Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
F
Bananskalare Bananskalare skrev:
Du är bra rolig du!
Antingen vaccinerar du dig eller så får du inte göra någonting. Det kan kallas för utpressning...

Förresten har jag sagt att jag vaccinerat mig?
Ändå sitter jag inte och skryter.
Jag står till och med ganska stadigt.
Nej det är inte utpressning! Det är fortfarande ett fritt val. Precis som många andra val du gör så medför det olika resultat.
Vem ser du som skryter?
 
  • Gilla
  • Haha
eleson och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
V växelventil skrev:
För 80 gången. Det är inte vaccinet jag är emot utan folket som inte följer rekommendationerna och följer vi inte dom så kommer vi bara försätta dosera.
Vad bra och ett tips i all välmening är då att sluta argumentera mot vaccinet. Detta är ju trots allt en tråd om just vaccination.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
F
harry73 harry73 skrev:
Att införa vaccinpass är ett första steg mot vaccintvång, och ännu ett steg mot ett övervakningssamhälle. Båda saker är ett steg i fel riktning om man frågar mig.
Menar du med ditt inlägg att även ett vanligt pass för att få resa till annat land är "ett steg mot ett övervakningssamhälle"? Som redan finns förvisso...
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
R
F frasen_36 skrev:
Nej det är inte utpressning! Det är fortfarande ett fritt val. Precis som många andra val du gör så medför det olika resultat.
Vem ser du som skryter?
En domstol kommer att ha en annan uppfattning än dig i frågan. Att hota person eller egendom med skada om du inte gör något är utpressning/olaga hot. Det är det inte att be någon göra något för att få göra något annat.

Jag håller med @Pin om att din liknelse var urusel.
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Varför skulle en DNA-analys av ens gener påverkas av om man är vaccinerad?
Nu raderades ju min kommentar (på egen begäran eftersom den var humoristisk och tramsig), men den handlade om att det ju finns en del individer som på allvar tror att vaccinet genmodifierar dig - och då skulle en DNA-analys visa ett annorlunda resultat.
 
V växelventil skrev:
För 80 gången. Det är inte vaccinet jag är emot utan folket som inte följer rekommendationerna och följer vi inte dom så kommer vi bara försätta dosera.
Tycker du antingen eller?
Eller ska vi som medborgare följa rekommendationer och dessutom vaccinera oss?
 
garvin garvin skrev:
[länk]
Det som jag ofta saknar är svaret på varför. Vem skulle ha intresse av att ett billigt medel som är så oerhört säkert (som vissa vitaminer osv) och kan bota eller motverka sjukdomen ”förbjuds”? Visst, de som säljer vaccinen. Men tror du på riktigt att så många länder i världen, med olika statsskick och kulturer och ekonomier, skulle gå att snärja i en sådan konspiration? I så fall varför? Det måste kosta mycket mer att vårda folk på sjukhus, och så har vi sjukfrånvaro och nedstängda krogar osv.
 
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
B b8q skrev:
Nu raderades ju min kommentar (på egen begäran eftersom den var humoristisk och tramsig), men den handlade om att det ju finns en del individer som på allvar tror att vaccinet genmodifierar dig - och då skulle en DNA-analys visa ett annorlunda resultat.
Jovisst, och jag tänkte att det var ju bra om några sådana idéer i någons huvud kom fram ;)
då skulle det ju gå att argumentera emot.
 
F frasen_36 skrev:
Jag vet inte vilka läkarkunskaper du har som kan idiotförklara andra för att DU inte vågar vaccinera dig utan föredrar att fortsätta sprida smittan. Egoism brukar det ofta benämnas..
Det handlar om min egna handling.
Att idioter förespråkar sortering i intaget på sjukhuset får du stå för.
 
A
P Pin skrev:
Utan vaccinpasset är det ju som om ingen hade körkort. Vägarna är tomma för att några inte vill ta körkort.
Eller att folk är ute och kör. De flesta, men inte alla, går en utbildning i bilkörning. Vissa går också och visar upp för någon utsedd myndighet att den uppfyller vissa krav och får då ett körkort. Några tänker aldrig ta körkort men kör ändå.

Sen kommer krav från de som har tagit körkort att alla andra också ska ta körkort och om de inte gör det så ska man inte få köra bil.
 
  • Gilla
  • Haha
eleson och 1 till
  • Laddar…
F
R RoAd skrev:
En domstol kommer att ha en annan uppfattning än dig i frågan. Att hota person eller egendom med skada om du inte gör något är utpressning/olaga hot. Det är det inte att be någon göra något för att få göra något annat.

Jag håller med @Pin om att din liknelse var urusel.
Ingen har hotat någon person eller egendom med skada. Var vänlig lär dig läsa.
 
F
R Rkarlsson skrev:
Det handlar om min egna handling.
Att idioter förespråkar sortering i intaget på sjukhuset får du stå för.
Det säger en hel del om dig själv.
R Rkarlsson skrev:
Det handlar om min egna handling.
Att idioter förespråkar sortering i intaget på sjukhuset får du stå för.
 
F
R RoAd skrev:
En domstol kommer att ha en annan uppfattning än dig i frågan. Att hota person eller egendom med skada om du inte gör något är utpressning/olaga hot. Det är det inte att be någon göra något för att få göra något annat.

Jag håller med @Pin om att din liknelse var urusel.
Håll koll på vem du citerar och kommenterar
 
R
F frasen_36 skrev:
Ingen har hotat någon person eller egendom med skada. Var vänlig lär dig läsa.
Sorry, jag såg fel på användare och tolkade därmed ditt inlägg tokigt. Jag tyckte det var @Bananskalare som försvarade sin liknelse med sönderslagna rutor.

Du kan tagga ner för det var inte med mening.

F frasen_36 skrev:
Håll koll på vem du citerar och kommenterar
Räckte det inte med ett inlägg?
 
harry73
F frasen_36 skrev:
Menar du med ditt inlägg att även ett vanligt pass för att få resa till annat land är "ett steg mot ett övervakningssamhälle"? Som redan finns förvisso...
Det var inte vad jag skrev och ville få fram med mitt inlägg, men ja även passkontrollen vid gränsen är ett steg mot ett övervakningssamhälle. Och ännu ett steg är att när man reser till USA, får USA en hel del info om dig, som inte direkt står i ditt pass.
Ett annat steg är att när du reser in till Norge, ska du anmäla resan i förväg, då skapas en digital identitet för dig, där man förvarar info om när du reste in, om du testades positivt för covid eller är vaccinerat. Hela gränskontrollen till Norge kändes som att resa till Öst Tyskland på 80-talet
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.