FredrikR FredrikR skrev:
GAAAAAAAAH
Känslan ni vet när man lyckas pricka en vägskylt när man är ute och cyklar....
Vägarbetsområde, enfiligt, istället för att vänta på trafikljusen så passerade jag på den avspärrade delen av vägen, det var söndag så inget bygge pågick.
Nyvältad kross som gav marken en blågrå nyans, såg konerna stå där och tänkte ja cyklar ut genom dom.
Med ca. 1m kvar inser jag att det är en skylt där, som för mig var helt osynlig, kanske kan skylla lite på solglasögonen. Såg ut som en skugga av konerna.
Ligger upp och ner och känner hur det rinner vatten från cykelflaskan längs benet, uppe på benen på ca 10s. Borstar av mig, kollar mig omkring, inga bilar som sett mig. Reser skylten och trampar iväg.
Noterar ett litet sår i högerhanden, känner tendens till skrapsår på högerknät, vänster reglage på cykeln är skevt... får inte i högerskon i trampan.
Tänker först jag vänder hem, ca 2mil, men äh det blir ju nästan lika långt som tänkta rutten. Känner mig ok, inte öm nånstans, mer än handen, råkade nog klämma ett finger mellan reglage och skylt..
Efter ca 1mil klickar skon i och det rullar på, orkar ta en liten omväg för att få ihop +5mil innan jag är hemma. :whistle:
Efter lite mat och dusch går jag ut och kollar på reglaget och lyckas ta mig in det, lossa en skruv och sedan vrida rätt.
Knappt en synlig skråma på cykeln, eller mig för den delen.
Har hjälm när det motionscyklas, men jag kan inte minnas att huvudet i var marken eller skylten för den delen.. :rolleyes:;)
Oh, stoltheten tog nog den värsta smällen...
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
När förskolan ringer och säger att sonen är "rinnig" och "varm" och bör hämtas snarast - Släpper allt på jobbet och förflyttar Våfflan från norra sidan till söderort.
Kommer fram och inte en tendens till snor, känns inte heller varm.... Väl hemma och tempen visar 36.2 på tre mätningar i båda öronen. Inget fel på den här pysen...
Gaaahh - Måndagar!!!!
Gaaahh - Första arbetsdagen efter pappaledigheten!!!!
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
fremax och 3 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
När förskolan ringer och säger att sonen är "rivning" och "varm" och bör hämtas snarast - Släpper allt på jobbet och förflyttar Våfflan från norra sidan till söderort.
Kommer fram och inte en tendens till snor, känns inte heller varm.... Väl hemma och tempen visar 36.2 på tre mätningar i båda öronen. Inget fel på den här pysen...
Gaaahh - Måndagar!!!!
Gaaaah, när slacker skriver ett inlägg och man fattar inte hälften. Rivning? Våfflan? Måndagar, dags för mig att koppla på hjärnan kanske...
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Gaaaah, när slacker skriver ett inlägg och man fattar inte hälften. Rivning? Våfflan? Måndagar, dags för mig att koppla på hjärnan kanske...
Gaaaahh - Våfflan är ju Volvon!
Rivning var en AutoCorrect och skall ju vara "Rinnig"

Klockan är ju efter lunch - Vakna nu @MariaiÖstergötland !!!
 
  • Haha
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
GAAAAH när man såg fram emot terminstart och komma igång med studerandet för att bli mer förvirrad efter kursstart än innan. GAAAAAAAAAH
 
  • Haha
Violina
  • Laddar…
GAAAAHHHH!!!! När numret på Capio's hemsida går till en telefonsvarare och man ringer växeln för att sen bli uppringd och kopplad till samma telefonsvarare!!! GAAAAHHHH!!!
 
richardtenggren
slacker slacker skrev:
När förskolan ringer och säger att sonen är "rinnig" och "varm" och bör hämtas snarast - Släpper allt på jobbet och förflyttar Våfflan från norra sidan till söderort.
Kommer fram och inte en tendens till snor, känns inte heller varm.... Väl hemma och tempen visar 36.2 på tre mätningar i båda öronen. Inget fel på den här pysen...
Gaaahh - Måndagar!!!!
Gaaahh - Första arbetsdagen efter pappaledigheten!!!!
Hög igenkänningsfaktor där, förutom storstan då!

