hscn hscn skrev:
När rökning var nyttigt och känt folk rökte Kent med micronitefilter av blå asbest.
[bild]
Minns hur illa jag mådde när föräldrarna rökte i bilen på 70-talet.
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Det sägs att Cigarett märket Lucky Strike hade en joint gömt i vissa paket. Skröna eller sanning?
Haha, bra skröna för de som hade en joint i paketet.
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
C claym skrev:
Tuggummi: Toy tuttifrutti . Vidrigt !
Håller med - ett rejält misslyckande av smak-kemisterna.
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Jonas Persson
Dunk, dunk....dunk, dunk....dunk, dunk - ej svetsad järnvägsräls. Det var sövande.
Närbild av ojämnt sammanfogade järnvägsräls på träslipers och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Totte_S och 7 till
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Dunk, dunk....dunk, dunk....dunk, dunk - ej svetsad järnvägsräls.
[bild]
Träslipers, kan det bli nästa storsäljare???
 
  • Haha
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Det sägs att Cigarett märket Lucky Strike hade en joint gömt i vissa paket. Skröna eller sanning?
Falsk marknadsföring?
Vilseledande reklam?
 
Redigerat:
linneac linneac skrev:
Jag har kvar mitt donkey Kong. Funkar fortfarande. Tappade såklart bort batteriluckan ganska omgående (-84) men det funkar utmärkt med tejp. [bild]
Coolt! Minns att min lillebror inte var glad på mig när jag "lånade" hans spel.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Mekanisk parkeringsmätare med myntinkast och tidsskala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Parkeringspengar och stenkoll på klockan. Nu tar man upp telefonen och ökar på parkeringen efter en pushnotis.
 
  • Gilla
Citrona och 2 till
  • Laddar…
Vattenkannan i SJs 1:klass. Man tjänstereste och det fanns inga PET-flaskor överallt som nu.
 
  • Gilla
Totte_S och 1 till
  • Laddar…
Steelheart Nicklas75 skrev:
[bild]

Parkeringspengar och stenkoll på klockan. Nu tar man upp telefonen och ökar på parkeringen efter en pushnotis.
Detta var mycket bättre. Ingen spårbarhet vem som parkerade. Man kunde parkera hos sin älskarinna utan at lämna elektroniska spår.
 
  • Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Detta var mycket bättre. Ingen spårbarhet vem som parkerade. Man kunde parkera hos sin älskarinna utan at lämna elektroniska spår.
jo, du har en poäng här.
 
B Bigfoot skrev:
Det kanske vore något att återinföra på godisavdelningen. Det känns inte direkt som man skulle spontanköpa en blåvit påse med texten "chips" i öststatsfont...
Gick förbi godisavdelningen i en ok butik igår, fick inte med mig nått... trött på allt godis känns det som, känns som om allt smakar likadant sedan urminnes tider och jag tröttnat på allt... Bassetts Vingummi minns jag inte hur de smaka då jag inte köpt Bassetts sedan de bytte recept för massa år sedan och de smakar rent av skit sedan dess. Köper allt som det står nyhet på, men ingen lyckoträff ännu...

Nej, inte haft Kinaviruset ;)

Och till tråden:

Sökmotorerna Spray och Altavista

x6fGr91ape7XhMHmW4yHRk1F1yhRrjgFzBJuAGMrErSvUd0clOAa3r4ZnAa9RU-mGjuuBjFF4SDQq92LmQFdUN8

Skärmdump av sökmotorn Altavistas klassiska startsida med sökfält och logotyp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
V Ville_Vessla skrev:
Bmw 02:an ja, polaren hade en sån från 72 tror jag det var, han hade bromsat fast den och stod och burnade så det rök, ja bara om ett däck när jag klev in i den. Samtidigt kom det en moppekille som stannade och såg helt förundrad ut så då förstörde vi väl ett liv till med som fick kärleken till denna bil.
Hade en metallicgrön 2002 årsmodell -74 med original sollucka och icke original frontspoiler i glasfiber. Växte upp i en Lapplandskommun så det var ingen brist på vinterväglag. -02:surprised:rna hade minimal vikt på bakhjulen så de var tämligen dåliga vinterbilar men mycket sladdvänliga. Den gröna gick många mil på oplogade fjällvägar men lyckades på något sätt undvika att köra fast, det gällde att hålla farten uppe. Gick sen sista året i gymnasiet ute vid kusten och Bettan fick rulla 50 mil tur och retur varje helg. Ibland var det mer än 30 minusgrader och när tempmätaren gick mot rött hade kylarvätskan börjat frysa. Då var det bara att stanna och låta värmen från motorn värma vätskan till flytande igen så man kunde fortsätta. Fort gick det också. Det är egentligen ett under att man lever idag med alla mil i denna bil. Även om det var nära några gånger var den allvarligaste olyckan en påkörd ren.

Samma morgon som Palme sköts åkte vi från Saxnäs till Hemavan över en liten fjällväg, det blåste ordentligt med snödrev och vi kom ut på en öppen yta hade snön blåst ihop till en stor driva. Det gick alldeles för fort för att hinna stanna och vi plöjde genom drivan i ett stort snömoln men lyckades hålla oss på vägen. Frontspoiler lossnade och fick åka i bagaget resten av vägen.

Grymt rolig bil som jag kan sakna än idag och ett välvårdad exemplar går knappt att få tag på idag.
 
  • Gilla
triada och 2 till
  • Laddar…
Jonas Persson
Tokslut Tokslut skrev:
Sökmotorerna Spray och Altavista

[bild]

[bild]
Eller innan dem Archie
 
  • Gilla
triada
  • Laddar…
WebCrawler …
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.