :)
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
P Psykoppout skrev:
Det som presenteras i denna länk av Anita Petek Dimmer. Hur resonerar man efter ha tagit del av sådan information?
Även ifall det alltid kommer finnas de som direkt avfärdar informationen. Vilket inte borde vara svårt att fatta om betalningen, flödet av gigantiska summor oxå har heltidsanställda med digitala robotar vars enda uppgift torde vara misskreditering av krafter som hotar inkomstkällan.

[länk]
Jösses… sicken dam.

De inleder med att påstå att autodidakta personer är bättre än de med doktors och professorstitlar. Tjena.. så universitetsstudier och forskningsarbete är blahablaha?
Tjenare.

Hon jämställer mässlingsvaccin med att äta en tesked med kvicksilver och aluminium, och hävda att det är bättre att ha en mässlingsinfektion än att vaccineras mot den…

Dessutom att vaccinering orsakat större lidande än något annat mänskligheten gjort…

Den här damen behöver hjälp… tydligen tror ju folk på henne, helt galet….

Kan du förklara vad du menar med:
”flödet av gigantiska summor oxå har heltidsanställda med digitala robotar vars enda uppgift torde vara misskreditering av krafter som hotar inkomstkällan.”

Den meningen är helt obegriplig…
 
  • Gilla
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
KristinaRT
MaxHugo MaxHugo skrev:
Okej. men iaf fall på 2 stora sjukhus i Skåne där mina systrar jobbar har dom inga problem. Men vem är dom jämfört med två okända personer på ett forum :crysmile::crysmile:
Tja, jag jobbar på ett av de sjukhusen och kan konstatera att alla fall av covid är en belastning för vården. Klart att 50 fall är mindre belastning än 100 eller 500, men en belastning är det likaväl. Sedan beror ens syn på situationen kanske vilken avdelning och vilket yrke man har.
 
  • Gilla
Guzzi och 6 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Tyvärr är det så det går till i korta inslag i ett nyhetsprogram på teve, och något annat vore nog orealistiskt. Vi får väl avvakta tills det kommer mer data.

Det sätter dock fingret på att man inte alltid bör lita blint på allting någon säger på teve, oavsett om denne är professor eller gängkriminell.

Nota bene att jag inte hävdar att professorn har fel. Jag hävdar bara att vi inte vet vad han baserade sitt uttalande på.
Nja håller nog inte med dig att vad som sägs för nog borde han veta vad han pratar om när man pratar om smittspridning.Tittar man på staplarna vad som hänt under sommaren så stämmer det bra vad han säger att både i england och israel så skenar smittan väldigt just runt juni och ser klart samband att man öppnade upp länderna.Men nu kommer en annan proffesor som säger att smittan ökar därför att ovaccinerade umgås med vaccinerade och därför kan viruset bli resistent som står i expressen som jag tycker låter väldigt konstigt så vem vet.
 
Lite konstigt hur vissa tar till sig information när det gäller detta virus.Vi har en kille på vårt jobb och han är ingen tomte utan normalt tänkade men han är helt övertygad i just detta fall om virus att om man blir vaccinerad så är det kineserna som ligger bakom så när man tar sprutan så medför det att man får in ett chip inanför huden:surprised:
Vi har försök få honom utveckla hur han menar men han står på sig att så är fallet.Väldigt märkligt.
 
  • Ledsen
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
A
V växelventil skrev:
Nja håller nog inte med dig att vad som sägs för nog borde han veta vad han pratar om när man pratar om smittspridning.Tittar man på staplarna vad som hänt under sommaren så stämmer det bra vad han säger att både i england och israel så skenar smittan väldigt just runt juni och ser klart samband att man öppnade upp länderna.Men nu kommer en annan proffesor som säger att smittan ökar därför att ovaccinerade umgås med vaccinerade och därför kan viruset bli resistent som står i expressen som jag tycker låter väldigt konstigt så vem vet.
Det beror på att viruset muterar slumpmässigt hela tiden och rätt vad det är som muteras det till en variant som kan ta sig förbi skyddet som vaccinet medför och kan då börja spridas bland vaccinerade.

Mer smittspridning=fler mutationer=större risk att en sådan mutation blir till.
 
  • Gilla
Guzzi
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Kan du förklara vad du menar med:
”flödet av gigantiska summor oxå har heltidsanställda med digitala robotar vars enda uppgift torde vara misskreditering av krafter som hotar inkomstkällan.”

Den meningen är helt obegriplig…
enkelt. Du och andra som är positiva till vaccin får betalt för att misskreditera psykfall som denna kärring och alla som länkar till sådan korkad smörja och det är läkemedelsbolagen som betalar dig för att göra det. Alternativt någon annan global överstatlig kapitalistorganisation.

@Staffans2000 du gillade inlägget. Tyckte du bara att det var roligt trams eller tror du faktiskt på det som skrivs i inlägget och sägs i videon? Jag saknar också din replik på min kurs i procenträkning om Staffanland, trillade polletten plötsligt ner eller varför blev det tyst?
 
  • Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
tusenett skrev:
Det beror på att viruset muterar slumpmässigt hela tiden och rätt vad det är som muteras det till en variant som kan ta sig förbi skyddet som vaccinet medför och kan då börja spridas bland vaccinerade.

Mer smittspridning=fler mutationer=större risk att en sådan mutation blir till.
Fast börjar man fundera vad var vitsen med vaccineringen för vad säger att inte det kommer mutera sig även om alla är vaccinerde och som han säger så är det teori och inte helt klart.Verkar konstigt om man exempel tittar på england som har 95% av dom vuxna helt plötsligt skulle umgås med 5% ovaccinerade skulle smittan skena.Låter väldigt märkligt.
 
