Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
F
B b8q skrev:
Nu är det väl så att @Staffans2000 och hans polare är rädda för att (t.ex.) bli förlamade om 25 år eller så, dvs långtidseffekter.
Instämmer, dessutom verkar de redan vara förlamade tyvärr - i huvudet.
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Tror gör man i kyrkan.

Här handlar det om ett vaccin som är mycket väl utprovat. Des verkningar och biverkningar är vid det här laget mycket välkända, och det lämnar ingenting kvar i kroppen som kan påverka i framtiden (förutom antikroppar mot SARS-CoV-2).

Viruset är ganska väl studerat. Man känner till dess genom och man känner till vilket elände det kan ställa till med när det infekterar människor.

Kan inte folk bara sluta att fabulera om covid-19? Eller åtminstone tala om att de hittar på när de hittar på?
Som sagt.
Alla blir saliga på sin tro. För inte ens du vet att det lämnar "ingenting kvar". För det kan ingen.
Jag får säga att detta självgoda resonemang, på inget sätt gör mig mer fallen åt att ta vaccinet. Istället tänker jag, halvt på skoj. -vad är det, de sprutar in som hjärntvättat folk fullständigt. Iallafall finns det klart några offer av Zombievaccinet i dessa trådar.:D

Staffans
 
Staffans2000
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men inte i Sverige. Här var det väldigt ovanligt med svåra men för de mässlingsjuka barnen. I U:länderna däremot, samt när Sverige var ett land med nöd.

Nyttan med mässlingvaccineringen här, är alltså begränsan jämfört med fattiga länder.

Staffans
@frasen_36 har uppmärksammat mina inlägg 9ggr. På rad. Man tackar!
Men jag är lite förundrad över vad som var så roligt i ovanstående inlägg?
Så skulle du kunna förklara det för mig, då jag verkligen inte kan förstå din reaktion.

Staffans
 
Gå på konserter i dessa tider?Säkert samma människor som tycker att munskydd hjälper dåligt som skydda sig.Har hela omvärlden helt plötsligt börjat dregla?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Istället tänker jag, halvt på skoj. -vad är det, de sprutar in som hjärntvättat folk fullständigt. Iallafall finns det klart några offer av Zombievaccinet i dessa trådar.:D

Staffans
Jag är mer fascinerad av att det fortfarande finns människor som inte fattar vad det handlar om.

Och att någon som aldrig haft infektionen och är helt ovaccinerade är ute i folkträngseln mitt i stan säger rätt mycket…

Och apropå tro, du har en massa stolliga idéer som går tvärs emot vad forskarna och läkarna säger.

Det är klart att det de säger väger mer än vad någon gubbe hittar på över fredagsnubben…

Är det inte dags för dig att komma ut i den riktiga verkligheten?

Gissar att du skulle bli superförvånad om du hamnar på intensiven med Covid…
 
Nissens
V växelventil skrev:
Gå på konserter i dessa tider?Säkert samma människor som tycker att munskydd hjälper dåligt som skydda sig.Har hela omvärlden helt plötsligt börjat dregla?
Du menar att forskarna har fel?
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Jag tänkte att det är politikerna som ska se till att vården inte ska kunna övverraskas av ett sjukdomsutbrott.
Det skulle bli svindyrt att ha beredskap hela tiden för svårare pandemier som kanske kommer vart hundrade år… det finns bättre saker att lägga skattepengarna på…
 
  • Gilla
Jonobe och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Du menar att forskarna har fel?
Du är så naiv och lättledd, att jag häpnar.

Forskarna är på inget sätt överens. Problemet är att de som inte tycker "rätt", blir censurerade för folkets väl:sick:, som i vilken diktatur som helst.

Staffans
 
R RoAd skrev:
Ja i detta fallet så är det svårt att hävda att det är helt utan egen vinning, men jag tror inte att jag är ett undantag.

