Ledset gaaaah: när sexåringen fått en boll i ansiktet på skolgården och glasögonen gått sönder. Och hon är halvblind utan. Ledsen ledsen tjej. :cry:
 
  • Ledsen
Violina och 6 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ledset gaaaah: när sexåringen fått en boll i ansiktet på skolgården och glasögonen gått sönder. Och hon är halvblind utan. Ledsen ledsen tjej. :cry:
Ajaj. Jag skulle vara tacksam för att glasögonen gick sönder. Vår sexåring hade ett öga i vägen för en släppt gummi-/kardborresnodd. Ingen kirurgi krävdes, men där hade det varit bra med ett par glasögon som hade kunnat gå sönder istället för hornhinnan.
 
  • Ledsen
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
halper halper skrev:
Ajaj. Jag skulle vara tacksam för att glasögonen gick sönder. Vår sexåring hade ett öga i vägen för en släppt gummi-/kardborresnodd. Ingen kirurgi krävdes, men där hade det varit bra med ett par glasögon som hade kunnat gå sönder istället för hornhinnan.
Åh fy vilket trauma! Hoppas hen har återhämtat sig! Jag fick in en nagel rakt in i ögat av samma dotter för 4 år sedan och hade ont länge och såg dubbelt. Blir fortfarande folkilsk när barnen viftar med fingrarna i ansiktet på mig. Ögonen är så viktiga...
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Åh fy vilket trauma! Hoppas hen har återhämtat sig! Jag fick in en nagel rakt in i ögat av samma dotter för 4 år sedan och hade ont länge och såg dubbelt. Blir fortfarande folkilsk när barnen viftar med fingrarna i ansiktet på mig. Ögonen är så viktiga...
Haha, samma sexåring råkade sparka mig i ögat en natt när hon krupit upp och låg och drömde något vilt. Sjukt rörliga är de … vaknade strax över fyra av en smäll och ett lätt krasande ljud när hennes stortå borrade sig in precis vid tårkanalen. En centimeter åt fel håll och det hade blivit sjukhuset. Det var också gaaaaaah men jag slapp komplikationer och infektioner i alla fall.
 
  • Wow
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Karlia
Ögon är känsliga. Min dotter satt i mitt knä och vi tittade på fotografier. Hon råkade vifta in ett i mitt öga. Ont gjorde det, besvärligt att ta sig till ögonkliniken halvblind och med litet barn jag inte ville oroa..
 
  • Ledsen
MariaiÖstergötland
  • Laddar…
Min son råkade peta mig i ögat när han var liten. Nageln skar ett litet snitt i hornhinnan som blev infekterat av streptokocker.
Två veckor i mörker med den värsta skärande smärtan jag någonsin har upplevt...
 
  • Ledsen
fremax och 2 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Min son råkade peta mig i ögat när han var liten. Nageln skar ett litet snitt i hornhinnan som blev infekterat av streptokocker.
Två veckor i mörker med den värsta skärande smärtan jag någonsin har upplevt...
Gaaaaah! Är glad att min dottern nattliga stortånagel inte ledde till något sådant :dizzy:
 
  • Gilla
McHolm
  • Laddar…
När jag tänker efter så var det adenovirus och det gjorde bara riktigt ont första veckan.
 
useless useless skrev:
När jag tänker efter så var det adenovirus och det gjorde bara riktigt ont första veckan.
Ja då så! :D
 
Hur tänker ni nu?
Ska man sova med barnen när de blivit äldre än bebis gäller skyddsutrustning. Gällande rekommendation inkluderar:
Svarta skyddsglasögon och ansiktsmask för personlig skyddsutrustning med extra genomskinlig visirlins och putsduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart skyddsväst liggande på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart idrottslig suspensoar med elastisk midjeband och CCM-logotyp, avsedd som skyddsutrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 8 till
  • Laddar…
KristinaRT
slacker slacker skrev:
När förskolan ringer och säger att sonen är "rinnig" och "varm" och bör hämtas snarast - Släpper allt på jobbet och förflyttar Våfflan från norra sidan till söderort.
Kommer fram och inte en tendens till snor, känns inte heller varm.... Väl hemma och tempen visar 36.2 på tre mätningar i båda öronen. Inget fel på den här pysen...
Gaaahh - Måndagar!!!!
Gaaahh - Första arbetsdagen efter pappaledigheten!!!!
Begär att de tar en temperatur på barnet efter att detta suttit stilla 10 min.
Alla barn är varma om de precis har röjt runt. och om tempen är ökad vill man ju som förälder ha ett basvärde att utgå ifrån….
 
  • Gilla
toolman77
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Hur tänker ni nu?
Ska man sova med barnen när de blivit äldre än bebis gäller skyddsutrustning.
Jag sover alltid med den här numera. Den skyddar även mot sexuellt överförda sjukdomar.




Fullrustad riddare i stålrustning hållande ett svärd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Violina och 6 till
  • Laddar…
Apropå Gaaah... Eller snarare Aaaaaaahh...

YouTube
 
Handyman 1 skrev:
GAAAAAHHHHH! Alla vet väl att tomten bor i Rovaniemi(Finland):)
[länk]
Stämmer bra!
Var där en gång, och då fick jag tomtar på loftet:geek:
 
  • Haha
1
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Vi småbarnsföräldrar känner ju omedelbart igen en Staropramen Non alcoholic när vi ser den och vet att det är ack så lockande att slänga in dem i frysen när man planerat dåligt. Tyvärr slutar sånt ofta i olycka.

Sympati-Gaaaaaaaaaaaahhhhhh
Det behöver inte bara vara småbarnsföräldrar som missar i planeringen. Flaska med Staropramen alkoholfri öl på ett bord, med ett öppnat kapsyl som ligger ovanpå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Gammelnörden och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.