Har ni vaccinerat Er mot Covid-19 (Corona)?

  • Antal röster
    873
Folk får göra som de vill. Vissa går inte att övertyga. Men jag kommer i fortsättningen, eftersom det nu finns gott om vaccin, inte att tycka synd om de som väljer att inte vaccinera sig.

Visst är det en risk att vaccinera sig, men den får ställas i relation till riskerna med att få King Flu
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Dubbelvaccinerad här, första gången AZ andra gången Pfizer. Första gången fick jag två dar med feber, andra gången ingenting, det var i juni jag fick andra dosen. Blev vaccinerad för mina föräldrar t.om. enda gången man haft nytta av att ha diabetes.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Antivaccers kanske inte ska jobba inom vården. Frågan är hur öht fick examen

[länk]
Förmodligen för att hon inte uttalat sina vaccinskeptiska åsikter under utbildningen... och att hon högst troligt tog examen innan pandemin. Så, inte så konstigt att hon lyckades ta examen.
 
T ToRy skrev:
Förmodligen för att hon inte uttalat sina vaccinskeptiska åsikter under utbildningen... och att hon högst troligt tog examen innan pandemin. Så, inte så konstigt att hon lyckades ta examen.
Tänkte mer på hennes allmänna begåvning
 
  • Gilla
remrag och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Tänkte mer på hennes allmänna begåvning
Så du tror på fullt allvar att brist på intelligens är anledningen till att folk har avvikande åsikter? Det är ju att göra det jäkligt lätt för sig. :rolleyes:
 
  • Älska
Staffans2000
  • Laddar…
Inlägg 203 i denna tråd:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns en tydlig korrelation mellan avsaknaden av intelligens och anti vaccers
Tyckte väl att det kändes som en upprepning. :rolleyes: Du har inget nytt att komma med? ;)
 
BirgitS
blackarrow blackarrow skrev:
Folk på olika positioner har lite otur när de tänker. I USA och UK har deltagare i studier lite problem. Trots de fått reda på att de fått vaccin och inte saltvatten så får de inga covidpass/vaccinationsintyg.

Covid vaccine trial volunteers ‘frustrated’ at being unable to prove their jab status on NHS app
[länk]
Man får hoppas att det har löst sig under månaderna som gått.
 
  • Haha
blackarrow
  • Laddar…
Jag har även sett deltagare i studier av Novavax vaccinet klaga. Det borde inte vara så länge sedan de studierna avslutades. ;)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
T ToRy skrev:
Så du tror på fullt allvar att brist på intelligens är anledningen till att folk har avvikande åsikter? Det är ju att göra det jäkligt lätt för sig. :rolleyes:
Beror på åsikten. Jag likställer antivaccers med flat earthers.
 
  • Gilla
remrag och 3 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Om man håller sig till välrenommerade källor så har man störst chans att få tillförlitlig information. Läkemedelsverket, Folkhälsomyndigheten, The New England Journal of Medicine (speciellt avdelningen om covid-19), The Lancet (speciellt avdelningen om covid-19), ourworldindata.org (speciellt ourworldindata.org/coronavirus och ourworldindata.org/covid-vaccinations) är några bra informationskällor.
Med Data Explorern kan man plocka ihop all möjlig statistik. https://ourworldindata.org/explorer...rue&Align+outbreaks=false&country=GBR~SWE~PER

Tidskrifter kan ofta ha bra sammanställningar av vetenskapliga rapporter, men man får se upp så det inte bara är någon debattartikel av inte ens färdigutbildade läkare man läser. :thinking:

Man får ha rätt filer på glasögonen vad man än läser. :cool:
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Beror på åsikten. Jag likställer antivaccers med flat earthers.
Teflonmössor och vildhjärnor!
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
ToRy skrev:
Så du tror på fullt allvar att brist på intelligens är anledningen till att folk har avvikande åsikter? Det är ju att göra det jäkligt lätt för sig. :rolleyes:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Beror på åsikten. Jag likställer antivaccers med flat earthers.
Ja då känner jag att det finns anledning att upprepa mig själv liksom du gör.
Inlägg 209: ;)
T ToRy skrev:
Det finns en tydlig korrelation mellan avsaknaden av intelligens och att känna ett behov av att tala om för folk som inte tycker och tänker som en själv att det är de som saknar intelligens. ;)
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
elektronikfreak elektronikfreak skrev:
Vilket vaccin fick du och vilka var biverkningarna?
Jag fick Pfizer-Biontech Crominaty
Biverkningarna var svindel och trötthet och muskelvärk och aningen sjuk hals. Första gången var svindeln så pass att jag hade svårt att gå på två ben kvällen efter vaccineringen och inte kunde cykla ännu dagen efter det. Andra gången var det lindrigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.