Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
P
Handyman 1 skrev:
Är det inte väldigt likt slaveri det du målar upp eller?
Nej. Slå upp slaveri i en bra ordbok. Det innebär ett betydligt sämre liv än det som Lilak beskrev.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Att tänka själv är att inte påverkas av andra.
Hur i hela friden ska man lyckas med det utan att bosätta sig på en öde ö?
 
Staffans2000
D Dr Jumping Jack skrev:
Men död är väl ändå en reell risk för din hälsa.
Så även för din och alla andras hälsa med, för den delen. Hela livet består av en följd av konsekvensanalyser. -skall jag gå upp och kasta mitt vatten mitt i natten när jag är halvsovandes och riskerar att skada mig, eller skall jag väta sängen? Det är frågan?

Hajar du?

Staffans
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Skillnaden mellan tvångsvaccinering och hårda restriktioner är hårfin.
Nej, den är milsvid. Tvångsvaccinering innebär ett påtvingar kroppsligt ingrepp.

Fast om du menar att fängsligt förvar ingår i "hårda restriktioner" så stämmer det du skrev, men har någon föreslagit det?
 
P
Bananskalare Bananskalare skrev:
Så det räcker inte med att vaccinera sig längre för att glädja dig.
Det glädjer mig förstås. Såg du inte tummen-upp-symbolen?
Själv har en lite mer mänsklig syn. Kanske handlar om mognad? Men själv anser jag att alla har samma rätt till sjukvård. Så i min värld har även vaccinerade rätt till vård.
Jag gör ingen skillnad mellan vilka som ska få vård
Det hela börjar låta som när barnen hotar med att du inte får komma på mitt kalas.
Vad har allt detta med saken att göra?
Jag undrade helt enkelt vad det var du protesterade mot genom att inte stanna kvar en kvart efter vaccineringen?
 
  • Gilla
  • Haha
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Är det alltså tvångsvaccinering som förespråkas här, annars utegångsförbud?
Det hade varit att föredra om Sverige införde samma regler som t ex Frankrike. Är du inte vaccinerad är du inte välkommen på restauranger, caféer, biografer osv. 100% av alla på IVA just nu är ovaccinerade. Så ja utegångsförbud för tokstollar, förstår inte varför du tycker samhället ska anpassa sig efter din foliehatt.
 
  • Älska
  • Haha
ichigo och 3 till
  • Laddar…
A
1 markus1 skrev:
Det hade varit att föredra om Sverige införde samma regler som t ex Frankrike. Är du inte vaccinerad är du inte välkommen på restauranger, caféer, biografer osv. 100% av alla på IVA just nu är ovaccinerade. Så ja utegångsförbud för tokstollar, förstår inte varför du tycker samhället ska anpassa sig efter din foliehatt.
Spännande! varför har jag en foliehatt?:)
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
P
MaxHugo MaxHugo skrev:
Köper du aktier i alla bolag som utnyttjar människor i nöd eller gäller det bara kärnvapen och marmelad sylt?
– Goddag!
– Yxskaft.

Jag förstår inte riktigt vad din fråga har med saken att göra. Dessutom tycks den utgå från en felaktig premiss.

Du tycktes ha något emot att ett läkemedelsbolag tjänade pengar på att framställa ett vaccin. Jag undrar alltså om det är något isolerat eller om det även gäller andra läkemedel och andra läkemedelsbolag.
 
  • Haha
RoAd
  • Laddar…
P
BirgitS BirgitS skrev:
Stämmer detta in på deltagarna i tråden också?
[länk]
Det var inga gigantiska skillnader mot genomsnittet i landet, så jag tror inte att vi behöver oroa oss.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
GK100 GK100 skrev:
Ytterst sällan jag tittar in på de olika till Corona relaterade trådarna kanske en gång på tjugo de dyker upp i listan senaste. Men denna måste väl tangera ett rekord i något lite lättsinnigt uttryckt "idioti" eller i vår sekulära tid "religiositet" detta på båda fronterna i detta fåniga skyttegravskrig utan slut.

Varför så många trådar på temat i denna typ forum? Och alla som sitter i sina ofantligt höga elfenbenstorn och i många stycken förmätet rackar ner på avvikarna. Gärna i föklädnad av föregiven vetenskaplighet med lite krav på "källor" och "argument" som jag ibland uppfattar det ett spel i lånta fjädrar med någon from förhoppning av att tillhöra rätt sida.

En underlig och från min horisont tråkig utveckling. Får glädja mig åt att det är helt frivilligt att läsa i trådarna men de svämmar ju över. Kanske kunde finnas ett filter att slippa få med ett urval i senastelistan efter egna preferenser.
Och vad säger du i sakfrågan? Har du inte vaccinerat dig? I så fall varför?
 
P
Z Zorn skrev:
Som någon sa tidigt 2020.. det är inte viruset man ska vara rädd för, det är vad människorna hittar på. Medicinsk apartheid och totalitära övergrepp mot en minoritet förespråkas.
Vem förespråkar det?
 
Handyman 1 skrev:
Spännande! varför har jag en foliehatt?:)
Foliehattar förstår inte oftast att de är det. Inte du heller. Men hoppas de slutar släppa in ovaccinerade på IVA eller övriga ställen i samhället. Det vore att snylta på skattebetalarna.
 
  • Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
P
Z Zorn skrev:
Ytterligheternas förespråkare
Vem?
Stanna hemma. Lås in dig. Mikrober, virus och bakterier vill dig ont! Jag skickar en mask till dig. Facui tyckte väl dubbla masker funkade, ett tag..
Du har ett lite svårbegripligt budskap. Är det där en uppmaning till mig? I så fall varför?
 
A
1 markus1 skrev:
Foliehattar förstår inte oftast att de är det. Inte du heller. Men hoppas de slutar släppa in ovaccinerade på IVA eller övriga ställen i samhället. Det vore att snylta på skattebetalarna.
Jo, men förklara gärna, varför är jag en foliehatt, förstår verkligen inte? :)
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Det enda rätta alternativet på frågan
Varför har jag inte vaccinerat mig?

- För att jag är en foliehatt utan hjärnceller
 
  • Haha
Rooten48
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.