L limeng skrev:
Vad är det som ser fel ut där? Fan alla hantverkare jag tagit verkar vara skit
Lite svårt och veta om den är driftsatt eller ej. Men ljuset är tänt och det ser ut som en mätare och troligen inkommande den vägen. Ser ut som den lämnats öppen på sätt som skulle kunna vara farligt. Att ha den så medan elektrikern är på plats och jobbar kanske är ok (tveksamt) men lämna den så över helgen är inte ok.
 
Redigerat:
L limeng skrev:
Vad är det som ser fel ut där? Fan alla hantverkare jag tagit verkar vara skit
Du får ta alla dina svar här med en nypa sunt förnuft! Du ska nog se att varenda en som svarar här är världens bästa hantverkare som vet alla regler. Jag kan garantera dig att ett skithus inte exploderar om en golvbrunn är 18cm från en vägg, eller att en dusch ger dig dödstötar om du har rörgenomföring genom golvet. Regler ändras hela tiden, men visst fan står de gamla husen från 1800-frös-i-hjäl kvar även om man inte hade våtrumscertifikat.

Att du tycker det är skitfult får jag hålla med dig om. Det får dom göra om. Lutar golvet mot brunnen? Det är det viktiga. Reglerna är satta för att ett våtrum ska överleva i 40 år, men vem fan har ett badrum i 40 år utan att renovera?
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
F föraren skrev:
...men vem fan har ett badrum i 40 år utan att renovera?
Min mammas badrum är 53 år, fortfarande snyggt och används.
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Min mammas badrum är 53 år, fortfarande snyggt och används.
Exakt, och det fanns inga utanpåliggande manschetter eller inerta skivor på den tiden. Man strök lite gummifärg på spånskiva och så var det bra med det. Jämför med idag.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
F föraren skrev:
Exakt, och det fanns inga utanpåliggande manschetter eller inerta skivor på den tiden. Man strök lite gummifärg på spånskiva och så var det bra med det. Jämför med idag.
Fast om huset beboddes av en familj med tonåringar så skulle det antagligen inte överleva en månad...
 
E Eld skrev:
Fast om huset beboddes av en familj med tonåringar så skulle det antagligen inte överleva en månad...
Jag har bott i miljonprogram med 50 år gamla badrum, tro mig, det behövs inte nano-teknologi eller laser-mätare för att göra ett badrum som klarar flerbarnsfamiljer.
 
F föraren skrev:
Jag har bott i miljonprogram med 50 år gamla badrum, tro mig, det behövs inte nano-teknologi eller laser-mätare för att göra ett badrum som klarar flerbarnsfamiljer.
I en miljonprogramlägenhet är både golv och väggar betong. Det krävs väldigt mycket vatten för att det ska bli vattenskada. Med träbjälklag och spånskivor är det en helt annan femma...
 
  • Gilla
karlmb och 1 till
  • Laddar…
F föraren skrev:
Jag har bott i miljonprogram med 50 år gamla badrum, tro mig, det behövs inte nano-teknologi eller laser-mätare för att göra ett badrum som klarar flerbarnsfamiljer.
hm… jag har sett en del från miljonprogrammet som kanske aldrig skulle byggts… inte riktigt det jag skulle referera till som kvalitet som håller länge. Men det finns nog undantag som vanligt.
Själv bor jag i ett hus hus från 1800 talet och det är kvalitet. Inga badrum på den tiden dock de har tillkommit senare. ;)
Antagligen svindyrt om det skulle byggas på det sättet idag. Hu… vill inte ens veta prislappen på källarmurarna.
 
F föraren skrev:
Jag har bott i miljonprogram med 50 år gamla badrum, tro mig, det behövs inte nano-teknologi eller laser-mätare för att göra ett badrum som klarar flerbarnsfamiljer.
Man kan vända på det med. Jag vet inte hur många försäkringsjobb jag åkt på där orsaken är att man inte följt gällande regler. Det är väll självklart att man följer gällande regler när man utför jobb. När man ser på bilderna här ser det ut som personen/utföraren helt enkelt inte kan eller förstår bättre
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Man kan vända på det med. Jag vet inte hur många försäkringsjobb jag åkt på där orsaken är att man inte följt gällande regler. Det är väll självklart att man följer gällande regler när man utför jobb. När man ser på bilderna här ser det ut som personen/utföraren helt enkelt inte kan eller förstår bättre
Tillverkarna har normalt sätt tydliga instruktioner men folk verkar inte kunna läsa och kika på bilder heller
 
Är det en kakelsättare som bara gör badrummet eller en firma som renoverar allt i huset/lägenheten.?
 
  • Gilla
Karin Beck
  • Laddar…
Beklagar verkligen din situation. Fruktansvärt trist att råka ut för sådana klanthantverkare. Nu vet jag inte hur mycket du redan betalt men sådana vill man inte ens ge en andra chans att göra om arbetet efter en besiktning. Även om det mot förmodan skulle bli rätt enligt reglerna saknar de uppenbarligen all känsla för att åstadkomma något i närheten av snyggt ☹️
 
P Pappa1986 skrev:
Såhär ser det ur hos oss, dock köpte vi huset i detta skick och ska renoveras nästa år
[bild]
Lite sött ändå med de där småbitarna!
 
  • Gilla
Pappa1986 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.