Vem är den där Pedro? Någon kompis till morsan eller?
 
richardtenggren
Hep Hep skrev:
Jag hade i slutet av 90-talet ett par kollegor som hade mobilerna i axelhölster. Gissar att det var en önskan att vara lite som Sonny Crocket, fast tio år försent och väldigt mycket mindre macho.

Både kollegorna, deras hölster och mobiler fanns med bland saker jag helt glömt bort, tills den här tråden fick dem alla att komma tillbaka.
Det här får mig att tänka på gubbar med bälteshölster och Jabra/plantronics-bluetooth snäcka :p Dessa ser man än idag!
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
A
A andersmc skrev:
Nej, midjeväska är något helt annat.

Bältesväskan var en liten fyrkantig väska, ca 15x10 cm, vanligen gjord av skinn, med två hällor på baksidan som man trädde svångremmen igenom.
Ja, sådan hade man! Jag hade faktiskt helt förträngt dessa, men nu när jag blir påmind minns jag exakt hur min såg ut. Brunt skinn i brutal tjocklek. Brorsan hade förstås likadan:crysmile: Med tillhörande armébälte och träskor:crysmile:

Midjeväska bärs väl idag i huvudsak av turistande japaner, ihop med lågt hängande kamera?
 
  • Haha
blomknopp
  • Laddar…
mowatom skrev:
Ja, sådan hade man! Jag hade faktiskt helt förträngt dessa, men nu när jag blir påmind minns jag exakt hur min såg ut. Brunt skinn i brutal tjocklek. Brorsan hade förstås likadan:crysmile: Med tillhörande armébälte och träskor:crysmile:

Midjeväska bärs väl idag i huvudsak av turistande japaner, ihop med lågt hängande kamera?
Den variant med hällor för att kunna trä igenom en livrem används av bland annat Wera för deras kraftformverktyg.
 
Då hade ni kanske inte ett coolt miniräknarfodral som man fäste i bältet? Man kände sig lite som en cowboy :geek:

Har svårt att tänka mig någon (ungdom) gå runt med sådan idag!

Gammal HP-miniräknare med läderfodral och snabbreferensguide.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
SnickareHobb och 8 till
  • Laddar…
P
hsd hsd skrev:
De försvann väl med smartphonens intåg, ingen vill att omgivningen ska tro att användaren har en gaammal mobil ;)
Jag har en (liten) midjeväska (inte bältesväska) att ha min smartfon i. Moderna smartfoner är ju gigantiska och får inte plats i en byxficka.

Skillnaden mellan min första mobiltelefon, en Nokia från cirka 93-94, och min nuvarande är nog mest tjockleken.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Jag har en aning om att många håller på att glömma de där små behändiga telefonerna som man kunde ha i fickan hela dagen i skogen utan att skärmen sprack mitt i tu och som faktiskt gick att ringa ifrån utan en 160 timmars inskolning.
 
  • Gilla
  • Älska
blomknopp och 6 till
  • Laddar…
Jonas Persson
H heimlaga skrev:
Jag har en aning om att många håller på att glömma de där små behändiga telefonerna som man kunde ha i fickan hela dagen i skogen utan att skärmen sprack mitt i tu och som faktiskt gick att ringa ifrån utan en 160 timmars inskolning.
Och som hade en batteritid på 160 timmar eller mer. Du behövde sällan ladda varje dag om du inte pratade i telefonen flera timmar om dagen.

Att ringa på biltelefoner är lite som bensinstationer där bensin numera bara finns för att det alltid varit så.
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Jag har heller aldrig sett eller hört något om Pedro!
Madonna sjunger om den i låten La isla bonita så det är en riktigt känd bryggare.:cool:

Svartvit bild av en person som sitter i en stol och läser, med texten 'Last night I dreamt of San Pedro'
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Staffans2000
M Myckling skrev:
Madonna sjunger om den i låten La isla bonita så det är en riktigt känd bryggare.:cool:

[bild]
Kaffebryggaren har blivit helgonförklarad.
Inte illa.

Staffans
 
  • Haha
  • Gilla
blomknopp och 2 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Jag har en aning om att många håller på att glömma de där små behändiga telefonerna som man kunde ha i fickan hela dagen i skogen utan att skärmen sprack mitt i tu och som faktiskt gick att ringa ifrån utan en 160 timmars inskolning.
En sån här? Perfekt att ringa med, hopplös till allt annat. Så kompletteras med fördel med en smartphone.
 
  • Enkel mobiltelefon med numeriskt tangentbord och liten färgskärm visande datumen och operatören Tele2.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Är det fler än jag som går omkring med 2 lurar, en privat som är nån gammal Nokia 10+ år men håller laddningen i 2v samt nån hyfsat modern från företaget. Ringer det på den privata(vilket sker sällan) så svarar man för då är det vanligen viktigt, den andra kanske inte utanför arbetstid.
 
  • Gilla
blomknopp och 1 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Är det fler än jag som går omkring med 2 lurar, en privat som är nån gammal Nokia 10+ år men håller laddningen i 2v samt nån hyfsat modern från företaget. Ringer det på den privata(vilket sker sällan) så svarar man för då är det vanligen viktigt, den andra kanske inte utanför arbetstid.
Jag gjorde det till för ett halvår sedan, en gammal Nokia 1110. Men sen behövde man Alltid-öppet-appen och mobilt bank-ID för att vaccinera sig….
 
  • Gilla
blomknopp
  • Laddar…
Jag har inte haft privat mobil på 20 år. Men å andra sidan har jag inget problem med kunder som ringer på olämpliga tider.
 
  • Gilla
blomknopp och 1 till
  • Laddar…
P
Det finns telefoner som kan ha flera SIM-kort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.