Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
V växelventil skrev:
Okej du kunde haft bättre förutsättningar med tanke på både frugan och dotter är sjuka så du bör vara lite vaksam skulle iallafall jag vara.Vi hoppas inget allvarligt händer och att frugan och dotter snart blir friska.
Om det finns möjlighet så kanske eget sovrum är nog inte så dumt.
Det är soffan som gäller i sånt fall.. men ja, det finns ju en anledning till varför jag testade mig trots allt.
Kanske ska plocka fram sovsäcken och liggunderlaget och häcka på balkongen, där är det ju ordentligt ventilerat
 
harry73
timmelstad timmelstad skrev:
Autism är en npf-diagnos. Det har inget med tarmflora och immunförsvar att göra. Rena dumheter och direkt oförskämt mot alla med npf-diagnoser.
Autism är en diagnos som ges baserat på de symptom man har, där man tar hänsyn till om det påverkar en hemma, på skolan/arbetet och på fritiden. De symptom ska inte vara temporär och inte kunna förklaras på andra sätt.
Så har du autismliknande symptom pga tarmfloran/immunförsvar, är det definitionsmässigt inte autism, men tarmfloran och immunsystemet kan styra ditt mående och humör väldigt mycket eftersom den påverkar hormonnivåer i kroppen.
Tar vi t ex histaminer som frisätts av mastceller (som är en del av immunförsvaret), då formas t ex noradrenalin i nedbrytningen, men också många andra hormoner. Det finns många ämnen/enzymer som produceras i tarmen som behövs för denna nedbrytningsprocessen (t ex dao och mao)
Nu säger jag inte att vaccin orsaker det för beviset finns så vid jag vet inte, men det är inte orimligt att ett medel som är utvecklat för att påverka immunförsvaret gör just det.
 
harry73 harry73 skrev:
Autism är en diagnos som ges baserat på de symptom man har, där man tar hänsyn till om det påverkar en hemma, på skolan/arbetet och på fritiden. De symptom ska inte vara temporär och inte kunna förklaras på andra sätt.
Så har du autismliknande symptom pga tarmfloran/immunförsvar, är det definitionsmässigt inte autism, men tarmfloran och immunsystemet kan styra ditt mående och humör väldigt mycket eftersom den påverkar hormonnivåer i kroppen.
Tar vi t ex histaminer som frisätts av mastceller (som är en del av immunförsvaret), då formas t ex noradrenalin i nedbrytningen, men också många andra hormoner. Det finns många ämnen/enzymer som produceras i tarmen som behövs för denna nedbrytningsprocessen (t ex dao och mao)
Nu säger jag inte att vaccin orsaker det för beviset finns så vid jag vet inte, men det är inte orimligt att ett medel som är utvecklat för att påverka immunförsvaret gör just det.
Var hittar man information om att man kan ha autismliknande symptom pga tarmflora immunförsvar? Svårgooglat. Det här inlägget var 4:e träff.
 
J
harry73 harry73 skrev:
Autism är en diagnos som ges baserat på de symptom man har, där man tar hänsyn till om det påverkar en hemma, på skolan/arbetet och på fritiden. De symptom ska inte vara temporär och inte kunna förklaras på andra sätt.
Så har du autismliknande symptom pga tarmfloran/immunförsvar, är det definitionsmässigt inte autism, men tarmfloran och immunsystemet kan styra ditt mående och humör väldigt mycket eftersom den påverkar hormonnivåer i kroppen.
Tar vi t ex histaminer som frisätts av mastceller (som är en del av immunförsvaret), då formas t ex noradrenalin i nedbrytningen, men också många andra hormoner. Det finns många ämnen/enzymer som produceras i tarmen som behövs för denna nedbrytningsprocessen (t ex dao och mao)
Nu säger jag inte att vaccin orsaker det för beviset finns så vid jag vet inte, men det är inte orimligt att ett medel som är utvecklat för att påverka immunförsvaret gör just det.
Lägg ner nu. Du spekulerar bara i flera led, då kan man hitta på vilka samband som helst. Autism betraktas inte ens som en autoimmun sjukdom. Autismliknandesymptom pga tarmfloran? Nu hittar du bara på.

Hellre ett barn med autism än ett dött barn för övrigt. Mässling i sig kan ju dessutom orsaka hjärnskador.
 
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
harry73
J Jonobe skrev:
ellre ett barn med autism än ett dött barn för övrigt. Mässling i sig kan ju dessutom orsaka hjärnskador.
Det är absolut inget fel med folk med autism, förutom att många blir väldigt kränkt och arg ner man bara insenuerar att de kanske inte har autism.
Sedan vill jag vara tydligt att jag inte har något emot mässlingvaccinet, och mina barn är vaccinerade. Problemet är bara att man inte kan föra en vuxen diskussion om vaccinering. All kritik tolkas som att man är emot vaccinering, och det ska bekämpas kosta vad det kosta vil, även med osanningar.