Din uppfattning att det är enbart egoistiska själ bakom beslutet är tråkig och jag tycker lite synd om dig om du har ett liv där du bara möter människor som aldrig skulle göra något osjälviskt. Är det så förstår jag dock din inställning.
Känner du nån som har vaccinerat sig för att enbart stoppa pandemin eller rädda den svenska sjukvården?
 
  • Gilla
MaxHugo och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det skulle bli svindyrt att ha beredskap hela tiden för svårare pandemier som kanske kommer vart hundrade år… det finns bättre saker att lägga skattepengarna på…
För svårare pandemier måste man ha en annan typ av beredskap. För lindriga pandemier, som den här, räcker det med en sjukvård som fungerar, vilken den svenska inte gjorde redan innan covidutbrottet.
 
Nissens Nissens skrev:
Det skulle bli svindyrt att ha beredskap hela tiden för svårare pandemier som kanske kommer vart hundrade år… det finns bättre saker att lägga skattepengarna på…
Den forskaren som påstår att folk har munskydd på sig för att dom dreglar ska du inte tro på.
 
P pmd skrev:
Som jag skrev i inlägg #3018 så tror jag inte att det skulle fungera så bra att basera ett vaccinpass på att räkna antikroppar för alla. E-hälsomyndighetens covidbevis duger för mig, men jag förespråkar å andra sidan inte ett vaccinpass för inrikes bruk.

Det är jag inte vaccinexpert nog att ge ett bra svar på, men spontant svarar jag att jag inte tror det.
Varför för alla? Det finns redan 3 varianter av covidbevis. Varför skulle man inte kunna ha ytterligare en 4:e variant? Det blir ju bara en typ av tillfrisknandebevis till.
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Forskarna är på inget sätt överens. Problemet är att de som inte tycker "rätt", blir censurerade för folkets väl:sick:, som i vilken diktatur som helst.
Oj, oj Staffan, nu gör du mig besviken, det där bygger på en konspiratorisk världsbild.

Påståendet är hämtat direkt från klimatdebatten och har basunerats ut de senaste två decennierna av klimathotsförnekare, om och om igen.

De kommer aldrig att ändra uppfattning även om det är deras egen Iphone som filmar vattenmassorna som närmar sig huset.

Hög tillit i ett land är en nationell tillgång, du väljer att sprida misstro.

Men det är inte för sent att inse sitt misstag, boka tid för vaccinering Staffan! ;)
 
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 3 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Sorry jag har inte följt antikroppsnivåmätningsmumbojumbon. Högre nivå av vad för antikroppar? Immunförsvaret handlar ju inte bara om antikroppar mot en viss patogen, utan en kombination av flera faktorer.
Nu handlar ju tråden om covid-19 och vaccination. Om man vaccinerar sig (eller blir frisk efter genomgången Covid-19 infektion) så bildar kroppen antikroppar mot viruset som orsakade Covid-19. Jag menade förstås antikroppar mot detta virus, inte något annat.
Antikropparna gör att immunförsvaret känner igen viruset och snabbare kan komma igång och bekämpa viruset nästa gång man blir smittad av viruset.
 
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det är väl inte så konstigt att man kan undra:-"vad fan får man för pengarna"! Vill man rädda ungas liv, ger det nog väsentligt bättre utdelning att borra en brunn där barnen dör av diarré för avsaknaden av rent vatten, än att vaccinera tio unga friska svenskar.

Staffans
Så kan man tänka. Det som han länkade till UNICEF säger också att de fattiga länderna där barn dör av sjukdom och undernäring drabbas värst av alla restriktioner pga pandemin som påverkar världsekonomin. Om vi vaccinerar oss kan vi snabbare återgå till normalläget. Detta har jag påtalat flera gånger i tråden men fått mothugg att det interiör någon brådska och vi kan fortsätta med restriktionerna så slipper de sista vaccinera sig.


Dessutom är det ett relativiserande och man kan fråga sig om dessa frågor har en stark koppling. När jag gick i skolan skulle jag äta upp skolmaten och tänka på de svältande barnen i Afrika… noll koppling
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.