Lagt matta i gubbens mancave idag. Visst är den väl SUPERMANLIG?? ;) Jag fick en snilleblixt häromdagen och kom på idén att göra en mall av papp först. Funkade klockrent! Altanen var perfekt arbetsyta när mattan skulle klippas till. Lite finlir längs kanterna imorgon, sen är det "bara" lister kvar. :crysmile:
Nyinstallerad matta i rum med tejpade kanter och sax på golvet, förberedd för finlir.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyklippt mörkbrun matta placerad på en altan med trädgårdsutsikt och barnleksaker i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerad mörkbrun laminatgolv i ett rum med gröna väggar och tapet, sedd från dörröppningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 14 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Lagt matta i gubbens mancave idag. Visst är den väl SUPERMANLIG?? ;) Jag fick en snilleblixt häromdagen och kom på idén att göra en mall av papp först. Funkade klockrent! Altanen var perfekt arbetsyta när mattan skulle klippas till. Lite finlir längs kanterna imorgon, sen är det "bara" lister kvar. :crysmile:
[bild] [bild] [bild]
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Lagt matta i gubbens mancave idag. Visst är den väl SUPERMANLIG?? ;) Jag fick en snilleblixt häromdagen och kom på idén att göra en mall av papp först. Funkade klockrent! Altanen var perfekt arbetsyta när mattan skulle klippas till. Lite finlir längs kanterna imorgon, sen är det "bara" lister kvar. :crysmile:
[bild] [bild] [bild]
Coolt att kvinnan i huset bygger mancave åt mannen. Undra om det finns någon baktanke? :thinking:
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Coolt att kvinnan i huset bygger mancave åt mannen. Undra om det finns någon baktanke? :thinking:
Jag har ju inte sagt än på vilken sida dörrarna jag ska sätta låsen. ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Dan_Johansson och 29 till
  • Laddar…
Rummets väggar med första lagret färg, inget element, väntan på väggskenor installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått hjälp att flytta elementet och fått på första lagret färg på väggen där elementet satt förut. Väntar dock på att den lokala Ikea ska få hem väggskenor till Metod så arbetsbänken kan börja byggas.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gjöt igår, monterade lådan nu ikväll :)
[bild]

Edit: Ser någon husnumret? ;)
Japp! Inte vill ni ha reklam heller ;)
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
richardtenggren
mexitegel mexitegel skrev:
Japp! Inte vill ni ha reklam heller ;)
Bra där, insåg att jag redan publicerat en bild på dekalerna också :surprised: haha!
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Gjöt igår, monterade lådan nu ikväll :)
[bild]

Edit: Ser någon husnumret? ;)
Tror ni bor på nr 2
Snygg brevlåda
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
:rofl:
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Lagt matta i gubbens mancave idag. Visst är den väl SUPERMANLIG?? ;) Jag fick en snilleblixt häromdagen och kom på idén att göra en mall av papp först. Funkade klockrent! Altanen var perfekt arbetsyta när mattan skulle klippas till. Lite finlir längs kanterna imorgon, sen är det "bara" lister kvar. :crysmile:
[bild] [bild] [bild]
Skulle behållt mattan på trädäcket om inte annat så retar det alltid någon
 
Fick fortsätta med trädgårdsskjulet idag
 
  • Halvfärdigt trädgårdsskjul under konstruktion med några träplankor uppsatta och lösa tegelstenar på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Jag har ju inte sagt än på vilken sida dörrarna jag ska sätta låsen. ;)
Initialt fick jag en ilande känsla då jag såg att du valt att lägga in plastmatta i mancaven, men finner det något lugnande med att se tapeter och inte madrasserade väggar. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Initialt fick jag en ilande känsla då jag såg att du valt att lägga in plastmatta i mancaven, men finner det något lugnande med att se tapeter och inte madrasserade väggar. ;)
Vad betyder plastmatta då??? :surprised:
 
Totte lille Totte lille skrev:
:rofl:
Skulle behållt mattan på trädäcket om inte annat så retar det alltid någon
Ja, jag såg att gubben mittemot var ute i trädgården och bara väntade på nån rolig kommentar om min nya altanbeläggning. Men den kom aldrig. :crysmile:
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Ja, jag såg att gubben mittemot var ute i trädgården och bara väntade på nån rolig kommentar om min nya altanbeläggning. Men den kom aldrig. :crysmile:
Han vågade inte
Han tänkte nog att nu har det slagit runt på riktigt
 
  • Haha
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Isolering på plats i sovrumstaket. Nästa vecka ska jag kontakta riksgälden och höja min banks likviditet så jag kan åka och köpa 100 löpmeter panel.
 
  • Isolerat tak med träreglar och synlig rörinstallation i ett pågående sovrumstakprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
fremax och 11 till
  • Laddar…
Bra, kan du förvarna om att jag behöver köpa ett antal meter 45x195 också :sweat:. Funderar starkt på att spara vartenda sågspån och pressa egen spånskiva :crysmile:.
 
  • Haha
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.