Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Men kom ihåg historien. Det var inte längesedan socialdemokraterna beordrade sina "nyttiga idioter" till fackanslutna att spionera på sina kollegor på sjukhusen för att avslöja och avskeda kommunister.
Kommunister var ett hot mot landet på den tiden så det kanske är en rimlig jämförelse med ovaccinerade?
Så du tror verkligen att en stats ledning kan motstå frestelsen att kunna kartlägga varenda medborgares förehavanden.
Jag tror att det finns för få odemokratiskt sinnade i Sveriges riksdag för att hitta på vad som helst i den vägen.
Medborgarna kartlägger sig ju dessutom ändå själva utan att stora bolag och staten behöver anstränga sig så mycket.
De har ju tillochmed lyckats få populasen att vaccinera sina egna barn, trots att de löper en väldigt liten risk.
Risken för sjukdom är inte den enda anledningen till vaccinering.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det är illa nog som det är. Men det blir väsentligt värre när du skall "blippa" varje gån du går på bio, frisör, offentlig toalett, restaurang, försäkringskassan etc etc etc ...
Resultatet blir en total övervakning.
Besöken behöver inte registreras för att nå målet med ett covidpass.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Efter att jag genomgått covid 19 började jag följa en studie som görs vid Danderyds sjukhus där man
bl.a. följt hur de som drabbats av mild covid 19 utvecklat naturliga antikroppar.
Resultat har redovisats efter 6, 9 och 12 månader. Vid 12 månader ligger fortfarande de naturliga antikropparna på en mycket hög nivå.

Tänkte från början ta vaccin 6 månader efter genomgången covid 19 men det verkar som kroppens egna antikroppar så här långt är överlägset de vaccin som erbjuds idag som kanske räcker i 4 mån.
 
  • Gilla
halper och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Besöken behöver inte registreras för att nå målet med ett covidpass.
Det behöver de inte. Men det kommer de säkert att göras. Med så villig kanonmat som krattar manegen, hittar de säkert på ett motiv, för medborgarnas bästa, såklart. Vägen till helvetet, är ett sakta sluttande plan.

Staffans
 
Staffans2000
L Lrs skrev:
Efter att jag genomgått covid 19 började jag följa en studie som görs vid Danderyds sjukhus där man
bl.a. följt hur de som drabbats av mild covid 19 utvecklat naturliga antikroppar.
Resultat har redovisats efter 6, 9 och 12 månader. Vid 12 månader ligger fortfarande de naturliga antikropparna på en mycket hög nivå.

Tänkte från början ta vaccin 6 månader efter genomgången covid 19 men det verkar som kroppens egna antikroppar så här långt är överlägset de vaccin som erbjuds idag som kanske räcker i 4 mån.
Det klart att det är. Men gratis immunitet är inte poppulärt hos vaccintillverkarna. Inte heller hos statliga ledare som vill visa handlingskraft för att bli omvalda.

Staffans
 
  • Gilla
växelventil
  • Laddar…
F
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Andra kallar det "försiktighet". Vänta några år innan du mopsar upp dig, för det kan slå tillbaka som en taskspark.

Staffans
"Vänta några år..." Tllhör du nån sorts "vad var de jag sa-klan" som kommer att skylla allt som sker i framtiden på vaccinet? Då är det klart att du kommer kunna hitta dina sk. "biverkningar".
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Ja. Tänk vad lite det krävs för att pöbeln skall greppa högafflar och grepar.

Staffans Frankenstein
 
P
L Lrs skrev:
Efter att jag genomgått covid 19 började jag följa en studie som görs vid Danderyds sjukhus där man
bl.a. följt hur de som drabbats av mild covid 19 utvecklat naturliga antikroppar.
Resultat har redovisats efter 6, 9 och 12 månader. Vid 12 månader ligger fortfarande de naturliga antikropparna på en mycket hög nivå.

Tänkte från början ta vaccin 6 månader efter genomgången covid 19 men det verkar som kroppens egna antikroppar så här långt är överlägset de vaccin som erbjuds idag som kanske räcker i 4 mån.
Finns den studien att läsa nånstans?
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
P
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det behöver de inte. Men det kommer de säkert att göras. Med så villig kanonmat som krattar manegen, hittar de säkert på ett motiv, för medborgarnas bästa, såklart. Vägen till helvetet, är ett sakta sluttande plan.
Covidpasset behöver inte vara maskinläsbart.

N.B. Jag förespråkar inte införandet av ett covidpass, men skulle (förstås) inte beröras av ett sådant så jag kan inte uppbåda så värst mycket entusiasm för att protestera mot det. Jag tycker också att det är lite överdrivet att måla upp ett skräckscenario om fascister och judestjärnor i det här sammanhanget.
 
  • Gilla
frasen_36 och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
P pmd skrev:
Covidpasset behöver inte vara maskinläsbart.