Och det ser man väldigt tydligt i tråden.
 
  • Gilla
Harpgear
  • Laddar…
Staffans2000
F fsn skrev:
Det är en pandemi, ditt beteende kan potentiellt vara skadligt för andra människor. Det är en smitta som hoppar på folk, det finns en klart förbättrande åtgärd, vaccin.
Ditt med.
Fel. Smittan hoppar inte på folk. Det krävs någon form av nära kontakt.
Nja. Israelerna håller nog inte riktigt med dig. För nu behöver de en tredje injektion eftersom många fullvaccinerade åter hamnat på sjukan.

F fsn skrev:
Rökare borde, och är redan nerprioriterade i vården om resurserna är begränsade, till skillnad från Covidsmittade ovaccinerade lågbegåvade så bidrar faktiskt en rökare till stadskassan
Du smiter från frågan, hur alla sorters riskbeteende skall hanteras. Men var inte ledsen för det, för du är i gått sällskap, då fega människor söker tröst hos varandra.

Här har du troligtvis fel igen. Rökare kostar samhället 2017. 31.000.000.000. Andra uppgifter uppger betydligt högre belopp.
Jag skrev -troligtvis, eftersom det inte klart och tydligt framgår att tobaksskatten är inräknad i de kostnaderna.
Källa på det? Självklart! https://www.cancerfonden.se/nyhet/sa-mycket-kostar-rokningen-samhallet

Antalet fallskämshoppare so vårdats på sjukhus, vet jag inte. Men nio dog och om vi gissar att de var i trettioårsåldern, har samhället belastats med ett stort framtida skatteintäktsbortfall. Källa? Visst!
https://sverigesradio.se/artikel/nio-dog-i-olycka-med-flygplan

Kan bara, än en gång konstatera att det var mycket snack och ingen verkstad från dig, denna gången också.

Staffans
 
  • Haha
frasen_36
  • Laddar…
J
harry73 harry73 skrev:
Det är absolut inget fel med folk med autism, förutom att många blir väldigt kränkt och arg ner man bara insenuerar att de kanske inte har autism.
Sedan vill jag vara tydligt att jag inte har något emot mässlingvaccinet, och mina barn är vaccinerade. Problemet är bara att man inte kan föra en vuxen diskussion om vaccinering. All kritik tolkas som att man är emot vaccinering, och det ska bekämpas kosta vad det kosta vil, även med osanningar.

Och det ser man väldigt tydligt i tråden.
Klart man får diskutera och vara skeptisk, särskilt då det är ett nytt vaccin. Det finns ändå en del vaccinationsrelaterade händelser genom historien. Jag köper att man vill låta mer tid gå, likaså risk-nyttavärderingen för yngre.
Men, när man börjar snacka om autism tappar man omedelbart sitt förtroendekapital.
Likaså tycker jag inte heller att de som ifrågasätter dödsfallen eller pandemin ska gå oemotsagda.

Det gäller även de som säger att ovaccinerade inte ska få vård.
 
  • Gilla
skogaliten och 4 till
  • Laddar…
Person med t-shirt med text om vaccination och identifikation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
OestlundJ och 7 till
  • Laddar…
J
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ditt med.
Fel. Smittan hoppar inte på folk. Det krävs någon form av nära kontakt.
Nja. Israelerna håller nog inte riktigt med dig. För nu behöver de en tredje injektion eftersom många fullvaccinerade åter hamnat på sjukan.


Du smiter från frågan, hur alla sorters riskbeteende skall hanteras. Men var inte ledsen för det, för du är i gått sällskap, då fega människor söker tröst hos varandra.

Här har du troligtvis fel igen. Rökare kostar samhället 2017. 31.000.000.000. Andra uppgifter uppger betydligt högre belopp.
Jag skrev -troligtvis, eftersom det inte klart och tydligt framgår att tobaksskatten är inräknad i de kostnaderna.
Källa på det? Självklart! [länk]

Antalet fallskämshoppare so vårdats på sjukhus, vet jag inte. Men nio dog och om vi gissar att de var i trettioårsåldern, har samhället belastats med ett stort framtida skatteintäktsbortfall. Källa? Visst!
[länk]

Kan bara, än en gång konstatera att det var mycket snack och ingen verkstad från dig, denna gången också.

Staffans
Ska vi vara petiga så var det 8 fallskärmshoppare +1 pilot som dog. Med din Israel-logik som grund så skulle du kunna konstatera att det är 8 gånger farligare att skydda sig med en fallskärm än att flyga utan, eftersom så många fler döda bar en sådan. Men det kan vi diskutera på sjuan under infravärmen, med en IPA...
 
