Bilar med FÄRG. I denna tid full med individualister så verkar det paradoxala gälla med bilarnas färg. På väg mot Stockholm idag och mötte ett pärlband av sprakande färger mellan grått och grått. Okay! En och annan vit och svart bil kom det också. Men VAR är färgerna? När jag var liten så var de röda populärast färgen. Och så är det troligtvis fortfarande ifall man utesluter 9 av tio i grått. Fråga mig bara inte vilken färg jag har på båda mina bilar:cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Lärospånet och 10 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Besök Swedenrock, man stöter till nån 2 meterssnubbe med skägg och tatueringar och tror nu dör jag(i vanliga fall) men oavsett vem det är så är alltid deras reaktion typ, "förlåt hur gick det". Förmodligen världens artigaste ställe.
Ja Sweden Rock var trevligt när jag var där på Norje-tiden.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Bilar med FÄRG. I denna tid full med individualister så verkar det paradoxala gälla med bilarnas färg. På väg mot Stockholm idag och mötte ett pärlband av sprakande färger mellan grått och grått. Okay! En och annan vit och svart bil kom det också. Men VAR är färgerna? När jag var liten så var de röda populärast färgen. Och så är det troligtvis fortfarande ifall man utesluter 9 av tio i grått. Fråga mig bara inte vilken färg jag har på båda mina bilar:cool:
HÄR är de (y)
https://www.porsche.se/om-porsche/nyheter/taycan-arsmodell-2022-langre-rackvidd-fler-farger/

en tillverkare som går mot strömmen
 
  • Gilla
Noramasen
  • Laddar…
richardtenggren
P Pin skrev:
HÄR är de (y)
[länk]

en tillverkare som går mot strömmen
Tycker den här samlingen har lagomt med färg :)
 
Vita bilar är en styggelse. Äggskalsvit Porsche med rött läder undantaget.
 
  • Gilla
quattro1 och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Från archive.org:

Filofax ett världsföretag Företaget är idag ett modernt företag men grundtanken med Filofax är densamma. En slitstark pärm som bara blir vackrare med åren. Blanketter och dagböcker som är omsorgsfullt utformade och tryckta på miljöanpassat kvalitetspapper. Användaren ska kunna skräddarsy sin Filofax. Därför blir varje Filofax unik. Filofax finns i över fyrtio länder och i olika kulturer. Generation efter generation av användare har upptäckt fördelarna med Filofax, den klassiska planeringskalendern. År 1985 startades verksamheten i Sverige, Filofax AB, och idag använder en halv miljon svenskar Filofax...
 
  • Gilla
Kjell K. och 2 till
  • Laddar…
C
Hep Hep skrev:
Frukost på morgonen och fritt från vagnen (med bla polarrullen) resten av tiden.
Inklusive den eviga bortförklaringen att det är lufttrycket som gör att maten inte smakar något :crysmile:

När jag pendlade till Tyskland i slutet på 90-talet körde Lufthansa med något de kallade City Class. Hela planet hade skinnsäten med lite mer benutrymme än normalt, men framför allt riktig lagad mat som lades upp på riktigt porslin och åts med riktiga bestick. En riktig fullträff faktiskt.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Är det början, mitten eller slutet på pipet som gäller? Frågar åt mitt elvaåriga jag från 1900-talet.
Slutet.
 
K knipo skrev:
Kom att tänka på denna när jag hade musik i öronen idag. Hörlurarna var inte laddade o tvärdog plötsligt, ingen förvarning.
Då kom jag ihåg att förr när man lyssnade på sin freestyle/Walkman så kunde man till en början, när batterierna började bli dåliga, knappt ana det. Men ju tröttare batterierna blev desto tröttare lät sångaren. Till slut, om man inte hade nya batterier, fick man med viss plåga lyssna på musik i ett tröttsamt lågt tempo.:crysmile:
Som när jag som liten ville lyssna på kassettband i badrummet och kopplade in spelaren i rakuttaget. Är det någon som installerar sådana idag förresten. Jag har aldrig upplevt det i nya hus.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Inklusive den eviga bortförklaringen att det är lufttrycket som gör att maten inte smakar något :crysmile:
På tal om bortförklaringar, det var länge sen jag hörde nån förklara nåt problem med att "det ligger på data"!
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag har skrivit en egen UDP lösning för ett VR spel och det är ändå coolt hur nära man kan komma. Här är desyncen på en rigidbody med vår lösning när vi smutsar ner uppkopplingen med packet loss och hög ping. Det är ca 3mm desync och då rör sig denna dummy horisontell mot skytten i sprinthastighet Mao worst case
När svenska var det normala språket i Sverige
 
  • Gilla
  • Haha
Bassrunner och 10 till
  • Laddar…
Minns någon tiden då bilarna inte var metallicfärgade så man kunde bättringsmåla dem med fullgott resultat?
 
  • Gilla
fribygg och 2 till
  • Laddar…
L lat skrev:
När svenska var det normala språket i Sverige
Äsch, det var ju bara 22% låneord.... ;)
 
  • Gilla
Stefan H och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Från archive.org:

Filofax ett världsföretag Företaget är idag ett modernt företag men grundtanken med Filofax är densamma. En slitstark pärm som bara blir vackrare med åren. Blanketter och dagböcker som är omsorgsfullt utformade och tryckta på miljöanpassat kvalitetspapper. Användaren ska kunna skräddarsy sin Filofax. Därför blir varje Filofax unik. Filofax finns i över fyrtio länder och i olika kulturer. Generation efter generation av användare har upptäckt fördelarna med Filofax, den klassiska planeringskalendern. År 1985 startades verksamheten i Sverige, Filofax AB, och idag använder en halv miljon svenskar Filofax...
Farsan kör filofax fortfarande. Han gillar anteckna på papper :)
 
Vem gör inte det?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.