Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
timmelstad timmelstad skrev:
Och vad för sanning är det du vill förmedla?
Att om 100% som är inte vaccinerade hamnar på Iva är det inte okej men om 100 % är vaccinerade som hamnar på Iva så är det okej? Eftersom fler och fler vaccinera sig så behöver man inte större mattekunskaper att det går åt det hållet. Av 541 patienter så behöver 59% intensivvård tror jag och verkar som övriga världen oroande men tydligen inte dig.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Att om 100% som är inte vaccinerade hamnar på Iva är det inte okej men om 100 % är vaccinerade som hamnar på Iva så är det okej?
Nu börjar du med en fråga i stället för att svara på en fråga.

V växelventil skrev:
Av 541 patienter så behöver 59% intensivvård tror jag och verkar som övriga världen oroande men tydligen inte dig.
Det kan jag inte hitta igen i artikeln https://www.svd.se/delta-har-omkullkastat-vara-forhoppningar
Var ser du det?
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Jag rekommenderar starkt en googling på immunförsvar…. Eller en gymnasiebok i biologi.

Kort och kärnfullt; Nej du kan inte ta ett prov och avgöra vem som har ett ”starkt” immunförsvar”. Finns inget prov för detta.
Däremot kan man ta flera prover för att se om en individ har någon form av immunbrist. Det är en utredning som görs regelbundet, kräver flera rör blod och tar upp mot en vecka. Innefattar multipla analyser av alla typer av immunceller samt antikroppsproduktion.
https://www.google.com/url?sa=t&sou...cQFnoECC4QAQ&usg=AOvVaw1SSfWaAI-n1fzDKymO2C_w
Så det här bara bluff Mao.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
[länk]
Så det här bara bluff Mao.
Ja, det är reklam och inte fakta.
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu börjar du med en fråga i stället för att svara på en fråga.


Det kan jag inte hitta igen i artikeln [länk]
Var ser du det?
Står ju klart och tydligt allvarligt sjuka och jag tolkar det som dom ligger ju inte på någon vanlig sjukavårdsavdelning.
Du hade ju tröttnat på mig så varför kommenterar du mina inlägg.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, det är reklam och inte fakta.
Ja du är rolig du kan du bevisa att detta är bluff?
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
Står ju klart och tydligt allvarligt sjuka och jag tolkar det som dom ligger ju inte på någon vanlig sjukavårdsavdelning.
Du hade ju tröttnat på mig så varför kommenterar du mina inlägg.
Man brukar räknas som allvarligt sjuk när man behöver någon sorts sjukhusvård.

Så här står det:
Dessutom visar nya siffror från de israeliska sjukhusen att 59 procent av de 514 patienter som vårdades för allvarlig covid-19 förra veckan var fullvaccinerade.
Alltså 59 % av 514 patienter var fullvaccinerade.
Det är inte samma sak som "Av 541 patienter så behöver 59% intensivvård tror jag".

Jag har väl samlat ihop lite krafter igen.
 
BirgitS
V växelventil skrev:
Ja du är rolig du kan du bevisa att detta är bluff?
Tror du att du vet bättre än läkare och annan medicinskt utbildad personal?
Jonobe och Kristina RT hör till den gruppen och de har ju lämnat klara besked till dig att det där testet inte säger hur sjuk du blir i covid.
 
  • Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
KristinaRT
V växelventil skrev:
[länk]
Så det här bara bluff Mao.


Ja, det är en bluff. Det är försäljningssnack från en tillverkare som vill rida på corona-vågen och tjäna pengar. Tror du verkligen på fullt allvar att det är en oberoende källa som man kan lita på ?!?!?!?
I så fall föreslår jag också en googling på temat källgranskning. Något som jag nyligen hjälpte min som med - i 5:e klass….

Googla immunceller och lymfocyter. Du kommer då inse att lymfocyter (icke att förväxla med begreppet leucocyter vilket är L:et i LPK som du hänvisade till innan) är EN typ av immunceller/leucocyter. Det finns åtskilliga andra typer, tex macrofager/monocyter, neutrofiler, masteller mm. Deras funktion är faktiskt inte helt lätt att mäta eftersom det beror på exakt vilka receptorer som blir aktiverade och i vilken omgivning (vilka signalsubstanser finns där, vilka celltyper osv).
Det kanske viktigaste att känna till är att aktivering i ”provrör” skiljer sig från hur det går till i kroppen - i kroppen finns dämpare som modellerar immunsvaret. Detta saknas utanför kroppen.