OnT: lite sent men jag kände Gaaaah, dygnen efter ösregnet och plaskdammen i källaren!
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Hög igenkänningsfaktor där, förutom storstan då!
Jag tror på riktigt att dom testar oss föräldrar för att på samma gång visa vem det är som verkligen bestämmer!
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
När förskolan ringer och säger att sonen är "rinnig" och "varm" och bör hämtas snarast - Släpper allt på jobbet och förflyttar Våfflan från norra sidan till söderort.
Kommer fram och inte en tendens till snor, känns inte heller varm.... Väl hemma och tempen visar 36.2 på tre mätningar i båda öronen. Inget fel på den här pysen...
Gaaahh - Måndagar!!!!
Gaaahh - Första arbetsdagen efter pappaledigheten!!!!
Liknande gaaaah här: tio dagar av terminen klarade vi av innan första VAB. De som droppade av först var borta redan efter de tre första dagarna. Svårt att hitta testtider på måndagar så först på torsdag kan vi vara tillbaka OM alla symptom är borta i morgon. Är det korråna så får vi istället nöjet att vara lediga hela denna vecka. Monstret verkar friskna till snabbt och har nu, förutom mycket otålighet och stor långtråkighet, bara lite hosta kvar. Värre är det med mig. Trodde ett tag igår att jag skulle krävas av allt hostande. Så underbart att börja skolan igen. Gaaaaah
 
halper halper skrev:
Liknande gaaaah här: tio dagar av terminen klarade vi av innan första VAB. De som droppade av först var borta redan efter de tre första dagarna. Svårt att hitta testtider på måndagar så först på torsdag kan vi vara tillbaka OM alla symptom är borta i morgon. Är det korråna så får vi istället nöjet att vara lediga hela denna vecka. Monstret verkar friskna till snabbt och har nu, förutom mycket otålighet och stor långtråkighet, bara lite hosta kvar. Värre är det med mig. Trodde ett tag igår att jag skulle krävas av allt hostande. Så underbart att börja skolan igen. Gaaaaah
Gaaahhh!!! Krya på er!

Här är det knappast nå Korråna - Känner mig frisk som en nötkärna minus lite öm där andra dosen vaccin togs för över en vecka sedan. Frun likaså, öm där sprutan togs.
Ungen var som en virvelvind igår kväll och ingen feber idag. Så definitivt falskt alarm från förskolan.... Men, minsta lilla i dessa tider antar jag.
Släppte honom 0814 imorse, fick besked 1059 - Så 2 timmar och 45 minuter till VAB! Gaaahhhh!!!!
 
slacker slacker skrev:
Gaaahhh!!! Krya på er!

Här är det knappast nå Korråna - Känner mig frisk som en nötkärna minus lite öm där andra dosen vaccin togs för över en vecka sedan. Frun likaså, öm där sprutan togs.
Ungen var som en virvelvind igår kväll och ingen feber idag. Så definitivt falskt alarm från förskolan.... Men, minsta lilla i dessa tider antar jag.
Släppte honom 0814 imorse, fick besked 1059 - Så 2 timmar och 45 minuter till VAB! Gaaahhhh!!!!
Ja, de säger att de ska skicka hem för minsta lilla men samtidigt ser och hör jag många barn som hostar rätt ordentligt i skolan. Kanske inte samma hårda linje på skolor som förskolor. Oavsett gaaaaah med tanke på att det knappt är höst än :poop:
 
richardtenggren
halper halper skrev:
Ja, de säger att de ska skicka hem för minsta lilla men samtidigt ser och hör jag många barn som hostar rätt ordentligt i skolan. Kanske inte samma hårda linje på skolor som förskolor. Oavsett gaaaaah med tanke på att det knappt är höst än :poop:
De luddiga är väl det där med restsymptom, känns som det utnyttjas ibland.
Det är ju lite förargligt när en egens barn blir hemskickat utan symptom typ, så möter man ungar, som har grönt snor i hela ansiktet, vid grinden på väg hem… :p

Att det inte är krav på negativt test för att komma tillbaka efter Corona i familjen är också konstigt och skrämmande, men framförallt GAAAAAHHH!
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
De luddiga är väl det där med restsymptom, känns som det utnyttjas ibland.
Det är ju lite förargligt när en egens barn blir hemskickat utan symptom typ, så möter man ungar, som har grönt snor i hela ansiktet, vid grinden på väg hem… :p

Att det inte är krav på negativt test för att komma tillbaka efter Corona i familjen är också konstigt och skrämmande, men framförallt GAAAAAHHH!
Sen säger ju vän av ordning här att grönt snor inte smittar, men jag förstår din poäng. ;) Gaaaah för besserwissers, eller hur?
 
richardtenggren
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Sen säger ju vän av ordning här att grönt snor inte smittar, men jag förstår din poäng. ;) Gaaaah för besserwissers, eller hur?
Det skrev jag väl aldrig heller? ;)
 
A
GAAAAHHHHHH
unge i skolan som drar hem förkylning..
alla i familjen blir sjuka...
Och naturligtvis även jag... Som är man..
Blir så jäkla klen att man skäms..

röjningsobjekt som bara rullar in konstant.. inför hösten.. Och så detta..

GAAAAHHH..
 
  • Gilla
  • Haha
fremax och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.