mr.Ola mr.Ola skrev:
[bild]
Näe såatte, jag hade in lite hjälp i köket medans jag själv var på jobbet och det verkar faktiskt som att jag inte måste göra allting själv!
Riktigt nöjd med kaklingen!
Snyggt!

Sånt som tagit en glad amatör flera dagar och som en duktig plattis gör på en dag :)
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Installation av svart köksfläkt ovanför spis med stege, i ett kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fläkten är på väg upp!
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 2 till
  • Laddar…
Icke-färdigställd köksrenovering med blåa skåpluckor, svart spis och fläkt samt vita kakelväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det är många detaljer som kvarstår ännu men det här ger iallafall en hint om resultatet..
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 3 till
  • Laddar…
Nyinstallerad dusch, handfat och badkar i ett renoverat badrum, redo för slutlig VVS-anslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Duschblandare, tvättfat å komodd på plats, bara å ansluta handfatet och toaletten till vatten..
Installation av rör och duschblandare i vägg med synliga kopparledningar och flexslangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

och sedan koppla in det i källaren!
 
  • Gilla
JA”Snabbe” och 2 till
  • Laddar…
Länge sedan jag gjorde någon uppdatering men här kommer en iallafall.

På grund av att rensluckan till avloppet från köket inte var åtdrsgen så har vatten läkt ut och runnit ner under klickgolvet i lilla toaletten i källaren. Därför beslutades att lyfta ut toastolen, riva bort vinyl golvet, låta det torka och sedan lägga klinker. Renoverad toalett med nytt klinkergolv, avloppsrör inklädd i låda, och handfat; redo för slutlig finish.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade mörka klinkerplattor i en liten toalett, vägginklädning runt avloppsrör, väntande toalettinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerade klinkergolv i en liten toalett, toalettstolen borttagen, avloppsrör synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klinkern kommer från byggmax, 2 paket totalt ca 280 kronor, 5 kilo fog för ca 150 spänn och sedan 2 svarta siliconetuber, 200 kronor. Kakelfix hade jag kvar sedan köket så den var noll kronor extra.
Renoveringsprojekt av ett badrum med spacklade väggar och synliga rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Avloppsröret är numera inklätt i en låda som jag spacklade och sedan använt en blöt roller och rollat för att få en yta som inte är helt olik de putsade väggarna på toaletten.
Kvarstår målning, belysning, undertak, avloppet till tvättstället och sen å ställa tronen på sin plats igen. :D
 
  • Gilla
one- och 4 till
  • Laddar…
Det händer saker i huset även om jag inte har uppdaterat på länge!
Nästan färdigställd källartoalett med vit toalettstol, handfat och synliga rör, saknar belysning och tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Till exempel har toaletten i källaren nästan blivit färdig, det som saknas är undertak, ordentlig belysning, heldraget vattenrör till toaletten och en tröskel sen är den helt färdig!
 
  • Gilla
Luddis_1 och 3 till
  • Laddar…
Nyrenoverad matkällare med vita väggar och klädda hyllplan samt en lampa i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Matkällaren har fått ny färg på väggarna och även ny klädsel på hyllplanen.
Lampan ska skruvas fast igen, lös efter målningen!
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Källartrappa under renovering med pågående limning av heltäckningsmatta, klämmer säkrar delar av mattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källartrappa under renovering med nylagd grå heltäckningsmatta på trappstegen och klämmor som håller mattan på plats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Källartrappa med nylagd grå heltäckningsmatta och vitmålade väggar, övre steg ej beklätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad källartrappa med ny, grå heltäckningsmatta och vitmålade väggar, vy mot kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det pågår limning av heltäckningsmatta i källartrappan!
Resultatet blir faktiskt skitfint även om jag fått små glipor mellan matta och kant ibland!
Översta steget tar jag sist med det som blir över!
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Vad har du för matta i trappan? Verkar betydligt enklare att göra detta än att ta bort nuvarande matta och skrapa och måla. Dock knakar vår trappa nått infernaliskt så det behöver nån form av åtgärd också.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Vad har du för matta i trappan? Verkar betydligt enklare att göra detta än att ta bort nuvarande matta och skrapa och måla. Dock knakar vår trappa nått infernaliskt så det behöver nån form av åtgärd också.
Jag köpte en billig heltäckningsmatta på happy homes som jag limmar med nån form av vanligt mattlim som jag grinade till mig av mattläggaren som gjorde vårt badrum. Limet är mera som klister än lim för det tar lång tid att hårda. Vår trappa knarrar också men jag tänker eventuellt dra i några trallskruvar från baksidan av den eftersom det är både lätt att komma åt och lätt att se hur den ska skruvas ihop.
På källargolvet lägger jag sedan 60x60 plattor av heltäckningsmatta som jag beställt på byggmax och som kommer att andas i skarvarna så att fukt inte blir något problem.
Dock kommer inte färgerna att stämma till hundra men det tar jag som det är!
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
JA”Snabbe” JA”Snabbe” skrev:
Vad har du för matta i trappan? Verkar betydligt enklare att göra detta än att ta bort nuvarande matta och skrapa och måla. Dock knakar vår trappa nått infernaliskt så det behöver nån form av åtgärd också.
Men det tar nå fruktansvärt med tid både att skära till bitarna och sen att limma dom för jag har bara tvingar till max två steg i taget och limmet ska dessutom lufta ca 30 minuter innan man sätter mattan på steget, jag för limmar både matta och steg!
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Före och efter!
Renoveringsprojekt av trappa, halva väggen målad vit, andra halvan gul med synlig märg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trapprenovering före och efter, halvmålade trappsteg med burk färg och pensel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa under renovering, halvvägs målad vit med trädetaljer och maskeringstejp synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad trappa med nya mörka mattsteg och vitmålade sidor, renoveringsmaterial syns nedtill.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Trappa före renovering med avskalat väggmålning och trätrappsteg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad trappa med vita sidor och svart textilmatta på stegen, med renoveringsmaterial i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverad trappuppgång före målning, oskyddade trappsteg och spacklade väggar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
BengtH och 5 till
  • Laddar…
Bra jobbat! En välrenoverad trapp gör enorm skillnad för intrycket.
 
  • Gilla
mr.Ola
  • Laddar…
Jag har även fått ut mattan på källargolvet. Det blev kalasbra!
Nyrenoverad källargång med oslaget betonggolv och dammsugare till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny svart matta utlagd på ett källargolv med en laserlinje och verktyg för installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny lagd matta på källargolvet med dammsugare och en öppen kartong, vit skåpinredning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny lagd mörk matta på ett källargolv med vita dörrar och väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ny svart matta på ett renoverat källargolv med trappa och vit förvaring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Öyivind och 12 till
  • Laddar…
Väldigt snyggt jobbat!
 
Redigerat:
  • Gilla
djanlov och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.