Ett litet råd i all välmening: kolla upp den information du delar och dela inte hämningslöst allt du hittar. Skriv inte tvärsäkra påståenden om något du klart och tydligt har mycket begränsad kunskap om. Risken är att någon med mer kunskap svarar på påståendena….
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 10 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Man brukar räknas som allvarligt sjuk när man behöver någon sorts sjukhusvård.

Så här står det: Alltså 59 % av 514 patienter var fullvaccinerade.
Det är inte samma sak som "Av 541 patienter så behöver 59% intensivvård tror jag".

Jag har väl samlat ihop lite krafter igen.
Ja du får väl göra det.men åter till frågan när är det okej antalet % som är vaccinerade jag menar 59% är i mina ögon inte positiva siffror som behöver sjukvård och när går gränsen eftersom det kommer ju öka när fler vaccinera sig.jag trodde man vaccinerar sig för att slippa bli allvarligt sjuk eller?
 
BirgitS BirgitS skrev:
Tror du att du vet bättre än läkare och annan medicinskt utbildad personal?
Jonobe och Kristina RT hör till den gruppen och de har ju lämnat klara besked till dig att det där testet inte säger hur sjuk du blir i covid.
Men jag har väl alldrig skrivit hur sjuk du blir i covid var.
 
KristinaRT KristinaRT skrev:
Ja, det är en bluff. Det är försäljningssnack från en tillverkare som vill rida på corona-vågen och tjäna pengar. Tror du verkligen på fullt allvar att det är en oberoende källa som man kan lita på ?!?!?!?
I så fall föreslår jag också en googling på temat källgranskning. Något som jag nyligen hjälpte min som med - i 5:e klass….

Googla immunceller och lymfocyter. Du kommer då inse att lymfocyter (icke att förväxla med begreppet leucocyter vilket är L:et i LPK som du hänvisade till innan) är EN typ av immunceller/leucocyter. Det finns åtskilliga andra typer, tex macrofager/monocyter, neutrofiler, masteller mm. Deras funktion är faktiskt inte helt lätt att mäta eftersom det beror på exakt vilka receptorer som blir aktiverade och i vilken omgivning (vilka signalsubstanser finns där, vilka celltyper osv).
Det kanske viktigaste att känna till är att aktivering i ”provrör” skiljer sig från hur det går till i kroppen - i kroppen finns dämpare som modellerar immunsvaret. Detta saknas utanför kroppen.

Ett litet råd i all välmening: kolla upp den information du delar och dela inte hämningslöst allt du hittar. Skriv inte tvärsäkra påståenden om något du klart och tydligt har mycket begränsad kunskap om. Risken är att någon med mer kunskap svarar på påståendena….
Bevisa att det är bluff hittar ingenstans att detta skulle vara bluff.
 
V växelventil skrev:
Bevisa att det är bluff
Även om det INTE är en bluff utan bara vanligt reklamsnack så tycker jag man bör notera följande:

Text markerad i gult som diskuterar möjlig koppling mellan låga lymfocytvärden och allvarlig COVID-19.

Alltså:
1: Vissa (icke nämnda, så de går inte att granska) studier ser en MÖJLIG (alltså inte bevisad) koppling.
2: Man noterar låga värden i början av infektionen. Du måste alltså redan HA smittats, så hela tanken att genom ett blodprov se vilka som man skulle kunna infektera med corona utan risk, faller pladask.
 
  • Gilla
  • Älska
Guzzi och 5 till
  • Laddar…
KristinaRT
V växelventil skrev:
Bevisa att det är bluff
Bevisa du att det fungerar…
Jag skulle kunna skriva en uppsats i ämnet, men eftersom du tycks sakna även de mest grundläggande kunskaper om immunförsvaret och källgranskning, förutom total faktaresistens ser jag inte vad det skulle leda till. Du har uppenbarligen bestämt dig för vad du tror och 20 års erfarenhet av forskning och kliniskt arbete kommer inte ändra det. Eftersom du minsann kan googla…..

Jag ska istället förbereda mig på att åka in till mitt jobb på sjukhuset (där en arbetsuppgift händelsevis råkar vara att beställa och tolka provsvar bla immunitetsutredningar).
 
  • Gilla
  • Älska
kashieda och 9 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Även om det INTE är en bluff utan bara vanligt reklamsnack så tycker jag man bör notera följande:

[bild]

Alltså:
1: Vissa (icke nämnda, så de går inte att granska) studier ser en MÖJLIG (alltså inte bevisad) koppling.
2: Man noterar låga värden i början av infektionen. Du måste alltså redan HA smittats, så hela tanken att genom ett blodprov se vilka som man skulle kunna infektera med corona utan risk, faller pladask.
V växelventil skrev:
Bevisa att det är bluff
Tycker jag hittar folk som har testat och är positivt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.