  • Gilla
  • Haha
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Det är absolut inget fel med folk med autism, förutom att många blir väldigt kränkt och arg ner man bara insenuerar att de kanske inte har autism.
Sedan vill jag vara tydligt att jag inte har något emot mässlingvaccinet, och mina barn är vaccinerade. Problemet är bara att man inte kan föra en vuxen diskussion om vaccinering. All kritik tolkas som att man är emot vaccinering, och det ska bekämpas kosta vad det kosta vil, även med osanningar.

Och det ser man väldigt tydligt i tråden.
Om man tar upp den mest klassiska och mest skadliga antikvarien-propagandan och kopplingen i modern tid, nämligen vaccin och autism, då kan man inte klaga på att man derailar diskussionen.
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ditt med.
Fel. Smittan hoppar inte på folk. Det krävs någon form av nära kontakt.
Nja. Israelerna håller nog inte riktigt med dig. För nu behöver de en tredje injektion eftersom många fullvaccinerade åter hamnat på sjukan.


Du smiter från frågan, hur alla sorters riskbeteende skall hanteras. Men var inte ledsen för det, för du är i gått sällskap, då fega människor söker tröst hos varandra.

Här har du troligtvis fel igen. Rökare kostar samhället 2017. 31.000.000.000. Andra uppgifter uppger betydligt högre belopp.
Jag skrev -troligtvis, eftersom det inte klart och tydligt framgår att tobaksskatten är inräknad i de kostnaderna.
Källa på det? Självklart! [länk]

Antalet fallskämshoppare so vårdats på sjukhus, vet jag inte. Men nio dog och om vi gissar att de var i trettioårsåldern, har samhället belastats med ett stort framtida skatteintäktsbortfall. Källa? Visst!
[länk]

Kan bara, än en gång konstatera att det var mycket snack och ingen verkstad från dig, denna gången också.

Staffans
Inget av det du räknar upp riskerar att knäcka sjukvården.

En överbelastad sjukvård har varit den stora faran hela tiden. Ingen annan sjukdom i Sverige utgör det hotet.

Du griper efter halmstrån och klankar ner på andra som faktiskt visat mod och tagit ansvar i pandemin.

De som väljer att inte bekämpa pandemin har inte visat något av det…
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
J Jocke Best skrev:
Ska vi vara petiga så var det 8 fallskärmshoppare +1 pilot som dog. Med din Israel-logik som grund så skulle du kunna konstatera att det är 8 gånger farligare att skydda sig med en fallskärm än att flyga utan, eftersom så många fler döda bar en sådan. Men det kan vi diskutera på sjuan under infravärmen, med en IPA...
Jajjamensans. Statestik kan bevisa det beställaren vill. Något som båda lägren i coronakampen utnyttjar maximalt. Ett sätt att vilseleda, är att inte nämna det.
För hur omfattande var vår statstelevisions rapportering om vår minister Ann Lindes klavertramp, när hon blev lurad av några ryska "Kalle Sändare", som påstod sig tillhöra oppositionen. På väldigt knagglig engelska lovade hon redan i telefon,ekonomiska bidrag för deras kamp. Som om det inte räckte med magplasket i tysk tv.
Jag letade på svt:s hemsida, men hittade ingenting. Någon?

Staffans

P.s.
Har du en källa på att inte piloten var en fallskämshoppare?:D:beer::strong:
 
Redigerat:
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
Här är en relevant, stor studie på genombrottsinfektioner.
https://www.thelancet.com/journals/laninf/article/PIIS1473-3099(21)00460-6/fulltext

Peer-reviewed. Över en miljon i underlag. UK-studie på genombrottsinfektioner. Den visar på att individer som testat positivt för SARS-CoV-2 efter 1 eller 2 doser av ett vaccin hade betydligt lägre risk för svår sjukdom, sjukhusinläggning eller att utveckla låmgtidscovid än ovaccinerade.


Vad det gäller långtidscovid var risken för att ha fortsatta symptom 28 dagar efter infektion halverad om du var fullt vaccinerad.
Svåra symptom minskade med en fjärdedel redan efter en dos. Risken för sjukhusinläggning minskade med sjuttio procent hos vaccinerade.

Vaccinen som omfattas i studien är Astra, Pfizer och Moderna. Perioden omfattar första halvåret 2021 dvs även under perioden när Delta-varianten peakade i UK.
Infograf om sannolikhet för SARS-CoV-2 infektion och utfall post-vaccination från The Lancet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Staffans2000
Nissens Nissens skrev:
Du griper efter halmstrån och klankar ner på andra som faktiskt visat mod och tagit ansvar
Det var intressant! Det noggrant testade och ofarliga vaccinet, kräver mod? Intessant:D.

Staffans
 
P
M mickef skrev:
Du fick ett lika goddagyxskaftssvar som jag.
När fick jag det?
Vilket svar som du fick likställer du med det svar jag fick (vilket det nu var)?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.