Åsa Lund
Att inte ha nåt skärmtak alls är nog det mest tidstypiska, men inte det bästa för huset.
Det svarta taket i sista exemplet blir nog bra, och så drar du fram el till minimal men effektiv belysning på undersidan
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Den bef. dörren ser ju fin ut, skenet bedrar? Är det en trädörr (teak eller liknande) som förra ägarna målat?
 
  • Gilla
Fisotto och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Den bef. dörren ser ju fin ut, skenet bedrar? Är det en trädörr (teak eller liknande) som förra ägarna målat?
Ja skenet bedrar nog en del. Men vi slänger inte så mycket saker utan säljer det så även om det byts så kanske den glädjer någon. Gult sidoljus är inte så kul heller :). Jag vill ha min 9a :p
 
  • Halvöppen träytterdörr till ett hus med tegelfasad, ledande in till en entré med vit innerdörr och hall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Åsa Lund och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Gult sidoljus är inte så kul heller :). Jag vill ha min 9a :p
Om det är färgen på glaset som är gult så går det ju alltid att byta till klarglas eller någon annan typ av glas som släpper in ljus men inte så att man ser in.
 
R roli skrev:
Om det är färgen på glaset som är gult så går det ju alltid att byta till klarglas eller någon annan typ av glas som släpper in ljus men inte så att man ser in.
Nej det är hela dörren. Både jag och frugan uppskattar en fin dörr och den kommer bytas. Vill man ha en likadan så är den till salu när den byts :cool:
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Köpte entretak hipped exakt lika det du visar ovan förra året. Värt varenda krona, de andra taken är smäckiga tycker jag. Så får du plats med det på höjden rekommenderar jag det.

Riktigt lätt att montera med.
 
Synd att dom förstört dörren genom att måla den, en teakdörr hade passat perfekt till fasaden. All respekt för nr 9 men inte så "tidstypiskt" :=)
 
  • Gilla
Jonatanm535 och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Synd att dom förstört dörren genom att måla den, en teakdörr hade passat perfekt till fasaden. All respekt för nr 9 men inte så "tidstypiskt" :=)
Jo det må vara tidstypiskt, men det är inte vi :oops:. Vi köpte huset enkom läget och storleken. Det hade kunnat vara byggt 60-70-80-90 för oss, det spelar mindre roll. Vi ska försöka att inte förstöra för mycket, men vår stil är ungefär som det gamla huset var. En blandning av allt. Detta huset har vi inte tänkt att sälja på väldigt länge så förhoppningsvis behöver ändå alla ytskikt renoveras när det säljs, vilket gör att vår smak spelar mindre roll :)

Är man känslig för vad vi behåller eller inte så kan jag varna redan nu att det kan bli en plågsam resa. Det blir varken papptak, parkettgolv, gula glas, mässing eller teak :p

Edit: Hade Identity dörren funnits i Ek hade det varit ett alternativ men den finns bara i moderna färger, så det blir en vit dörr (frugan har bestämt)
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
G Greatstomp skrev:
Hej
Jag tyckte ju att användarens Andjul skärmtak blev riktigt snyggt och passade på ett tegelhus. Sen är det ju en smaksak men det hade jag valt :)
[länk]
Håller med Greatstomp, detta skulle passa ditt hus med Ramnemark.
 
M minitoy skrev:
Håller med Greatstomp, detta skulle passa ditt hus med Ramnemark.
Har ni sett hur den modellen fästs? Det går ju inte hos mig, den hänger i två fästen långt ovanför taket. Det finns ingen vägg så högt upp :crysmile:. Det hjälper liksom inte att den är snygg, det är fysiskt omöjligt :crysmile:
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har ni sett hur den modellen fästs? Det går ju inte hos mig, den hänger i två fästen långt ovanför taket. Det finns ingen vägg så högt upp :crysmile:. Det hjälper liksom inte att den är snygg, det är fysiskt omöjligt :crysmile:
Såvida du inte låter fästena gå diagonalt neråt istället mot fasaden?
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Har ni sett hur den modellen fästs? Det går ju inte hos mig, den hänger i två fästen långt ovanför taket. Det finns ingen vägg så högt upp :crysmile:. Det hjälper liksom inte att den är snygg, det är fysiskt omöjligt :crysmile:
Såvida du inte låter fästena gå diagonalt neråt istället mot fasaden?
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Såvida du inte låter fästena gå diagonalt neråt istället mot fasaden?
Tror inte det taket är anpassat/konstuerat för att ha stagen nedåt. De ser dessutom ut att vara dragstag och skall man ändra de till nedåt riktade så blir det ju tryckstag, vilka oftast får klart större dimension eftersom de skall klara knäckning också.
 
holmberg87 holmberg87 skrev:
Såvida du inte låter fästena gå diagonalt neråt istället mot fasaden?
Jag tycker det ser tunt ut. Det pallar aldrig att vända. Öglan är dessutom på ovansidan. Så det taket går bort
 
Jag ska ta mig en till funderare under natten men det blir nog Designtak Easy Collection Flat i svart.
Den är lite billigare med glasskiva än med svart skiva, men jag tror svart passar bäst mot taket.
Vi har precis 20 cm att fästa i innan det tar i hängrännan så det är många modeller som faller bort. Det är väderstrecket som stället till det lite och oftast regnar det snett mot fasaden mot gatan, så står ytterdörren öppen så regnar det in. Tvättstugan och matkällaren under entrén har höga fuktvärden enligt besiktningen.

Belysning finns det plats för mellan inre och yttre tegelvägg och det blir nog små spottar där typ Core
Det kommer även liknande spottar i smygen på insidan av dörren så 9an lyser på natten :)

I övrigt är fiber beställd och ducten dragen. Den får blåsas in när vi byggt de nya väggarna till klädkammaren.

Rörläggaren var även förbi idag och tittade på lite småjobb vi ska fixa till nu och även inför den större renoveringen.

Vinkelvy av ett hörn vid en husentré, visar tegelvägg, vita takpannor och avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård med nyanlagda växter och en grön vattenslang vid en staketkant längs en bostadsgata.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.