Jonas Persson
Är bredden på stensargen lagom för poolens vägg? Blir det snyggt om den placeras kant i kant med poolväggens utsida eller blir det snyggare om den sticker ut lite? Tänker på placeringen av reglarna du ska fästa trallen i, de kanske ska ligga någon centimeter från poolväggen för att det ska bli bra. Så fick jag göra på min pool.
 
Stenen är precis lagom bred, kommer den låta gå in nån cm över kanten till linern så det döljs. Stenen blir det sista som monteras så jag kapar trallen med sänksåg på plats.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Innan poolbyggarna dragit slang kan jag inte göra så mycket åt trallen men en liten trappa och stolpar till räcket blev det idag. Pågående bygge av trätrappa och stolpar för räcke nära en pool under konstruktion med verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
7ender och 2 till
  • Laddar…
La lite trall, beställde 5.40 långa så det blir bara en skarv då hela altanen blir 10.50. Skruvar med Essves HDS rostfritt.
Nybyggd trall på en altan med en synlig skarv och användning av rostfria skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagd altantrall av 5.40 långa brädor skruvade med rostfria skruvar, synlig endast en skarv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Det rullar på, nu har dom dragit all slang till teknikrummet så jag kan köra på med trallen. Det kommer bli nergång både till teknikrummet och utanför så man kan kolla till sakerna.
Nybyggd trätrall framför pool under konstruktion med öppning till teknikrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Patrik_Hed och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Jag insåg precis att jag tidigare glömt att bevaka den här tråden!

Kul att följa, vi eller mest min fru, går i poolbyggartankar, även om det är några år bort på tidslinjen(vi bör renovera klart huset först).
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Kom på en bra lösning vid avloppet, jag sågar till två stycken bitar av stensargen och sen gör jag hål för gallret.
Avloppsinstallation med stensarg, träram och monterat metallgaller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kattlucka och 5 till
  • Laddar…
Snyggt Stefan! :ok:
 
  • Gilla
Skåne2020 och 1 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Ska du ha pooltak? Längden på mitt tak var för kort för att kunna placeras symmetriskt utan att luckan till breddavloppet hamnade under gaveln.

Lösningen var att bara ha en liten kant vid den djupa delen och mer vid pooltrappan. Då hamnade luckan inne i poolen och man kan sitta bekvämt på stenkanten under pooltaket.

Men minns jag rätt, du har inloppen vid pooltrappan?
 
Inloppet är på andra sidan trappan. Ska inte ha ett ”riktigt” pooltak.
 
  • Gilla
Jonas Persson
  • Laddar…
Jonas Persson
Vad är ett oriktigt pooltak?
 
Jonas Persson
Stefan N Stefan N skrev:
Sånt här. [länk]
Minskar avdunstningen och håller smuts och barnen utanför när den ligger över.(y)

Du kommer inte att ha någon kant runt poolen utan helt plant. Hur tätt ligger den mot däcket, antar att den inte går att spänna ner då det är plant, kan smuts blåsa in under och ner i poolen? Fröhängen från t ex tall och björk har en förmåga att leta sig in.
 
Det rullade på med trall idag, la in ett par stenar för en kommande dusch.
Nybyggd trätrall med insatt stenplatta för dusch och synlig skarv där sågning utförts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen en bild på skarven, blir bra när man sågar på plats tycker jag.
Trallgolv av trä med en på plats sågad skarv i mitten, anpassning inför duschinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Idag vart det färdigt så gott som, vill inte göra det sista innan poolbyggarna vart här.
Räcke och trall sen en bild på en lite krånglig trappa, men det blir ett senare problem.
Nybyggd trädäck runt en ofylld pool med en påbörjad räckeskonstruktion framför ett rött hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädäck i konstruktion vid hus med delvis installerade trallbrädor och en oavslutad trappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.