V Ville_Vessla skrev:
Är det fler än jag som går omkring med 2 lurar, en privat som är nån gammal Nokia 10+ år men håller laddningen i 2v samt nån hyfsat modern från företaget. Ringer det på den privata(vilket sker sällan) så svarar man för då är det vanligen viktigt, den andra kanske inte utanför arbetstid.
Jag har nästan alltid haft två, men båda är privata. Den jag lade in bild på ovan, med knappar, att ringa på och en smartphone att göra allt annat på.
Tycker det är helt hopplöst att ringa på smartphonen, man bläddrar i listan och plötsligt ringer den upp nån man inte bett om och det går inte att få stopp på den. Sen är ju batteritiden inget att hurra för heller.
 
  • Gilla
  • Haha
SnickareHobb och 3 till
  • Laddar…
V videopac skrev:
Då hade ni kanske inte ett coolt miniräknarfodral som man fäste i bältet? Man kände sig lite som en cowboy :geek:

Har svårt att tänka mig någon (ungdom) gå runt med sådan idag!

[bild]
Jag tror det var min första mobiltelefon, en Ericsson, som jag hade ett fodral med snabbfäste för livremmen. Så man hade den hängande ungefär som en slidkniv. När den ringde skulle man lirka loss den från fästet genom att trycka på ett ställe och vrida telefonen. Opraktiskt men tufft.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
hsd
Hade 2 redan på nmt-tiden, en i fickan å en i bilen
Den i bilen fick men alltid kontakt med
Om bara batteriet skulle vara längre tid så hade jag kunnat ha en med dubbla sim
 
V videopac skrev:
Då hade ni kanske inte ett coolt miniräknarfodral som man fäste i bältet? Man kände sig lite som en cowboy :geek:

Har svårt att tänka mig någon (ungdom) gå runt med sådan idag!

[bild]
En HP 10C vetenskaplig räknare från 1984 på ett träbord, används fortfarande regelbundet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har haft denna sedan den kom -84. Används så gott som dagligen forfarande.
 
  • Gilla
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Begreppet "Made in Taiwan" som var synonymt med skräp.

Idag har Kina axlat den rollen och Taiwan fått industrier som är världsledande som t ex TSMC. De står för en absolut majoritet av världens mest avancerade tillverkning av processorer.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Begreppet "Made in Taiwan" som var synonymt med skräp.

Idag har Kina axlat den rollen och Taiwan fått industrier som är världsledande som t ex TSMC. De står för en absolut majoritet av världens mest avancerade tillverkning av processorer.
Får mig att tänka på själva begreppet Taiwan, eller Republiken Kina. Eller om det är en del av Folkrepubliken, vilket de styrande där anser. Och då tänker jag vidare på Hong-Kong, som ändrat status för inte så länge sedan. Därefter tänker jag på Tibet. Och sedan en massa andra länder som kommit och gått och även återuppstått.

Länder kanske inte är saker, men en gammal världskarta då. Vissa länder är borta, andra ny, några nygamla.
 
  • Gilla
Nafs nafs och 3 till
  • Laddar…
Hus tomte
Respekt mot dom äldre

när man själv va snorvalp reste man sej minsann för dom äldre på bussen så dom fick sitta ner
 
  • Gilla
Larsson93 och 4 till
  • Laddar…
Hus tomte Hus tomte skrev:
Respekt mot dom äldre

när man själv va snorvalp reste man sej minsann för dom äldre på bussen så dom fick sitta ner
Gör du inte det nu längre då? ;):rofl:
 
  • Haha
pmd
  • Laddar…
Hus tomte
P Pin skrev:
Gör du inte det nu längre då? ;):rofl:
va länge sen ja åkte buss (15år)
Men ja skulle nog fan resa på mej för nån äldre så dom kan sitta ner :thinking:
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Känns som det är läge för ett citat:

“The children now love luxury; they have bad manners, contempt for authority; they show disrespect for elders and love chatter in place of exercise. Children are now tyrants, not the servants of their households. They no longer rise when elders enter the room. They contradict their parents, chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their legs, and tyrannize their teachers.”

― Socrates

;)

Men, jag klagar inte. Jag är snart så gammal att ni borde resa er på bussen... ;)
 
  • Gilla
Huddingebo och 3 till
  • Laddar…
A
Man behöver ju resa sig mer sällan ju äldre man själv blir....:)
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Hade glömt att en gång i tiden åkte jag Business Class mellan nordiska länderna, idag krävs det lite längre resor för det.

Vintagebild på lyxig flygplansmåltid ovanpå nutida enkel flygmåltid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
blomknopp och 17 till
  • Laddar…
richardtenggren
TeroM TeroM skrev:
Hade glömt att en gång i tiden åkte jag Business Class mellan nordiska länderna, idag krävs det lite längre resor för det.

[bild]
På SAS+ inrikes får man väl typ en Polarklämma ;)
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Bara på morgonflygen där det ingår frukost.
 
  • Gilla
blomknopp och 1 till
  • Laddar…
Frukost på morgonen och fritt från vagnen (med bla polarrullen) resten av tiden.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.