En 20 år gammal W210 som inte är rostig!? Hur har du lyckats med det?
Jag saknar också rymligheten. Ett två meter högt kylskåp gick bra att knuffa in i skuffen.
 
A
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
En 20 år gammal W210 som inte är rostig!? Hur har du lyckats med det?
Jag saknar också rymligheten. Ett två meter högt kylskåp gick bra att knuffa in i skuffen.
På höjden? imponerande!
 
  • Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
På höjden? imponerande!
På tvären. Den är tilltagen..
 
  • Gilla
  • Haha
Krokben och 3 till
  • Laddar…
Ett hjullager haverade på Toyotan, sicken skitkvalitet, endast 43000 mil, hursomhelst är det fixat nu men under tiden dammade jag av 740:n från 87. Det är fina grejer, glider tyst och fint och fartgupp kan man ignorera , ballongdäcken och mjuk fjädring sväljer det mesta. Det har gått så pass långt nu att när medtrafikanter inser att det inte är en A-traktor eller en rishög får man tummen upp som om det vore en PV eller Amazon man gled omkring i. Tror jag håller mig till den ett tag till. Har den funkat i 34år ska den väl kunna funka några år till.
 
  • Gilla
Fairlane och 7 till
  • Laddar…
galento
Ja svärfars 740 -88 hade gått 54,000 mil när han sålde den och den
rullar än. Vi har en Subaru Forester xt här och bilen är suverän i snö
och mkt kvick och rolig att köra men är nog den sämsta bilen vi haft
kvalitetsmässigt , vet hur många tiotals tusen denna har kostat i rep
:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown: Så att Subaru skulle vara kvalité har inte visat sej för
oss iallafall. Här nedan ett exempel på en härlig konstruktion och
bakhjulslagren är klenare än i våra mc.

 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Min gamla yaris kommer köras tills den är stendöd, hoppas få 5 år till, kanske då kan vi köpa en begagnad EV av något slag, om nån tillverkar en förnuftig modell utan för mycket elektronik och skit.
 
galento galento skrev:
Ja svärfars 740 -88 hade gått 54,000 mil när han sålde den och den
rullar än. Vi har en Subaru Forester xt här och bilen är suverän i snö
och mkt kvick och rolig att köra men är nog den sämsta bilen vi haft
kvalitetsmässigt , vet hur många tiotals tusen denna har kostat i rep
:thumbdown::thumbdown::thumbdown::thumbdown: Så att Subaru skulle vara kvalité har inte visat sej för
oss iallafall. Här nedan ett exempel på en härlig konstruktion och
bakhjulslagren är klenare än i våra mc.

[media]
Ja, jag har ju en Subaru Legacy också och aldrig har jag haft en bil som varit lika dyr i drift, men den är kul att köra. Kraftigt överstyrd när man står på i rondellerna men till skillnad mot 740:n är farten för hög redan efter ett kvarts varv. Du har alltså en XT, har endast provkört en sådan med 230hk turbomotorn, ligger på mitt "vill ha" konto trots att jag känner till bristerna, maken till sleeper får man leta efter.
 
DennisCA DennisCA skrev:
Min gamla yaris kommer köras tills den är stendöd, hoppas få 5 år till, kanske då kan vi köpa en begagnad EV av något slag, om nån tillverkar en förnuftig modell utan för mycket elektronik och skit.
En elbil som inte är fullsketen med elektroniskt plotter är/kommer nog vara lika vanligt som enhörningar.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
P Prodigys skrev:
En elbil som inte är fullsketen med elektroniskt plotter är/kommer nog vara lika vanligt som enhörningar.
Jag är jäkligt nyfiken på vad Dacia Spring kommer kosta... Är den så billig som i endel andra länder kommer den nog bli skitvanlig...
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
galento
V Ville_Vessla skrev:
Ja, jag har ju en Subaru Legacy också och aldrig har jag haft en bil som varit lika dyr i drift, men den är kul att köra. Kraftigt överstyrd när man står på i rondellerna men till skillnad mot 740:n är farten för hög redan efter ett kvarts varv. Du har alltså en XT, har endast provkört en sådan med 230hk turbomotorn, ligger på mitt "vill ha" konto trots att jag känner till bristerna, maken till sleeper får man leta efter.
Ja den ska väl klara 0-100 på 6 sek så den rör på sej rejält och är
trevlig annars men det har varit mycket reparationer.
Bilen har gått 17.000mil.

Men som sagt , ett riktigt krutpaket och suverän 4x4.
 
Miljömupparna har vi fått för det som de tycker är våra synder! :p:devilish:
 
galento
De här avsnitten " Customer states " på youtube visar de mest otroliga
fel och reparationer på fordon :



Just Rolled In - YouTube
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Om en vecka har jag ingen bil alls. Det känns högst traumatiskt trots att det är tillfälligt. Leasingavtalet på nuvarande bil går ut sista augusti och nästa bil är försenad. Får se om det blir en månad utan bil, eller kanske två. Ångrar redan att jag tänkt vara utan.

Sen är det förstås relativt det där med att vara utan bil. Har bilar från Volvos M och Toyotas Kinto inom några hundra meters radie, liksom en vanlig biluthyrare. Det borde man väl klara sig på ett kortare tag – eller? :worried::sweat:
 
Allt beror ju på ens förutsättningar... Själv tyckte jag det var traumatiskt när vi bara hade en bil i en vecka...

/Andreas
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.