V Ville_Vessla skrev:
Är den till salu?
hehe bilden var från google.

Farsan har ett par st men han säljer tyvärr inte =) Han har allt möjligt gammalt man inte kan hitta längre.
 
Fario Fario skrev:
Jag har ingen bild men för oss som sportfiskar så blir jag nostalgisk över spön i massivt glasfiber (alltså inte rörbyggda).
De bör väl ha försvunnit någon gång runt början av åttiotalet. Jag har ett från ABU i förrådet.

När man berättar om dem för dagens sportfiskare så tror de man driver med dem...
Sådana spön känner jag igen.
O när de blev lite vädergamla så blev de lite spröda på något vis. När man drog handen längs med spöt fick man små små stickor av glasfiber i fingrarna o handen. De sved o var svåra att få bort.
 
  • Gilla
linneac och 2 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Kul. Jag har inte sett en bil med kassetband på hur många år som helst. Jag bytte alltid ut mina stereos.

[bild]
Min bil har bandare.......
:rolleyes:
 
  • Gilla
Rkarlsson
  • Laddar…
K knipo skrev:
Min bil har bandare.......
:rolleyes:
Är det för någon sorts nya band man kan spela i bilen?
Ett oöppnat Maxell XLII 35-90B ljudband för analog inspelning på en träyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Nåt riktigt bortglömt, HP 95, deras första och antagligen sista fick-PC, med förinstallerat Lotus 123 mm
[bild]
ihåg denna !! Skerv så mycke mjukvara på den (i tåg till jobbet)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Norton commander


[bild]
midnight commander kommer nära (inte tillräckligt nära)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
V verhoef skrev:
ihåg denna !! Skerv så mycke mjukvara på den (i tåg till jobbet)
Skönt att någon annan kommer ihåg den, men vi är nog bara två:)
 
Maria T Maria T skrev:
Tänkte posta en bild av min miniräknare men kom på att de fortfarande finns, trots alla mobiler osv.
Minns inte modellen på den TI jag hade, köpt hösten 1980 för det var då jag började N-linjen på gymnasiet.
Den varade inte så länge utan jag köpte en Casio [bild]
Hänger med mig än, och ett batteri räcker ca 4 år
(och ett litet minne från min pojkvän då - ordet "Puss" skrivet på etiketten bakpå, en vända på den där minnesstigen som alla av oss har).
jaha .... hadde FX80 som klarade fraktioner
 
Minns Trackbanden, reklamen intutade att det var värdens bästa vilket jag låter andra medöma om det var så, men det var väl nåt svensktillverkat. Har fortfarande en bandare i garaget med ett sånt band, Metallicas Kill em all på ena sidan Ride the Lightning på andra sidan inspelat för rätt många år sen. Har inte bytt vare sig spelare eller musik senaste 15 åren så rätt bra kvalitet på hårdvaran som är indräkt i träspån och musiken börjar jag väl kunna numera. Har förövrigt Holydiver i bilen sen 2017 och har inga planer att byta skiva.
 
  • Gilla
  • Haha
pappel och 5 till
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Skönt att någon annan kommer ihåg den, men vi är nog bara två:)
Jag hade den (tror jag) nyare versionen av HPs fickdatorer som var brandad Ericsson och gick att koppla ihop den Ericsson 888 mobiltelefon man hade, för göra moderniteter som att skriva sms via datorn...
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Den trofén trodde jag betamax hade.
Som alltid var det porrens fel... :)

Betamax hade bättre bildkvalitet än VHS. Vi hade en Betamax runt 1981. Men eftersom VHS var billigare så släpptes mer porr på det formatet och VHS 'vann'. Och ja, det fanns porr på Betamax också...

Minns inte om VCR2000 eller vad den hette var bättre kvalitetsmässigt.
 
  • Gilla
ÅkeSun
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har ingen bytt framskärm på den där skulle jag säga att det är en 71 eller 72, eftersom den har höga kanten, men gamla dörrhantagen...
T tergo skrev:
1972 kom infällda dörrhandtag

Sen 73 kom också hela sidorutor på framdörrarna.
Den lilla ventilationsrutan försvann i faceliften ihop med ny instrumentbräda, nya bakljus, ny grill på 140-145 serien, lägre grill på 164an där den smala kofångaren gick rakt fram istället.
 
A Argastesnickaren skrev:
Sen 73 kom också hela sidorutor på framdörrarna.
Den lilla ventilationsrutan försvann i faceliften ihop med ny instrumentbräda, nya bakljus, ny grill på 140-145 serien, lägre grill på 164an där den smala kofångaren gick rakt fram istället.
Min 73a hade de triangulära ventilationsrutorna i framdörrarna.
 
P Pin skrev:
Min 73a hade de triangulära ventilationsrutorna i framdörrarna.

Stämmer, kollade på min gamla 73a en 163e.
Tyvärr såld nån gång på 80 talet.
Stora rutan kom 74 med dom groteska kofångarna.
Minnet luras ibland;);)
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
A Argastesnickaren skrev:
Stämmer, kollade på min gamla 73a en 163e.
Tyvärr såld nån gång på 80 talet.
Stora rutan kom 74 med dom groteska kofångarna.
Minnet luras ibland;);)
Nostalgi. Körde min 142 DL dagligen till 2001.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.