S SA6BTU skrev:
Min gjorde likadant men jag försökte 2-3 gånger på en halvtimme, fick reda på att kommandot var skickat.

När jag gick ut o tittade efter en halvtimme var det vattenfall med random tecken i displayen, kollade 45 min senare o då var det klart.

Jag misstänker att uppdateringen inte startar innan batteriet är fulladdat.
Han klipper inte på lördagar, så den hade stått sedan 14.00 på fredagen.
 
Aha semester , be honom inte skvallra till min bara
 
  • Haha
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Ni som valt att INTE uppdatera, klipper era maskiner när man trycker hem i appen? Det gör den efter uppdateringen men kommer inte ihåg hur det var innan....
 
S SA6BTU skrev:
Ni som valt att INTE uppdatera, klipper era maskiner när man trycker hem i appen? Det gör den efter uppdateringen men kommer inte ihåg hur det var innan....
Jag har version 3.08 och den klipper på vägen hem om det finns tillräckligt med batteri
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
O jag som trodde att dom faktiskt förbättrat nått.

Skämt o sido.
Jag tycker mig se ett annorlunda rörelsemönster och mindre fastkörningar (med "dubbdäck") efter uppdateringen.
 
Kanske jag skall prova uppdatering iaf..

En grej som händer nu är att det landar äpplen på gräsmattan och två ggr har min kört över ett äpple och fastnat. Men det är inte mycket att göra åt, kan inte rensa gräsmattan när jag jobbar..
 
G Galten skrev:
Kanske jag skall prova uppdatering iaf..

En grej som händer nu är att det landar äpplen på gräsmattan och två ggr har min kört över ett äpple och fastnat. Men det är inte mycket att göra åt, kan inte rensa gräsmattan när jag jobbar..
Har hänt mig också, så nu när vi drar iväg på en veckas semester får Harold stå stilla. Växer ändå inte så mycket just nu.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
G Galten skrev:
En grej som händer nu är att det landar äpplen på gräsmattan och två ggr har min kört över ett äpple och fastnat.
Ajdå, det hade jag inte tänkt på. Det blir första hösten med ”Åke” och jag har två stora äppelträd på tomten. Får se hur det kommer att funka.
 
S SA6BTU skrev:
Ni som valt att INTE uppdatera, klipper era maskiner när man trycker hem i appen? Det gör den efter uppdateringen men kommer inte ihåg hur det var innan....
Innan uppdatering idag så körde jag ut min precis efter en natts laddning, så den har 100%.
Tryckte på hem-knappen, då slutade den klippa och gick hem.

Nu är den uppdaterad och den första skillnaden jag noterar är att den går en annan väg ut.
Vid vändning vid staketet så svänger den lite långsammare, vilket kanske gör så den inte slirar lika lätt.
Lite annat vändningsmönster också.

So far so good

dont mind jorden ni ser i gräsmattan.
Gjort en del förbättringar mm som ligger extremt lågt nu.
Mattan har växt 5-7 cm på en vecka sen dess
 
Redigerat:
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
Någon som jag upplever efter uppdateringen är att appen inte få kontakt med roboten.
Drar jag ut kontakten och stoppar in igen så får jag kontakt en stund, sen är det kört igen.
 
  • Robotgräsklippare visas i app med felmeddelandet "Landxcape är offline" och laddningsstatus på 48%.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Prova att stänga appen helt och starta den igen
 
S SA6BTU skrev:
Prova att stänga appen helt och starta den igen
gjirt det flertal ggr utan förbättring.
Har nu provat göra om Wi-Fi kontakten och se om det blir bättre.
 
Kontaktade supporten och fick svar relativt omgående.

Fick tips om att nedgradera till tidigare programvara och medskickade instruktioner m.m. för hur man gör.
Fråga därefter om jag skulle uppgradera efter det igen.
Men fick detta svaret: "Annars så vänta in ett tag för det kommer snart en nyare uppdatering som kanske kommer hjälpa dig mera. Samt när det tappar ibland så kolla över ditt nätverk du kan testa att stänga av auto-update för det kan störa ut ibland har vi märkt."

Så tips till er som uppgraderat eller funderar på att uppgradera.
 
  • Gilla
mangeroffe
  • Laddar…
Passar på experimenterar lite då jag få liiiiiite kortare gräs.
Så jag letade upp lämplig skruv i garaget med lite bredare skalle.
Flyttade brickan från skivan och satte den mellan axeln och skivan istället.
Blir ungefär ca 1,5 cm lägre klippning om man lägger den på lägsta.

Just nu kör jag på ca 23 mm inställning och tycker det ser riktigt bra ut. inte för kort och inte för långt.

Lägsta nivån resulterade i detta, vilket ni ser är alldeles för mkt för en gräsmatta. Blev ungefär 15mm grässtrå kvar där roboten klippte. Dvs stor risk för att mattan torkar fort vid värme.
Hand med guldring som håller två klippta grässtrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Närbild av gräsklipparskiva med ompositionerad bricka för lägre klipphöjd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en gräsklipparmekanism med en bricka mellan axeln och skivan, gräsrester synliga, justerad för lägre klippning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på en gräsklippares klippmekanism med bricka-skruv justering för lägre klipphöjd över gräsmatta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en klippmaskinens undersida med en bricka mellan axeln och skivan för justerad klipphöjd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
STORT TACK för tipset till denna robotgräsklippare. Har velat köpa en billig och bra klippare och denna verkar passa utmärkt. Läste igenom denna tråd ca 30 minuter och det räckte, bestämde mig för att slå till och till min fasa hittar jag inte någonstans att köpa. Kom ihåg att ni köpte i Bauhaus för 5300kr och minsann, DÄR fanns EN SISTA för 5300 kr...klickade snabbt hem en sån så håller tummarna att den verkligen finns inne
 
  • Gilla
Kalendern och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.