Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
harry73
BirgitS BirgitS skrev:
Grafenoxid består kol, syre och väte vilka alla är vanliga beståndsdelar i kroppen.
För det första delar jag inte Catharina åsikter eller ska man säga konspirationsteorier, men ibland kan du själv också vara lite märkligt i dina argument. Många PAH-ämnen (tjära) består också bara av kol, väte och kanske syre. De är liktförbannat giftig och cancerframkallande
Skärmdump av Wikipedia-artikel om Benso(a)pyren med strukturformel och information om dess cancerframkallande egenskaper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det blir också märkligt när du totalt glömmer bort artikeln i läkaretidningen, där man säger att naturliga antikroppar skyddar bra mot deltavarianten och skriver att de inte gör det några inlägg senare.
 
A
T twoody skrev:
Nej det ingår inte i en pedagogs uppgift att ge medicin till barn, sen att vissa gör det är upp till dom själva.
Men du kan inte tro att du kan ställa medicinska krav på pedagoger på skolor eller förskolor, sen är astma medicin och tex medicin för allergi en annan sak.
Jo, det kan faktiskt ingå i arbetsuppgifterna:
https://www.lararforbundet.se/artiklar/maste-larare-och-forskollarare-ge-elever-medicin
 
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
T twoody skrev:
Nej det ingår inte i en pedagogs uppgift att ge medicin till barn, sen att vissa gör det är upp till dom själva.
Men du kan inte tro att du kan ställa medicinska krav på pedagoger på skolor eller förskolor, sen är astma medicin och tex medicin för allergi en annan sak.
Nej vid kort behandling har jag aldrig nämnt. Jag har endast nämnt medicin som behövs för att leva vanligt, som inandas. Att du blandar ihop det med medicin som kan vara farlig att ge vid slarv får stå för dig.
Men det är likväl skyldiga att ge medicin som gör att de kan leva en normal vardag, Extremt simpelt då det finns klara instruktioner och journaler på barnen så att de inte ger de för mycket doser.
Synd att du medvetet läser och missuppfattar fel. Länken som länkades står även att de skall hjälpa till med detta.
 
Nissens
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
jag har lärt mig att inte lägga ner mer tid på de som inte vill läsa själva om material/forskning som inte är köpt av pzifers etc som de censurerar så fort det blir känt…
Jag tackar för mig det jag kunnat bidra med nu…

min du får överleva så kommer du tids nog att märka detta. Om inte annat så får du del av detta själv…ekonomiskt och då är du troll här och dessa lägger jag inte mkt för, offrar ingen tid på dem…
Jag är absolut inget troll. Jag har både haft Covid och sedan vaccinerat mig med Pfizers vaccin 2 gånger.

Du borde lyssna på forskarna som kan det här. Och de är INTE mutade, det är rena påhitt att de skulle vara det. Över en miljard människor har fått vaccin, och i bl.a Sverige har problemet minskat markant, mycket tack vare vaccinen.

Du påstår saker som inte går att bevisa. Och det beror på att det du påstår är hittepå.

I USA är 99% av dödsfallen med Covid sådana som inte vaccinerats, du kan ju fundera på vad det beror på…
 
  • Gilla
mugatu och 1 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Tja det är helt okej att kritisera. Men dina argument var inte riktigt så att jag kunde ta dessa på allvar.
Jag har inte hängt med på vad du hade för lösning.
Min lösning, som jag tillämpar, finns fyra inlägg bakåt i kommentarskedjan, i inlägg #1072.
Sen så är detta egentligen en icke fråga.
Vi kommer som tur är inte behöva fundera.
Då grundlagen hindrar det.
Vad har grundlagen med det här att göra? Det handlar ju inte om statligt påbjudet undvikande att umgås med ovaccinerade.
 
P
engs engs skrev:
Så dags att förbereda en ändring, om inte annat till nästa pandemi, drygt ett år kvar.
För att en grundlag (i det här fallet regeringsformen) ska ändras kräva två likadana riksdagsbeslut med ett val mellan.
Se inlägg #979 för en lite mer detaljerad redogörelse.
Man kan också ha alternativen, testa sig eller karantän så länge som man riskerar vara smittad utan symptom.
Tvångskarantän kräver också ändring av grundlagen.
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Spännande när infon från fhm var att den inte var farligare.
När kom den informationen och hur formulerades den?
 
P
blackarrow blackarrow skrev:
Det handlar inte så mycket om viruset, utan om att kroppen bygger upp immunförsvaret. Efter flera infektioner blir det mer bestående B-celler som producerar antikroppar. Det är en fördel om immunförsvarets första möten med viruset är vaccinet så man slipper bli sjuk.

Det var det korta svaret.

Fast egentligen handlar det inte bara om antikroppar eller antikroppsnivåerna utan om man har eller får T-celler som kan hantera, styra och kontrollera immunförsvaret för det aktuella viruset, annars blir antikropparna som en armé av soldater som slåss utan befäl och som inte kan skilja fienden från de egna. Men eftersom man inte kan mäta T-cells-immunitet storskaligt så pratas det inte om dem längre. Har man den ena har man den andra (B + T-celler) om man blir frisk.

