Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS
P pmd skrev:
Idag ska FOHM ha ändrat sin redovisning för att inkludera 17-18-åringar, men jag har inte hunnit med att se efter hur det ser ut.
Jag tror de brukar uppdatera både vaccinationssiffrorna liksom nya bekräftade fall etc. vid 14-tiden. Enligt SVT ska de särredovisa 16- och 17-åringarna.
 
P pmd skrev:
Problemet med ett R större än 0 är att smittspridningen kommer att öka igen om vi inte har restriktioner på sammankomster.
Korrekt, men större än 1, inte 0.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Det beror ju på vilka aspekter man tar in, om man räknar med att det normala hade varit att medellivslängden även under 2020 hade ökat osv. Man kan få rätt olika resultat, DN hade en låst artikel med tre sätt att komma fram till överdödlighet, inget mer rätt än de andra utan bara beroende på vad man tar hänsyn till. Dock i samtliga fall konstaterades det att det var en överdödlighet i Sverige förra året, däremot varierade resultatet för Finland.
Du kan ju vrida och vända på det om du vill, men det förändrar inte fakta. Om du kikar på siffrorna så var dödligheten dessutom ovanligt låg 2019, vilket kan ha ”blåst upp” dödligheten 2020 eftersom vi rimligtvis hade ovanligt många sköra i Sverige det året.

Oavsett, så hade 13 av de 20 åren 2010-2019 högre dödlighet än 2020.

Så det syns inga större spår av någon pandemi om man tittar på dödligheten i Sverige.
 
P
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Nej. Men nu är det media som de flesta lyssnar på. Hur många tror du går in på fohm’s hemsida och läser där?

Om de hade skrivit ut den riktiga procenten så hade media gått efter det.
Ja, det är ett problem att folk inte vill ta reda på saker själva. Dels har vi media som förenklar (inte ljuger) för allmänheten, och dels har vi antivaxxarna som försöker pracka på folk negativ kunskap.

Jag vet inte riktigt hur det ska lösas.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju vrida och vända på det om du vill, men det förändrar inte fakta. Om du kikar på siffrorna så var dödligheten dessutom ovanligt låg 2019, vilket kan ha ”blåst upp” dödligheten 2020 eftersom vi rimligtvis hade ovanligt många sköra i Sverige det året.

Oavsett, så hade 13 av de 20 åren 2010-2019 högre dödlighet än 2020.

Så det syns inga större spår av någon pandemi om man tittar på dödligheten i Sverige.
Ditt sätt att räkna fram överdödlighet är inte mer rätt än något annat sätt. Det är bara ett sätt bland många möjliga sätt att behandla statistik.
 
Fairlane Fairlane skrev:
Vi behöver kanske en ny poll?

Har du vaccinerat dig och blev du magnetisk?
Alternativ 1: Jag har vaccinerat mig och blev magnetisk
Alternativ 2: Jag har vaccinerat mig, men blev inte magnetisk
Alternativ 3: Jag är övertygad om att allt är en stor konspiration

Jag gissar att det kommer finnas många som svarar 2, några som svarar 3 och ingen som svarar 1 om de inte gör det för att skoja.
Arbetare i blå arbetskläder och orange hjälm vid byggprojekt, otydligt ansikte, arbetsverktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

klar 1:a på mig. Jättejobbigt när jag ska sitta länge…..
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Att det har funnits en tokig sköterska i Danmark betyder inte att det har funnits en i Sverige också.
förstår att du har ekonomisk vinning på att skriva här…men det har inte jag
 
  • Wow
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Du får börja läsa på lite …

T.ex. i den här tråden. Jag har länkat till en rapport om hur man har isolerat viruset.

Men du förnekar väl inte virusets existens?
det är du som får börja läsa på!
Visa en enda vetenskaplig rapport om att de har kunnat isolera viruset! Tack

detta är planerat i flera år för att minska jordens befolkning. De lär går över lik och lagar för att lura på folk injektionerna.
Tänk vilket ramaskri det blir när folk i allmänhet börjar begripa detta, de med normal iq kvot, att de är lurade. vi ser att covid existerar trots att över 60 procent injekterats och över 80 med en spruta.

Det kommer bli en hemsk tid vi går till mötes. De enda som klarar dig är de som fått koksalt/placebo.

jag säger som en tysk läkare och vetenskapsman sa; covid är ett intelligenstest
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
förstår att du har ekonomisk vinning på att skriva här…men det har inte jag
Då förstår du fel även när det gäller det.
 
  • Gilla
RoAd och 4 till
  • Laddar…
OlssonTobias OlssonTobias skrev:
Dör inte några av vaccinet?
några? Många dör, men de flesta inte ännu…det dröjer lite
 
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
det är du som får börja läsa på!
Visa en enda vetenskaplig rapport om att de har kunnat isolera viruset! Tack

detta är planerat i flera år för att minska jordens befolkning. De lär går över lik och lagar för att lura på folk injektionerna.
Tänk vilket ramaskri det blir när folk i allmänhet börjar begripa detta, de med normal iq kvot, att de är lurade. vi ser att covid existerar trots att över 60 procent injekterats och över 80 med en spruta.

Det kommer bli en hemsk tid vi går till mötes. De enda som klarar dig är de som fått koksalt/placebo.

jag säger som en tysk läkare och vetenskapsman sa; covid är ett intelligenstest
Du misslyckades i det intelligens testet.
 
  • Gilla
RoAd och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Då förstår du fel även när det gäller det.
jag säger att det kommer bli ramaskri i världen när de förstått att de blivit lurade. Mutationerna drabbar fullvaccade nu…

de enda som klarar sig är de som fått placebo, möjligtvis låg dos.

det kommer blir värre än någonsin nu när över 80 procent blir fullvaccade här inom nga veckor. De sprider mutationer nu som bara den, de sk vaccade.

jag säger som en tysk läkare och vetenskapsman sa; covid är ett intelligenstest.
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Problemet med ett R större än 0 är att smittspridningen kommer att öka igen om vi inte har restriktioner på sammankomster. Det kostar också.
Ja, det är en avvägning som måste göras.
 
BirgitS
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Visa en enda vetenskaplig rapport om att de har kunnat isolera viruset! Tack
Vad menar du med att isolera viruset?
Det är ett lite konstigt begrepp. Varför är det viktigt att isolera viruset, vart vill du komma med det?

Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
detta är planerat i flera år för att minska jordens befolkning.
I så fall hade det ju varit bra mycket enklare att låta bli att vaccinera folk och låta bli att införa restriktioner.

Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
vi ser att covid existerar trots att över 60 procent injekterats och över 80 med en spruta.
Varför skulle en sjukdom upphöra att existera bara för att en del av Sveriges befolkning har vaccinerats?
Det är en väldigt hög andel som har vaccinerats mot mässling i Sverige men inte har mässling upphört att existera för det.

Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
Det kommer bli en hemsk tid vi går till mötes. De enda som klarar dig är de som fått koksalt/placebo.
Och hur har du kommit fram till det? Har du länkar till några vetenskapliga studier som visar det?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.