J Jockose skrev:
Sitter i soffan nu och får helt plötsligt upp att kabeln saknas.
Roboten har jobbat i 5 timmar på förmiddagen utan problem och stod nu i basen när jag fick meddelanden.
- Manual stop
- Wire missing.

tog ur roboten ur stationen, displayen visar E1, trycker på start.
Inga problem? :thinking:
Sjukt att jag fick det nästan exakt samtidigt! Har fått det en gång förut.. Trodde denna gång att det var en skarv jag nyss gjort som spökade, men en omstart hjälpte även denna gång!
 
Intressant, det är inte så att era appar uppdaterats i samma veva som stoppet?
 
Nu blinkar min laddstation med grönt ljus? Det har jag inte sett tidigare. När jag grävt av kabeln har det lyst rött.

Inga felmeddelanden i appen heller
 
Kalendern
G Galten skrev:
Nu blinkar min laddstation med grönt ljus? Det har jag inte sett tidigare. När jag grävt av kabeln har det lyst rött.

Inga felmeddelanden i appen heller
Grävde också av kabeln för ett tag sen som en klant (igen..)
och då var det blinkande grönt ljus istället för det tidigare fasta röda vid samma situation.. Uppdatering av något slag?
 
Jag får blinkande grönt ljus när min maskin laddar... Varit så de 9 månader som jag ägt den...
 
  • Gilla
SA6BTU
  • Laddar…
Samma här
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Det var ju bara en vanlig laddning…

/nervös robotägare
 
  • Gilla
  • Haha
Kalendern och 1 till
  • Laddar…
Sitter o funderar på hur man på bästa sätt kan lösa så den klipper lägre än 30 mm.

förslag?
 
Har man en gräsmatta i skick nog att klippa lägre än 30mm så klipper man med cylinderklippare.
 
  • Gilla
Jockose
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Har man en gräsmatta i skick nog att klippa lägre än 30mm så klipper man med cylinderklippare.
Låter iofs rimligt.
Tristessen tar över här hemma imellanåt så man tänker i alla banor :crysmile:
 
Ska du tvunget klippa lägre med din Landxcape så borde det vara en smal sak att lägga en distans under (över?) knivdisken och köpa längre skruv?
 
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Har man en gräsmatta i skick nog att klippa lägre än 30mm så klipper man med cylinderklippare.
Nja, Husqvarnas Automower klipper ner till 20mm tror jag.
 
Har börjat preppa idag för omdragning. skrota ett par öar, skapa lite ringar med gatsten och barkmylla runt träd och gungställning (krock/ultraljud isf ö), trimma avståndet kant/kabel ytterligare, testa 7cm trådavstånd ut till återstående öar för att få med dem i kantklippningen. Puh. Blir bra det här!
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Åkte på semester i början på veckan, redan andra dagen kom meddelandet i appen ”Wire missing”

Så ingen klippning denna veckan. När jag kom hem ikväll lyste laddstationen grön men maskinen hade kört fel in i laddaren. Så efter laddning funkade allt som vanligt.
 
  • Gilla
Kalendern
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.