Det svårbegripliga är att viruset kan bete sig så olika, men alla människor är inte lika. De har olika genetiska förutsättningar och olika historia av tidigare infektioner. Tidigare infektioner är ofta till hjälp, men ibland är det en nackdel och förvärrar sjukdomen.
Varför blir då de flesta människor sjukare av influensa än av förkylning? Eller är det bara jag?
 
P
BirgitS BirgitS skrev:
Jag vet det där, men det förhindrar ju inte att om majoritetsförhållandet i valet efter det ändras så kommer de nya regeringspartierna att rösta för en ändring tillbaks eller till ett tredje alternativ. Det vill man ju undvika med en grundlag som är tänkt att vara en stabil grund för lång tid och därför vill man ha breda, stora majoriteter när man ändrar grundlagar.
Det räcker att en ny riksdagsmajoritet röstar nej till förslaget om att ändra grundlagen så är den frågan död i flera år framåt.
 
Nissens Nissens skrev:
Jag är absolut inget troll. Jag har både haft Covid och sedan vaccinerat mig med Pfizers vaccin 2 gånger.

Du borde lyssna på forskarna som kan det här. Och de är INTE mutade, det är rena påhitt att de skulle vara det. Över en miljard människor har fått vaccin, och i bl.a Sverige har problemet minskat markant, mycket tack vare vaccinen.

Du påstår saker som inte går att bevisa. Och det beror på att det du påstår är hittepå.

I USA är 99% av dödsfallen med Covid sådana som inte vaccinerats, du kan ju fundera på vad det beror på…
helt tvärtom i Australien du…
 
Nissens
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
helt tvärtom i Australien du…
Jaså du. Skicka gärna en länk till en tillförlitlig källa på det. Kan säga redan nu att det inte är sant. Av många skäl.

Självklart fungerar vaccinen likadant, människor är samma art överallt. Vaccinen skyddar Australiensare lika bra som Amerikaner, Europeer, Afrikaner och Asiater.

Du verkar leva i en parallell tillvaro där fakta inte är viktigt….
 
  • Gilla
Scout och 3 till
  • Laddar…
P
engs engs skrev:
Känns som du blandar vaccination och test lite hej vilt i kommentaren, jag förespråkar alltså enbart att man ska kunna kräva tester alt. karantän så länge som behövs för aktuell sjukdom för de som reser in, även för medborgare. I exceptionella fall som en pandemi. Inte något om vaccination. jag kan förstå att tvingande vaccination, dvs få något insprutat i sin kropp, är på ett annat plan integritetsmässigt, jämfört med en tops 15s i näsan, (eller blodprov, spottprov etc. hur man nu kan detektera det för nästa pandemi) som inte lämnar några varaktiga spår.

Ett vaccinvång skulle dessutom antagligen få foliehattarna och vaccinationssskeptikerna att gå totalt bananas dessutom. Mer än de redan är då. Antagligen med korruption (falska intyg, vaskade doser mot X tusenlappar etc) och våld som resultat.
Jag tror att ungefär samma gäng skulle bli ungefär lika upprörda över tvångsmässig testning eller tvångskarantän. Jag tror faktiskt att en hel del icke-skeptiker skulle stämma in i den kören.

Visst vore obligatorisk testning vid inresa i Sverige ett bra verktyg för smittskyddet, men håll inte andan medan du väntar på att det ska bli verklighet.

Samma obligatorisk testning skulle med fördel kunna införas för inrikes resa från ett hårt drabbat områden till ett annat område, vid behov. Viruset bryr sig inte om imaginära gränser på marken (s.k. gränser).
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Om det redan är ca 80% som vaccinerat sig. Är då värt att hindra de sista 20%? Även om det är en utopi att nå 100% täckning.
Så då kan man fundera, vi har uppnått 80% Det kommer öka lite till.
Idag var det 80.6 % som hade fått en vaccinspruta, och 61,1 % som hade fått två. Vi har en bit kvar till 80 % fullt vaccinerade.

Enligt beräkningar som har redovisats i den här tråden (eller i någon annan covid-tråd; de är för många att hålla reda på för mig) behöver 90 % vara fullt vaccinerade för att vi ska ha flockimmunitet mot deltamutationen. (Åtminstone BirgitS har visat de beräkningarna, kanske någon annan också).
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
harry73 harry73 skrev:
Hur menar du nu? Är det bara genom vaccin man kan öppna flockimuniteten?
Är det ett stort problem om man under vintern får några utbrott, för att låta lugna ner sig under sommaren?
Poängen med att inte släppa viruset fritt kvarstår sen första, andra och tredje vågen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jaså du. Skicka gärna en länk till en tillförlitlig källa på det. Kan säga redan nu att det inte är sant. Av många skäl.

Självklart fungerar vaccinen likadant, människor är samma art överallt. Vaccinen skyddar Australiensare lika bra som Amerikaner, Europeer, Afrikaner och Asiater.

Du verkar leva i en parallell tillvaro där fakta inte är viktigt….
de har vaxat barn i usa ordentligt
https://www.npr.org/2021/08/14/1027663917/rsv-covid-children?t=1629011615852&t=1629018413381 Skärmdump av nyhetsartikel om COVID-19 och sjukhuspatienter i New South Wales, med markerad text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.