A
V växelventil skrev:
Fast börjar man fundera vad var vitsen med vaccineringen för vad säger att inte det kommer mutera sig även om alla är vaccinerde och som han säger så är det teori och inte helt klart.Verkar konstigt om man exempel tittar på england som har 95% av dom vuxna helt plötsligt skulle umgås med 5% ovaccinerade skulle smittan skena.Låter väldigt märkligt.
Med vaccineringen så blir många av de som är vaccinerade mindre sjuka och mindre risk att dö ifall de blir smittade. Mindre sjuk innebär att man också smittar mindre än ovaccinerade (hur mycket mindre verkar dock lite oklart) och därmed bildas totalt sett färre mutationer.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Även unga "vuxna" från olika hushåll
(sk "motorintresserad ungdom") har under hela pandemin åkt runt i sina bilar i stan. Närapå intravenöst ihopträngda 7-8 st i bil för max 5. Dvs avstånd = 0. Visserligen är ju de dödliga, men hur många andra t.ex. äldre har de dragit hem smittan till? Vaccinerade - nej "behövs inte" svarar de på frågan..
Ansvar = 0
Vad får dig att säga att det får vara max fem personer i en A-traktor?

Det får vara passagerarsäte fram för upp till två personer. Det får inte vara något gods/personer bakom framplatserna.

Varken förare eller passagerare behöver bälte.
Det är inte förbjudet att ta med fler passagerare än det finns platser, så länge som det inte kan uppstå någon fara.

Trafikförordningen SFS(1998:1276) 3 kap. 79§
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...ng/trafikforordning-19981276_sfs-1998-1276#K3
 
P pmd skrev:
Hm. Googlande på "rs10774671" gav på första träffsidan en stor del träffar som handlade om risk för att drabbas av sjukdomar. En träff om skydd mot covid-19. Jag undrar om jag vågar sekvensera mitt genom. ;)

Ja det är en lite speciell upplevelse. Alla har ett stort antal gener som ger ökade risker för både det ena och det andra. Men man har också ofta det motsatta, gener som ger minskad risken. De allra flest har dock en måttlig påverkan på den relativa risken och är därför inget att vara oroligt för. Men så finns det gener som har ger en mycket stor risk som tex de för bröstcancer eller ahlzemier sjukdom

Frågan är om man vill veta vilka risker som finns och ta höjd för dem eller upptäcka dem senare i livet när det är för sent att göra något år dem :)

.
 
P pmd skrev:
[länk] har rätt mycket data om allt möjligt. Där kan man hitta en del siffror om covidläget, t.ex. hur många som är inlagda på IVA.
[länk]
Tack för den.
Trenden för IVA-beläggningen ser sämre ut i år gmf med förra året, vilket kan ha många förklaringar men gynnar inte vaccinförespråkningen i första påseendet.
 
Nissens
MathiasS MathiasS skrev:
enkelt. Du och andra som är positiva till vaccin får betalt för att misskreditera psykfall som denna kärring och alla som länkar till sådan korkad smörja och det är läkemedelsbolagen som betalar dig för att göra det. Alternativt någon annan global överstatlig kapitalistorganisation.

@Staffans2000 du gillade inlägget. Tyckte du bara att det var roligt trams eller tror du faktiskt på det som skrivs i inlägget och sägs i videon? Jag saknar också din replik på min kurs i procenträkning om Staffanland, trillade polletten plötsligt ner eller varför blev det tyst?
Jo, jsg misstänkte något åt det hållet, tänkte det kunde vara underhållande att se förklaringen från den som trodde på damen ifråga…
 
F
Demmpa Demmpa skrev:
Vad får dig att säga att det får vara max fem personer i en A-traktor?

Det får vara passagerarsäte fram för upp till två personer. Det får inte vara något gods/personer bakom framplatserna.

Varken förare eller passagerare behöver bälte.
Det är inte förbjudet att ta med fler passagerare än det finns platser, så länge som det inte kan uppstå någon fara.

Trafikförordningen SFS(1998:1276) 3 kap. 79§
[länk]
Kan det vara så att det var bil som avsågs och inte traktor? Det står nämligen ”bil för max 5” och en traktor har inget baksäte.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nja, enligt denna länken förvärrar Neanderthalargener läget. Den kom från Neanderthalare i Kroatien tydligen…

[länk]
Nja, enligt denna studien så har man hittat en mekanism som man tror kan bryta ner virus RNA i cellen.
Det är väl främst intressant för läkemedelsforskning. Byta ut sina gener är ju inte så enkelt. :oops:
A Neanderthal OAS1 isoform protects individuals of European ancestry against COVID-19 susceptibility and severity
To identify circulating proteins influencing Coronavirus Disease 2019 (COVID-19) susceptibility and severity, we undertook a two-sample Mendelian randomization (MR) study, rapidly scanning hundreds of circulating proteins while reducing bias due to reverse causation and confounding. In up to 14,134 cases and 1.2 million controls, we found that an s.d. increase in OAS1 levels was associated with reduced COVID-19 death or ventilation (odds ratio (OR) = 0.54, P = 7 × 10−8), hospitalization (OR = 0.61, P = 8 × 10−8) and susceptibility (OR = 0.78, P = 8 × 10−6).
Measuring OAS1 levels in 504 individuals, we found that higher plasma OAS1 levels in a non-infectious state were associated with reduced COVID-19 susceptibility and severity. Further analyses suggested that a Neanderthal isoform of OAS1 in individuals of European ancestry affords this protection.
https://www.nature.com/articles/s41591-021-01281-1
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.