N.B. Jag förespråkar inte införandet av ett covidpass, men skulle (förstås) inte beröras av ett sådant så jag kan inte uppbåda så värst mycket entusiasm för att protestera mot det. Jag tycker också att det är lite överdrivet att måla upp ett skräckscenario om fascister och judestjärnor i det här sammanhanget.
Jag hoppas att jag överdriver väldigt mycket och att staten tar sitt förnuft tillfånga. Men det försvåras av alla villiga som bejakar ett kontrollsamhälle.

Staffans
 
P
När det gäller hot mot landets säkerhet, mot folkhälsan och mot sjukvårdens möjlighet att fungera så är jag helt för att staten ska vidta åtgärder som skyddar oss. Det betyder inte vad som helst, men att strunta i att smittspridningen ökar vore mycket oansvarigt.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Flera inlägg innan ditt är väl snarast sådana där de som är mot vaccin mobbar de som har vaccinerat sig. Det är ju bara vaccinmotståndare som drar upp sånt som gula stjärnor och därmed försöker undergräva all sorts försök till diskussion. Mycket kontraproduktivt.
Det var väl inte mycket sanning i det inlägget, Birgit?

Hittills har jag bara sett utfall från vaccinivrarna.
Alltifrån att de forskare och läkare som är kritiska, förlöjligas och nedvärderas med kommentarer som; -han är nog sur, för att ...
Till att kritisera mediet som förmedlar budskapet.
Likaså förekommer närmast raserilika utbrott om att de ovaccinerade minsann inte skall få någon vård alls eller åtminstone betala för den själva. När jag och flera andra frågar hur de tänker bestraffa annat riskbeteende, fegar de ut.
Dessutom är judestjärna en bra jämförelse då staten i båda fallen vänder majoritetens ögon mot en minoritet och utpekar denna som ett hot mot hela samhället. Menar du att du verkligen inte kan se att tillvägagångssättet är likartat?

Staffans
 
L Lrs skrev:
Efter att jag genomgått covid 19 började jag följa en studie som görs vid Danderyds sjukhus där man
bl.a. följt hur de som drabbats av mild covid 19 utvecklat naturliga antikroppar.
Resultat har redovisats efter 6, 9 och 12 månader. Vid 12 månader ligger fortfarande de naturliga antikropparna på en mycket hög nivå.

Tänkte från början ta vaccin 6 månader efter genomgången covid 19 men det verkar som kroppens egna antikroppar så här långt är överlägset de vaccin som erbjuds idag som kanske räcker i 4 mån.
https://www.dagensmedicin.se/specia...skydd-gav-antikroppar-till-sjukvardspersonal/
 
L Lrs skrev:
Efter att jag genomgått covid 19 började jag följa en studie som görs vid Danderyds sjukhus där man
bl.a. följt hur de som drabbats av mild covid 19 utvecklat naturliga antikroppar.
Resultat har redovisats efter 6, 9 och 12 månader. Vid 12 månader ligger fortfarande de naturliga antikropparna på en mycket hög nivå.

Tänkte från början ta vaccin 6 månader efter genomgången covid 19 men det verkar som kroppens egna antikroppar så här långt är överlägset de vaccin som erbjuds idag som kanske räcker i 4 mån.
Föredömligt med ett svar på den ursprungliga frågan! :D Känns ju rimligt att man har något skydd av genomgången sjukdom. Exakt hur bra det är får forskarna bedöma, men jag kan förstå att man väntar lite med vaccinet (även om jag själv nog inte hade väntat så länge som ett år: jag hade nog jämställt sjukdom med en dos vaccin om jag inte visste annat).
 
Nissens
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Det var väl inte mycket sanning i det inlägget, Birgit?

Hittills har jag bara sett utfall från vaccinivrarna.
Alltifrån att de forskare och läkare som är kritiska, förlöjligas och nedvärderas med kommentarer som; -han är nog sur, för att ...
Till att kritisera mediet som förmedlar budskapet.
Likaså förekommer närmast raserilika utbrott om att de ovaccinerade minsann inte skall få någon vård alls eller åtminstone betala för den själva. När jag och flera andra frågar hur de tänker bestraffa annat riskbeteende, fegar de ut.
Dessutom är judestjärna en bra jämförelse då staten i båda fallen vänder majoritetens ögon mot en minoritet och utpekar denna som ett hot mot hela samhället. Menar du att du verkligen inte kan se att tillvägagångssättet är likartat?

Staffans
Den där analogin vissa försöker göra med andra världskriget är lite märklig - och går hela tiden ut på att de som motarbetar bekämpningen av pandemin skulle vara ”mobbade” på något sätt..

Om du nu vill göra en jämförelse med den tiden så skall du nog se Covid-19 som den onda makten som är ett hot mot mänskligheten, och sedan finns det en liten minoritet som motarbetar bekämpningen och därmed stöder de mörka krafterna.

Sedan förväntar sig de som stöder den mörka sidan förståelse och sympati för sitt handlande.

Den ekvationen går inte ihop liksom…
 
  • Gilla
pmd och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.